رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

بیوگرافی eric clapton

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]7410[/ATTACH]

 

نام اصلی اریک پاتریک کلپتون

نام مستعار اسلوهند

زادروز ۲۰ مارس ۱۹۴۵ ???(۶۸ سال) ریپلی، ساری ،انگلستان

اهل کشور 22px-Flag_of_England.svg.png انگلستان

سبک‌ها بلوز ، راک

کار(ها) خواننده/ترانه‌سرا، موسیقی‌دان

ساز(ها) گیتار الکتریک

مدت کار ۱۹۶۲ تا کنون

 

[ATTACH=CONFIG]7411[/ATTACH]

 

اریک پاتریک کلپتون ( Eric Patrick Clapton) (زادهٔ ۳۰ مارس۱۹۴۵) یک گیتاریست، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز مشهور راک و بلوزانگلیسی است. او برندهٔ جایزه گرمی و یکی از مو??ق‌ترین موزیسین‌های سده‌های بیستم و بیست و یکم است.

[ATTACH=CONFIG]7412[/ATTACH]

 

اریک پاتریک کلپتون متولد ۳۰ مارس ۱۹۴۵ در ریپلی انگلستان. اریک اولین گیتار خود را از مادربزرگش هدیه گر??ت و نخستین تجربه های خود را در نواختن این ساز با کار بر روی آثار لیمون ج??رسون و بی بی کینگ کسب کرد. او در سال ۱۹۶۲ وارد کالج هنری کینگستون شد و در ژانویه ۱۹۶۳ به گروه The Roosters پیوست. البته همکاری او با این گروه تنها ۷ ماه به طول انجامید. از مهم ترین گروه هایی که اریک در دهه ۶۰ با آنها همکاری کرد می توان به دو ??وق گروه The Yardbirds و Cream اشاره کرد. موسیقی او در این دو گروه بسیار زیبا تر از گروه های دیگر دهه ۶۰ مرتبط با اریک بود. با وجود اینکه در آن سالها موسیقی او بازار خوبی نداشت اما نام اریک کلپتون در بین موزیسین های دهه ۱۹۶۰ از اعتبار و جایگاه ویژه ای برخوردار بود. در نیمه دوم دهه ۶۰ اریک تصمیم گر??ت با پیوستن به گروه Blind Faith به بلوز کلاسیک بپیوندد ولی این گروه نیز با انتشار یک آلبوم مو??ق اریک را خیلی زود خسته کرد و برای مدتی در چند گروه سرگردان شد. او در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی اولین آلبوم سولوی خود را که همنام خودش بود روانه بازار کرد که در Top 15 آمریکا و Top 20 بریتانیا قرار گر??ت. در اواسط سال ۱۹۷۰ میلادی بود که اریک تصمیم به تشکیل ??وق گروه Derek and the Dominos گر??ت که حاصل آن ۴ آلبوم مو??ق استودیویی و زنده بود. تک آهنگ لیلا هم اثر بسیار مو??ق او در همین دوران بود . اریک تمام سال ۱۹۷۱ را به دلیل اعتیاد شدید در خانه اش در ریپلی گذراند. اما سال ۱۹۷۲ برای او پر ثمر تر بود و آلبوم History Of Clapton اثر او در این سال است. او در طی سالهای اولیه دهه ۷۰ ضربات روحی زیادی خورد که از جمله آنها میتوان به مرگ زود هنگام و مشکوک به خودکشی جیمی هندریکس در سپتامبر ۱۹۷۰، مرگ دوئن آلمن در اکتبر ۱۹۷۱ که در یک حادثه موتور سواری رخ داد و مرگ پدربزرگش که برای او بسیار دوست داشتنی بود اشاره کرد. در ژانویه ۱۹۷۳ پیت تاون زند گیتاریست گروه The Who با هد?? ایجاد انگیزه در اریک کنسرت بزرگی ترتیب داد که در آن استیو وینوود بیسیست، ران وود، جیم کپلدی درامر و ریک گرچ بیسیست و ویالونیست نیز حضور داشتند. این کنسرت چنان امیدی در اریک پدید آورد که بتواند معالجات اعتیادش را با مو??قیت به اتمام برساند. پس از پشت سر گذاشتن بحران های زندگی او کار موزیکش را در ژوئیه ۱۹۷۴ و با عرضه آلبوم استودیویی جدیدش به نام 461 Ocean Boulevard باعث شد تا اریک کلپتون تمام نشود. از دیگر کارهای زیبای او در دهه ۷۰ میتوان به Wonderful Tonight, Cocaine , Bell Bottom Blues ,Tell The Truth و... اشاره کرد.

 

[ATTACH=CONFIG]7413[/ATTACH]

 

در سال ۱۹۷۶ هم او در آلبومی به نام No Reason To Cry با باب دیلن و رانی (ران) وود همکاری کرد. اما به نظر من مهمترین ات??اق در دهه ۸۰ مربوط می شود به همکاری او با دو موزیسین بزرگ به نامهای راجر واترز و ??یل کالینز که برای هر سه اینها مو??قیت بزرگی محسوب می شد. اما دهه ۹۰ برای او از نظر زندگی شخصی همراه با ات??اقات هولناکی بود ابتدا مرگ استیوی ری ون و مهمتر از آن سقوط پسر پنج ساله اش از آسمان خراشی در نیو یورک که برای او و هر پدری ضربه روحی مهلکی محسوب می شود ; او آهنگ زیبای اشکها در بهشت را به همین خاطر تهیه و اجرا کرد. از دیگر ??عالیت های او در دهه ۹۰ را میتوان به اجرای دو کنسرت تاریخی به نامهای ۲۴ شب و Unplugged اشاره کرد. همچنین موزیک متن ??یلم Rush و آلبوم بلوز بسیار مو??ق" از گهواره "و آلبوم Pilgrim از ??عالیتهای مو??ق کلپتون در دهه ۹۰ محسوب می شود. آهنگ های Change The World و My Father's Eyes هم محصول دهه ۹۰ است. دهه ۲۰۰۰ هم موج دیگری از ??عالیت های مختل?? کلپتون را به خود دید. از اجرای تورهای مو??ق مخصوصا تور Crossroads و همچنین آلبوم های مختل?? از جمله Reptile تا ??عالیت های خیر خواهانه در زمینه مبارزه با مواد مخدر و الکل. آلبوم زیبای او نیز در سال ۲۰۰۴ به نام " من و آقای جانسون " آلبوم جالبی محسوب می شود. در این آلبوم او کارهای رابرت جانسون را کاور کرده که با استقبال عمومی مواجه شد. اریک کلپتون تنها کسی است که نامش سه بار در تالار ا??تخارات راک اند رول ثبت شده. او در ابتدا در سال ۱۹۹۲ به دلیل عضویت در گروه ا??سانه ای The Yardbirds این ا??تخار نصیبش شد سپس در سال ۱۹۹۳ به دلیل عضویت در سوپر گروه خامه (Cream) دو عنوانه شد و بالاخره در سال ۲۰۰۰ به دلیل ??عالیت های سولو در این زمینه رکورد دار شد.

[ATTACH=CONFIG]7414[/ATTACH]

 

آثار کلپتون در ایران

 

از معرو??ترین آثار وی در ایران می‌توان موسیقی سریال لبه تاریکی را نام برد.

وی در دو آهنگ خود به نام «Layla» و «I am yours» از اشعار شاعر ایرانی، نظامی گنجوی الهام گر??ته است

 

[ATTACH=CONFIG]7415[/ATTACH]

 

کلپتون و رابرت جانسون

 

او از نوجوانی نواختن ترانه های رابرت جانسون را با گوش دادن مکرر، ??را گر??ته بود.

در سال ۲۰۰۴، آلبوم Sessions For Robert.J روانه بازار شد.که در آن، کلپتون همراه با گروه خود، ترانه های رابرت جانسون را با تنظیمات مختل?? اجرا کرده‌اند.

مجله رولینگ استون در سال ۲۰۰۳ و در رده‌بندی ۱۰۰ گیتاریست برتر تمامی دوران، اریک کلپتن را در رتبه دوم قرار داد. همچنین مجله تایم هم او را در سال ۲۰۱۱ در رتبه ی دوم قرار داد

 

[ATTACH=CONFIG]7416[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]7417[/ATTACH]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...