رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

بهترین انتخاب در محدوده 250 تا 300 میلیون تومان

پست های پیشنهاد شده

این محصول هم مانند پدرانش سنت و ویژگی‌های شرکت ب‌ام‌و را یدک می‌کشد‌، به صورتی‌که در نگاه اول یک زیبایی ??وق‌العاده و تحسین‌برانگیز در ظاهرش قابل درک است که به همین منظور در جهان توانسته رتبه ...

3396.jpg

خودروسازان بزرگ جهان از دیرباز برای نمایش بهترین داشته??? هایشان به سراغ کوچک???ترین ??رزندانشان می???ر??ته ???اند‌. ب??? ام ???و 38 سال است که برای نمایش قابلیت???های مهندسانش در طراحی یک خودرو اسپرت‌، سری 3 را به عنوان نماد برگزیده است‌؛ خودرویی که در هر یک از 6 نسلش از سال 1975 تا کنون رشد در ابعاد و بلوغ در المان???های اسپرت را به نمایش گذاشته است. تحولات منظم و خاص ب???ام???و در این مدل همواره سری 3 را به پیشتاز رقابت خودرو???های کلاسC یا سدان???های Premium تبدیل کرده است‌.

ب???ام???و سری 3 با تولید سالانه حدود 400???هزار دستگاه در زمره پر??روش???ترین محصولات این کمپانی باواریایی قرار دارد. مرسدس???بنز از دهه 90 «بچه بنز» یعنی کلاس C را رسما برای اعلام جنگ قطعی به ب??? ام ???و سری 3 روانه بازار کرد. از زمان عرضه کلاس C در برابر سری3 رقابت آلمان???ها شکل جدیدی به خود گر??ت و ب???ام???و در بلوغ هر چه بیشتر سری 3 تلاش کرد‌. حال سری 3 به ششمین پله از زندگی اسپرتش رسیده و مدل 328i آن به‌تازگی به خیابان???های ایران قدم گذاشته است.

آزمایش ??نی :

این محصول هم مانند پدرانش سنت و ویژگی‌های شرکت ب‌ام‌و را یدک می‌کشد‌، به صورتی‌که در نگاه اول یک زیبایی ??وق‌العاده و تحسین‌برانگیز در ظاهرش قابل درک است که به همین منظور در جهان توانسته رتبه خوبی در ظاهر کسب کند و کمتر کسی پیدا می‌شود از ظاهر این نوجوان لذت نبرد پس نتیجه می‌گیریم که شرکت ب‌ام‌و با طراحی و تولید این خودرو، یک طراحی مدرن و قدرتمند را وارد بازار کند تا تلنگری برای رقیبان و بخش طراحی آنان باشد‌. چراغ‌های جلو که به پیش رادیاتورهای کلیوی شکلش چسبیده‌اند از عصبانیت سری 3 خبر می‌دهند که در زمان آزمایش رانندگی باید دید چگونه عملکردی دارد! شاید تمام اینها یک ??ریب از ب‌ام‌و باشد!‌ چراغ???های نسل قبل کمی خسته و عصبانی بودند که با توجه به تغییرات داده شده، پشت پایی به نسل قبلی و جذابیتی مثال‌زدنی حاصل سال‌ها زحمت است. رینگ 10 پره، 18 اینچی، با چراغ‌های کشیده شده روی گلگیرها، خطوط برجسته توسعه یا??ته صعودی روی بدنه و در موتور خودرو، از کنار شخصیت پویایی را به این خودرو بخشیده‌اند که ترسیم این طراحی نمایانگر یک سدان اسپرت جمع و جور است که با ??اصله دو محور 50 میلی‌متر طویل???تر به نسبت نمونه قبلی، به همراه در‌ صندوق عقب کوچک شده، طراحی قسمت عقب خودرو شباهت ??راوانی به خودروی کوپه‌ای دارد که از جلو و عقب کشیده شده باشد.

 

چراغ‌های اتوماتیک جلو، چراغ‌های زنون جلو، سنسور جلو و عقب تعبیه شده روی سپرها و بر?? پاک‌کن اتوماتیک که از بیرون راننده را به یک رانندگی کم خطر دعوت می???کنند‌، تشکیل دهنده بخشی از امکانات ر??اهی و ??نی 328 دوست???داشتنی هستند. برای اینکه بحث نمای خارجی را به اتمام برسانیم اشاره کوچکی به ایمنی F30 می‌کنیم زیرا توانسته در تست تصاد??ات اروپا، ایالات متحده و حتی سراسر جهان، 5 ستاره ایمنی را کسب کند؛ حالا سوال پیش می‌آید که چگونه؟! کمک ??نرهای جلو بین سپر و پانل محا??ظ، برای جلوگیری از ضربات و صدمات به پای سرنشینان، یکپارچه شده و می???تواند بیشترین مقدار ضربات را جذب کند تا آسیب کمتری به سرنشینان وارد شود؛ در ضربات پهلویی هم ستون B کاملا تقویت شده و می‌تواند یک محا??ظ سخت برای سرنشینان باشد که تمام اینها با وجود کیسه‌های هوا در جلو، پرده‌ای و زانویی تکمیل شده و BMW F30 یا همان سری 3 جدید توانست، 5 ستاره ایمنی را کسب کند.

 

??ضای داخلی سری 3 جدید خیلی زیبا و حتی باکی??یت‌تر از قبل عرضه شده است‌. ارگونومی آن به گونه???ای بهبود یا??ته که راننده می‌تواند به راحتی روی تمام تجهیزات داخلی تسلط داشته باشد و در کل دسترسی به امکانات خودرو آسان و سریع‌تر شده است، به گونه‌ای که در این سری خبری از داشبورد، ??رمان، دسته دنده ساده و بی‌روح نیست بلکه کاملا دگرگون شده و به جرات می‌توان گ??ت که راننده بیشتر از سواری با آن لذت می‌برد‌. ??رمان خوش‌??رم، رو‌دری‌های شیک و صندلی‌های اسپرت خوش‌??رمش با دوخت قرمز تزئین شده که به همراه خط قرمز روی داشبورد، هدیه‌ای ??وق‌العاده از طراحان به این خودرو است که در مقایسه با نمونه قدیمی‌، دگرگونی محسوسی است. در نسل پنجم سری 3 یعنی‌،E92 یک ص??حه نمایش وسط داشبورد در ح??ره‌ای، ??رو ر??ته بود که راننده برای دسترسی به منو یا موزیک‌ها نیاز به چرخش گردن به راست و کمی پایین داشت که همین موضوع تسلط راننده در هنگام رانندگی را کمی کاهش می‌داد‌. اما خوشبختانه در نمونه جدید این موضوع بهبود پیدا کرده و دیگر از ح??ره خبری نیست و حتی ص??حه نمایش 6.5 اینچی کمی بالاتر آمده که راننده می‌تواند در هنگام رانندگی تمرکز بهتری داشته باشد. در این مانیتور یک خودروی پیش‌??رض طراحی شده که توسط سنسورهایی که روی سپر جلو و عقب قرار گر??ته می‌تواند راننده را از نزدیک شدن جسم به خودرو مطلع کند که همین هشدارها نتیجه ای بهتر در عملکرد راننده دارد پس در نتیجه ارگونومی بهتر این نسل به نسبت نسل قبلی و حتی ادغام ??ضایی لوکس با اسپرت، گویای یک دگرگونی در ب‌ام‌و F30 است. خودروی آزمایش شده نمونه ??ول آپشن نبود و تنظیم‌کننده صندلی‌ها به صورت دستی صورت می‌گر??ت و حتی از آیینه‌های خودکار و دوربین عقب هم خبری نبود اما در کل نباید از اصل موضوع به راحتی گذشت پس دقت کنید که امکاناتی از جمله سیستم تهویه جداگانه، بلوتوث، حالت Sport، حالت Sport Plus، کامپیوتر س??ری، رابط IDrive، سانرو??، سیستم صوتی Harman Kardon با 16 اسپیکر به همراه تیوتر که همگی مجهز به دیا??راگم آلومینیومی بودند، ق??ل اتوماتیک و در آخر مانیتور 6.5 اینچی، می‌توانند سرنشینان را به یک لذت دلچسب دعوت کنند.

4 سیلندر در ظاهر کمی خنده???دار به نظر می???آید‌. مطمئنا این عدد برای تعداد سیلندر???ها در ظاهر با خطوط تهاجمی و خشونت محسوس خودرو همخوانی ندارد اما زمانی که در موتور را باز کنید با عبارت Twin Power Turbo مواجه می???شوید که روایتگر داستانی جدید برای مدل 328 است؛ روایتی که شاید خشن???تر از ظاهر خودرو باشد‌. پیشرانه 4 سیلندر 1997 سی???سی این خودرو با همراهی 2توربوشارژر توانایی دستیابی به حداکثر قدرت 245 اسب???بخار در دور موتور 5000 تا 6500 را داراست‌. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز به 350 نیوتن???متر در دور 1250 تا 4800 می???رسد که از کشش بسیار بالا در آغاز حرکت هر یک از دنده???ها خبر می???دهد‌. گیربکس 8سرعته شی??ت???ترونیک این خودرو نیز نشان???دهنده توجه به رانندگی اقتصادی در کنار یک پیشرانه پرتلاطم است به گونه???ای که در نهایت مصر?? سوخت ترکیبی این خودرو تنها 6.3 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود! آیا 245 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور در یک بازه گسترده دور موتور می???تواند این ??رزند خشن 1.5 تنی باواریا را در شتاب هم استثنایی کند‌؟

 

ب???ام???و از شتاب 5.9 ثانیه???ای برای مدل 328 خبر داده است در حالی که شتاب نزدیک???ترین رقیب این خودرو یعنی مرسدس???بنز C300 عدد 6.5 ثانیه را نشان می???دهد. تنها رقیب هم???کلاس 328 که می‌تواند رکورد این شتاب را بکشند این??ینیتی G37 است که با پیشرانه 6سیلندر 3.7 لیتری???اش در 5.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می???کند‌. شیطنت به یک کلمه ختم نمی‌شود بلکه در همه چیز خودرو دخیل است؛ از سیستم صوتی گر??ته تا انحرا?? خودرو که در این آزمایش تمام ادوات خودرو به جای خود، اعلام حضور کردند. با نشستن روی صندلی راننده، پهلویی‌های صندلی اسپرت کاملا دو طر?? بدنمان را احاطه کرد و خبر از یک تجربه مثال‌زدنی می???داد.

 

پشت چراغ راهنمایی ایستادیم و گیربکس را در حالت N قرار دادیم که پیشرانه به صورت خودکار خاموش شد و بعد از آنکه پدال گاز را لمس کردیم بلا??اصله موتور روشن شد و به مسیر ادامه دادیم. این برنامه برای مصر?? بهینه سوخت و کاهش آلودگی هوا طراحی شده که برای مکمل آن هم سیستم ECO روی این خودرو جاسازی شده که راننده با ??عال کردن سیستم ECO توسط دکمه ECO PRO که زیر دکمه Sport تعبیه شده، مصر?? سوخت خود را تا 20درصد کاهش دهد.

 

این حالت بهینه‌سازی در پاسخ انتقال و همچنین نقاط تعیین هوشمندانه تغییر وضیت می‌دهد که سازگار با تمام استراتژی‌ها برنامه‌ریزی شده که خوشبختانه روی ص??حه نمایش به شما نشان می‌دهد که ??ن آوری EfficientDynamics در حال حاضر برای کاهش مصر?? سوخت ??عال است و البته باید اشاره کرد که گیربکس 8سرعته هم بی‌دلیل روی این خودرو نصب نشده بلکه یکی از دلایل آن بهبود وضعیت سوختی و جلوگیری از ا??زایش گازهای گلخانه ای است. بهتر است از بحث???های بهداشتی خارج شویم و به سراغ تست شتاب برویم که وقت تنگ است و محدودیت کلمه هم در این امر دخیل!

 

به مکانی مسطح برای آزمایش شتاب ر??تیم که آس??الت نرمی داشت؛ با حالت نرمال بدون غیر??عال کردن سیستم کنترل کشش سعی بر شتابگیری داشتیم که سیستم کنترل کشش در شروع حرکت خیلی در کارمان دخالت کرد و برای جلوگیری از این موضوع به یک خواب عمیق دعوتش کردیم و برای استارتی استاندارد آن را غیر??عال کردیم. با یک استارت شایسته ب‌ام‌و، در صندلی ??رو ر??تیم و هرزگردی بیش از 9 متری را تجربه کردیم که تصورش کمی سخت بود زیرا حتی با این حالت زمان 6.6 ثانیه را با 3 ن??ر سرنشین ثبت کرد! کمی لذت جهش 328i وجودمان را قلقلک داد که با 2 بار ??شردن دکمه Sport حالت Sport Plus ??عال شد و هم اکنون وقت چشیدن معنای واقعی رقابت بود! پای چپ روی پدال ترمز و دیگری روی پدال گاز؛ ??شردن پدال گاز و پایین آمدن قسمت انتهایی خودرو؛ هرزگردی دوباره چرخ‌های عقب؛ رها کردن پدال ترمز و رها شدن از نقطه سکون که به ??رو ر??تن در صندلی ختم شد؛ دنده‌ها را توسط شی??تر در دور موتور 6600 دور در دقیقه عوض می???کردیم که در مدت 6.2 ثانیه، عقربه کیلومتر???سنج عدد 100 کیلومتر در ساعت را ??تح کرد. بعد از آزمایش شتاب کمی هم با خودرو بازیگوشی کردیم. با ??شردن پدال گاز انتهای خودرو به سادگی و بر اساس منحنی منظمی منحر?? می???شد و توسط ??رمان الکتریکی خودرو را در مسیر مناسب دعوت می‌کردیم اما بازهم سری 3 دم تکان می???داد. در کل به دلیل طویل‌ترشدن ??اصله دو محور و همچنین ??اصله عرضی چرخ‌ها، هندلینگ بهتری از این نسل شاهد بودیم که توانسته بود چرخ‌ها را مانند چنگک به آس??الت متصل کند.

 

نوبت به آزمایش ترمزگیری رسید که با سرعت 100 کیلومتر در ساعت و 3 سرنشین پدال ترمز را ??شردیم و سیستم‌های ترمز ??عال شد و تقریبا در ??اصله 38 متر خودرو را متوق?? کردند که تمام اینها با حالت نرمال خودرو و مخزن سوخت پر???? 60 لیتری آزمایش شد و البته ناگ??ته نماند که آس??الت نرم مکان آزمایش هم در این موضوع بی تاثیر نبود. بعد از این آزمایش‌ها نتیجه گر??تیم که این ب‌ام‌و 328i توانسته پرچم طراحان BMW و مخصوصا کارخانه سازنده را بالا نگه دارد زیرا شتابگیری ??وق‌العاده، ترمز‌گیری متوسط، هندلینگ خوب و ??رمان‌پذیری مناسب نتیجه آن بود که البته ??ضای داخلی برای سرنشینان جلو و عقب خیلی بهبود یا??ته بود اما هنوزهم نمی‌توان برای یک س??ر 4 ن??ره آن‌را پیشنهاد کرد زیرا با صندلی‌های خشک و اسپرتش با ساعت‌ها نشستن، سرنشینان را کمی خسته می‌کند که در کل برای یک کل کل خیابانی انتخاب ??وق‌العاده‌ای است. / عصر خودرو

 

page_32363_1_IMG_2883.JPG

page_32364_2_IMG_3003.JPG

page_32365_3_IMG_3008.JPG

xknnuxs7ax9owikr43y5.jpg

 

 

ایران جیب

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...