رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

بیوگرافی گروه pink floyd

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]7211[/ATTACH]

 

[TABLE=class: infobox vcard]

[TR]

[TD]ملیت لندن انگلیس[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]سبک ها پراگرسیو راک اسپیس راک ارت راک سایکدلیک راک[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]مدت ??عالیت ۱۹۶۵ — ۱۹۹۶

??? (همکاری مجدد: ۲۰۰۵)[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

پینک ??لوید ( Pink Floyd) یکی از تاثیرگذارترین گروهای‌?? موسیقی راک انگلیسی که توانست با موسیقی پراگرسیو و روان گردان خود به مو??قیت‌های چشمگیر بین‌الملی دست یابد. این گروه در سال 1965 توسط دانشجویان سابق سید برت، نیک میسن، راجر واترز و ریچارد رایت تشکیل شد. پینک ??لوید در اواخر دهه 60 میلادی و تحت رهبری سیدبرت دو تک‌آهنگ مو??ق منتشر و سپس با مو??قیت اولین آلبوم خود به نام نی زن دروازه های سپیده دم را منتشر کرد و به شهرت رسید. دیوید گیلمور در دسامبر 1968 به عنوان پنجمین عضو به گروه پیوست و به تدریج جایگزین سید برت شد که به دلیل مصر?? بیش از حد LSD دیگر از سلامتی روانی برخوردار نبود. پس از جدایی برت از پینک ??لوید راجر واترز تبدیل به شاعر اصلی متن آهنگها شد و جایگاه خود را تثبیت کرد. در این زمان بود که پینک ??لوید با آلبومهای م??هومی تحسین شده شان همچون نیمه ی تاریک ماه (1973)، ای کاش اینجا بودی (1975)، جانوران(1977) ودیوار (1979) به شهرت جهانی دست پیدا کردند.

 

ریچارد رایت در سال 1979 به دلیل مشکلات شخصی با واترز گروه را ترک گ??ت. واترز نیز خود در سال 1985 پینک ??لوید را ترک کرد تا گیلمور تبدیل به چهره اصلی پینک ??لوید بشود. وی پس از جدایی واترز به همراه نیک میسن به بقای پینک ??لوید اصرار ورزیدند که موجب تخاصم بین اعضای باقیمانده و واترز شد. در نهایت واترز با اکراه به ادامه کار پینک ??لوید بدون او رضایت داد و پس از آن پینک ??لوید بدون همراهی واترز دو آلبوملغزش انی در عقل (1987) و زنگ دسته بندی (1994) را منتشر کرد.

 

پس از نزدیک به دو دهه اعضای گروه (گیلمور، واترز، رایت و میسن) برای اجرایی خیرخواهانه در اجرای لایو ۸ دوباره گرد هم آمدند. سید برت در سال ۲۰۰۶ و ریچارد رایت در سال ۲۰۰۸ درگذشتند که بدین ترتیب این اجرا تبدیل به آخرین اجرای اعضای گروه با حضور تمام اعضا شد. در سال ۲۰۱۱ گیلمور و میسن در o2 ارنای لندن، در یکی از نمایش‌های تور?? دیوار واترز، به واترز پیوستند. در سال ۲۰۱۱ گیلمور و میسن درo2 ارنای لندن، در یکی از نمایش‌های تور?? دیوار واترز، به واترز پیوستند.

 

پینک ??لوید در سال 1996 به تالار مشاهیر راک اند رول ایالات متحده و در سال 2005 به تالار مشاهیر موسیقی پادشاهی متحد راه یا??ت. آثار این گروه تا سال 2013 بیش از 250 میلیون نسخه در سراسر جهان و 74.4 میلیون نسخه تنها در ایالات متحده ??روش داشته است و پینک ??لوید در زمره‌ی پر??روش ترین هنرمندان موسیقی دنیا به شمار می‌رود. همچنین از آلبوم نیمه تاریک ماه به عنوان یکی از مو??قیت آمیز ترین و پر??روش ترین آلبوم های تاریخ راک در تمام دورانها یاد می شود. این آلبوم توانست به رتبه ??روش 1 در ایالات متحده دست پیدا کند و چهارده ه??ته در جدول باقی بماند. تاکنون بیش از 40 میلیون نسخه از این آلبوم در سراسر جهان به ??روش رسیده است.

 

[ATTACH=CONFIG]7212[/ATTACH]

 

 

تشکیل

 

واترز و نیک میسن زمانی که هر دو مشغول تحصیل معماری در دانشگاه پلی‌تکنیک لندن بودند یکدیگر را ملاقات کردند. آنها نخستین بار در گروهی که کیث نوبل و کلی?? متکلی?? به همراه خواهرش تشکیل داده بودند به نوازندگی پرداختند. کمی بعدریچارد رایت که او هم در همان دانشکده درس می‌خواند به آنان ملحق شد و پس از آن گروه نام سیگما 6 به خود گر??ت گروه شروع به اجراهای محدود و خصوصی کرد در حالی که اعضا در رستوران کوچکی در دانشگاه پلی تکنیک لندن تمرین می‌کردند. در این زمان اعضا اجراهایی از آهنگهای گروه "The Searchers" داشتند.

 

در سپتامبر 1969 واترز و میسن به آپارتمانی در نزدیکی دانشکده خود نقل مکان کردند. در همین حال باب کلوز هم به گروه پیوست. در آن زمان اعضای گروه نامهای گوناگونی بر گروه نهاده بودند مانند: مگادثز، د ابدبز، د اسکریمینگ ابدبز، لئونارد'ز لاجرز و اسپکتروم ??ایو اما در نهایت نام تی ست (Tea Set) برای گروه برگزیده شد. در سال 1964 نوبل و متکلی?? گروهی را که در واقع خود ایجاد کرده بودند ترک کردند و سید برت به گروه پیوست. برت 2 سال پیش به لندن نقل مکان کرده بود تا بتواند در دانشکده‌ی هنر کمبرول تحصیل کند. واترز و برت دوستان دوره کودکی یکدیگر بودند و واترز اغلب برای تماشای گیتار نوازی برت به خانه مادر برت می‌ر??ت. میسن به خاطر می‌آورد که: "زمانی که همه‌ی ما نوجوانانی پرشور بودیم و راه استقلال را پیش می‌گر??تیم سید اصلا شبیه ما نبود. او حتی از اینکه بیاید و خودش را به ما معر??ی کند ناراحت و نگران شد."

 

زمانی که نوبل و متکلی?? "تی ست" را ترک گ??تند ، باب کلوز برای جبران این خلأ کریس دنیس که تکنسین نیروی هوایی سلطنتی بود را به گروه معر??ی کرد. در دسامبر 1964 گروه توانست اولین جلسه ضبط خود را به رایگان در استدیویی در منطقه همپستید غربی برگزار کند که از طریق یکی از دوستان ریک رایت امکانپذیر شده بود. زمانی که در سال 1965 نیروی هوایی کریس دنیس را برای پستی در بحرین ??راخواند، برت تبدیل به ??رانتمن گروه شد. در اواخر همان سال بود که گروه اجراهای متعددی در کانتاون کلاب که واقع در نزدیکی دبیرستان کینگستون بود اجرا کردند. آنها معمولا از اوایل نیمه شب تا حوالی صبح به اجرای قطعه هایی 9 دقیقه ای میپراختند. در اواسط سال 1965 باب کلوز به دلیل ??شار والدین و مشاوره با یکی از استادانش در دانشگاه از گروه خارج شد و برت تبدیل به نوازنده اصلی گیتار در گروه شد.اعضای گروه در اواخر سال 1965 نام "آوای پینک ??لوید" (The Pink Floyd Sound) را بر گروه نهادند چون برت در جریان یکی از اجراها با گروه دیگری با نام تی ست برخورد کرده بود. نام پینک ??لوید در اصل از نام دو موسیقیدان بلوز به نامهای "??لوید کانسل" و "پینک اندرسون" برگر??ته شده بود که از موسی??یدانان سبک "پیمونت بلوز" به حساب می‌آمدند برت آلبومی از یکی از موسیقیدانان سبک پیمونت بلوز به نام پسر کور ??ولر داشت که "پل اولیور" تاریخ‌نگار و نویسنده این سبک در آن یادداشتی نوشته بود که برت نام جدید گروه را از آن اقتباس کرده بود:

"کورلی ویور و ??رد مک‌‌‌ مولن، (...) پینک اندرسون یا ??لوید کانسل - آنان گروه کوچکی از موسیقیدانان بسیاری هستند که نوای‌شان در تپه‌ها و دشتهای
پوشیده از درخت پیمونت شنیده میشد..."

برنامه‌های اجرای پینک ??لوید در این زمان بیشتر شامل کارهای ریتم اند بلوز میشد. به مرور آنها شروع به دریا??ت مبالغی به عنوان کمک از سوی طر??داران کردند. یکی از این طر??داران "پیتر جنر" بود ، یک مدرس مدرسه‌ی اقتصاد لندن ، که جذب اصوات خاصی شده بود که برت و رایت خلق می‌کردند. او به همراه دوست و شریک تجاری‌اش اندرو کینگ تبدیل به مدیر پینک ??لوید شد. این دو تجربه‌ی چندانی در صنعت موسیقی نداشتند و به پشتوانه‌ی مبلغی که کینگ سرمایه گذاری کرده بود شرکتی کوچک به نام "سرمایه گذاری بلک هیل" را پایه گذاری کردند که در زمینه مدیریت گروه‌های موسیقی ??عالیت می‌کرد. در این زمان پینک ??لوید بیش از 1،000 پوند به دست آوردند که بیشتر آن صر?? خرید آلات موسیقی جدید شد. کمی بعد جنر به اعضا پیشنهاد کرد که نام آوای پینک ??لوید را به پینک ??لوید تغییر دهند و این موضوع مورد پذیرش واقع شد. در زیر چتر راهنمایی های کینگ و جنر پینک ??لوید تبدیل به عضوی از جنبش موسیقی زیرزمینی لندن شد. در حین اجراهای پیاپی در "کانتداون کلاب" آنان شروع به کار کردن با وسایل جدید موسیقی و خلق نوعی نمایش بصری اولیه توسط نور کردند که با است??اده از اسلایدهای رنگی و نور خلق می‌شد. اتصالات کینگ و جنر به مطبوعات باعث شد آنها توجه بیشتری به پینک ??لوید کنند و مثلا مقالاتی در ??اینشنال تایمز و ساندی تایمز در مورد گروها چاپ شد. در مقاله ساندی تایمز آمده است:

"در مراسم شروع به کار مجله‌ی
IT
یک گروع پاپ به نام "پینک ??لوید" اجرا داشتند که موسیقی عجیبی اجرا کردند و اشکال عجیب و غریبی پشت سر آنها و
بر روی یک پرده بزرگ تابانده می‌شد... بسیار روانگردانه می‌نمایاند."

 

 

 

در سال 1966 اعضای گروه رابطه اقتصادی خود با بلک هیل اینترپرایسز را تحکیم بخشیدند و جنر و کینگ هر یک 1 قسمت از 6 قسمت سهم در گروه را از آن خود نمودند. در اواخر 1966 به مرور قطعه های آر اند بی در اجراهای گروه جای خود را به کارهای ابتکاری برت دادند که بسیاری از این قطعات در نهایت در آلبوم نخست پینک ??لوید جای گر??تند. در این دوران موسیقی پینک ??لوید برای بسیاری عجیب و غیر قابل درک بود. برای مثال زمانی که در یک کلاب موسیقی برای جوانان کاتولیک برنامه اجرا کردند صاحب کلاب از پرداخت دستمزد به آنها سرباز زد چون ??کر می‌کرد آنها موسیقی اجرا نکردند. زمانی هم که گروه بر علیه صاحب کلاب در دادگاه ادعایی را مطرح کردند ، یک قاضی محلی به ن??ع صاحب کلاب رای داد. به هر حال اعضا در "یو??و کلاب" نسبت به قبل پول بیشتری دریا??ت می‌کردند. اجراهای برت بسیار پرجنب و جوش بود. "نیکولاس شا??نر" (یک نویسنده بیوگرا??ی): "جهش به اطرا??... دیوانگی! ... ابتکار و بداهه نوازی ... باعث میشد تا از محدوده ها عبور کنند و به زمینه های جدیدی پای بگذارند که ... بسیار جالب و مجذوب کننده است. از جمله کارهای منحصر به ??ردی است که دیگران انجام نمی‌دهند."

 

[ATTACH=CONFIG]7213[/ATTACH]

 

نی‌زن بر دروازه‌های سپیده‌دم

 

 

موریسون و یکی از تولید کنندگان EMI به نام"نورمن اسمیث" برای ضبطی جدید با پینک ??لوید مذاکراتی انجام دادند که به نتایجی رسید. از جمله آنکه قرار شد گروه اولین آلبوم خود را در استدیوهای EMI ضبط کنند. میسن به یاد می‌آورد که این جلسات بدون دردسر به پایان رسیدند اما اسمیث به خاطر می‌آورد که برت حاضر نبود انتقاد و پیشنهادهایش او را بشنود. نی زن بر دروازه های سپیده دم، اولین آلبوم پینک ??لوید، در آگوست 1967 توسط ئی‌ام‌آی-کلمبیا عرضه شد. آلبوم توانست تا رتبه 6 جدول صعود کند و 14 ه??ته تمام در جدول باقی بماند. پینک ??لوید هم‌چنان به اجراهای پرازدحام در یو??و کلاب ادامه می‌دادند اما به مرور وخامت سلامت روانی برت باعث نگرانی اعضا شده ‌می‌شد. گروه در ابتدا امیدوار بودند تا برت پس از مدتی سلامتی خود را باز یابد. البته نه ا??رادی مانند جنر و دستیارش "جون چایلد" که به خاطر می‌آورد: "روزی من او [برت] را در رختکن پیدا کردم و او ... اصلا در حال خود نبود. من و راجر واترز او را سرپا کردیم، [و] تا روی استیج او را همراهی کردیم. گروه شروع به نواختن کرد اما سید ??قط آنجا ایستاده بود ، گیتارش را نزدیک گردنش گر??ته بود و حرکتی نمی‌کرد."

 

پس از مدتی اجراهای گروه یکی پس از دیگری لغو می‌شدند از جمله مهمترین آنها اجرای مهم گروه در ??ستیوال مشهور جز و بلوز ملی بود.یک بار کینگ ترتیب مصاحبه‌ای را داد که برت در آن به شدت از خستگی عصبی رنج می‌برد. کمی بعد راجرز ترتیب از روانپزشکی به نام آر. دی. لینگ وقت گر??ت تا برت را معاینه کند. راجر سعی کرد شخصا برت را به مطب پزشک ببرد اما او حاضر نشد از خودرو خارج شود. هیچ نشانه‌ای مبنی بر بهبود برت دیده نمی‌شد اما گروه مجبور بود در ماه سپتامبر تعدادی اجرا در اروپا داشته باشد و به دنبال آن در نوامبر اولین تور خود به ایالات متحده شروع میشد. در طول این تور اوضاع برت به مراتب بدتر شد. او میزبانان خود را با جواب ندادن به سوالاتشان و خیره شدن به آسمان گیج می‌کرد. در یکی از اجراهایی که قرار بود "نواختن امیلی را ببین" در آن اجرا شود برت حتی لبهای خود را تکان هم نداد. پس از مدتی برآش??تگی در گروه، کینگ باقی مانده تور در ایالات متحده را به سرعت لغو کرد و اعضا را به لندن باز??رستاد.الگو شا??نر مدت کوتاهی پس از بازگشت، آنها جیمی هندریکس را در برگزاری توری در انگلستان همراهی کردند اما هر چه که از تور می‌گذشت ا??سردگی و ناسلامتی روانی برت اوضاع را وخیم تر می‌کرد تا جایی که در ماه دسامبر شرایط گروه به مرحله‌ی بحران رسید و اعضا سعی کردند با استخدام یک نوازنده‌ی جدید رشته کار را بار دیگر به دست بگیرند

 

پس از سید برت (۱۹۶۹ تا ۱۹۹۵)

 

 

پس از کنار گذاشته شدن سید برت از گروه، راجرواترز نقش محوری خود در ساخت آهنگ‌ها و تنظیم اشعار را ای??ا کرد. او که نگاهی عمیق، دقیق و با کی??یت به موسیقی داشت جریانی تازه در موسیقی راک انگلستان به وجود آورد.

 

در بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۷ آلبوم‌های اوماگوما، مادرقلب اتمی، تیره و تار در پشت ابر، ??ضولی و نیمه ی تاریک ماه منتشر شدند که آلبوم آخر به یکی از پر??روش‌ترین آلبوم‌های موسیقی تبدیل شد. آلبوم ای کاش اینجابودی یادآور سید برت شد و به انتقاد از کسب و کار در موسیقی پرداخت و آلبوم جانوران درون مایه‌ای سیاسی اجتماعی داشت. در سال ۱۹۷۹ آلبوم دیوار منتشر شد. این آلبوم مو??قیتی بزرگ برای پینک ??لوید به وجود آورد و به یکی از پر??روش‌ترین آلبوم‌های موسیقی تبدیل شد که به صورت دابل دیسک منتشر شده است.

 

[ATTACH=CONFIG]7214[/ATTACH]

 

 

 

دوره رهبری راجر واترز (۱۹۸۱ تا ۱۹۸۴)

 

در سال ۱۹۸۳ آلبوم برش نهایی توسط واترز سامان داده شد، واترز این آلبوم را در انتقاد از جنگ ??الکلند و براساس آهنگ‌هایی که گروه درنظر داشت تا برای ??یلم دیوار است??اده کند سامان داد و با آنکه گیلمور از واترز خواست تا صبر کند و او هم برای آلبوم آهنگسازی کند اما واترز نپذیر??ت. آلبوم در مارس ۱۹۸۳ منتشر شد و توانست جایگاه اول را در بریتانیا و ششم رادر امریکا بدست آورد. بعد آن واترز اعلام کرد که گروه آلبوم دیگری منتشر نخواهد کرد.

 

دوره رهبری دیوید گیلمور (۱۹۸۶ تا ۱۹۹۵)

 

بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۶ واترز رسماً خروج خود از گروه را اعلام کرد و در ژوئن سال 1987 آلبوم شخصی خود به نام Radio K.A.O.S را منتشر کرد. گروه در این ایام بیشتر درگیر دعواهای حقوقی بود. دیوید گیلمور گروه را به همراه ریک رایت و نیک میسون دوباره تشکیل داد. گروه در سال ۱۹۸۷ آلبوم لغزش انی در عقل را منتشر کرد که در این آلبوم ریچارد رایت تنها به نوازندگی می‌پردازد و در ساخت آهنگ‌ها نقشی ندارد، چون به دلایل حقوقی عضوی از پینک ??لوید بحساب نمی‌آمد. آخرین آلبوم گروه در سال ۱۹۹۴ با نام زنگ دسته بندی منتشر شد که ریچارد رایت پس از آلبوم نیمه تاریک ماه دوباره به عنوان خواننده و آهنگساز حضور می‌یابد. این آلبوم توانست به صدر نمودارهای ??روش برود و به ??روشی بیش از ۱۲ میلیون نسخه دست یابد.

 

 

۲۰۰۵ تاکنون

 

پس از دو دهه، در سال ۲۰۰۵ گروه به همراه راجرواترز کنار هم جمع شدند تا در کنسرت لایو ۸ شرکت کنند. این کنسرت به منظور مبارزه با ??قر و برای تشویق هشت کشور ثروتمند جهان برای کمک به کشورهای ??قیر صورت گر??ت. با مرگ ریچارد رایت در سال ۲۰۰۸ این آخرین اجرای چهار عضو اصلی گروه در کنار هم به شمار می‌آید

درسال ۲۰۱۱ دیوید گیلمور و نیک میسن به راجرواترز برای اجرای زنده آلبوم دیوار در یکی از تورهای واترز با همین نام ملحق شدند.

 

[ATTACH=CONFIG]7215[/ATTACH]

 

 

اثرات و جوایز

 

پینک ??لوید یکی از موثرترین و مو??ق ترین گروه‌های راک در همهٔ زمان‌ها می‌باشد. آنها تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه ??روش داشته‌اند از جمله ۷۴٫۵ میلیون ??روش تصدیق شده در آمریکا که ۳۷٫۲ میلیون از ??روش تا ۱۹۹۱ بوده است. مجلهٔ رولینگ استون پینک ??لوید را در بین ۱۰۰ هنرمند تاثیر گذار همهٔ دوران‌ها در ردهٔ ۵۱ قرار داده است. آلبوم Dark Side Of The Moon از گروه پینک ??لوید به عنوان یکی از تاثیر گذارترین آلبومهای موسیقی در همه زمان ها شناخته شده است.

 

پینک ??لوید جوایز بسیاری را دریا??ت کرده است. از جمله جایزه گرمی "بهترین مهندسی برای یک آلبوم غیر کلاسیکال" که در سال 1980 و برای آلبوم دیوار به آنها رسید و عنوان "برترین آهنگ اقتباس نشده" برای اجری دیگر در دیوار (قسمت دوم) از ??یلم دیوار از سوی ب??تا. همچنین پینک ??لوید در سال 1995 مو??ق به کسب جایزه‌ی گرمی "برترین نمایش بی‌کلام راک" برای آهنگ ترک شده گردید. درسال ۲۰۰۸ میلادی جایزه موسیقی پولار به این گروه راک اعطا شد و نیک میسون و راجر واترز دراین مراسم حضوریا??ته وجایزه رااز پادشاه سوئد دریا??ت کردند

 

[ATTACH=CONFIG]7216[/ATTACH]

 

آلبوم‌ها

 

 

[TABLE=class: multicol]

[TR]

[TD=align: right]آلبوم‌های استودیویی

 

  • نی زن بر دروازه های سپیده دم (۱۹۶۷)
  • یک نعلبکی رمز و راز (۱۹۶۸)
  • موسیقی متن ??یلم بیشتر (۱۹۶۹) (۱۹۶۹)
  • اوماگوما
  • مادر قلب اتمی (۱۹۷۰)
  • ??ضولی (۱۹۷۱)
  • تیره و تار در پشت ابر (۱۹۷۲)
  • نیمه تاریک ماه (۱۹۷۳)
  • کاش اینجا بودی (۱۹۷۵)
  • جانوران (۱۹۷۷)
  • دیوار (۱۹۷۹)
  • برش نهایی (۱۹۸۳)
  • لغزش انی در عقل (۱۹۸۷)
  • زنگ دسته بندی (۱۹۹۴)

[/TD]

[TD=align: right][/TD]

[TD=align: right][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

[ATTACH=CONFIG]7217[/ATTACH]

 

اعضا

 

 

  • سید برت - آواز خوان رهبر، گیتاریست رهبر (۱۹۶۵ - ۱۹۶۸)
  • دیوید گیلمور - آواز خوان رهبر، گیتاریست رهبر، گیتار بیس، کیبورد، جلوه‌های ویژه (دسامبر ۱۹۶۷ - ۱۹۹۶، ۲۰۰۵)
  • نیک میسن - درام، ساز ضربی، برنامه نویسی (۱۹۶۵ - ۱۹۹۶، ۲۰۰۵)
  • راجرواترز - آواز خوان رهبر، گیتار بیس، ساز ضربی، برنامه نویسی (۱۹۶۵ - ۱۹۸۵، ۲۰۰۵)
  • ریچاردرایت - کیبورد، آواز (هروقت نیاز شود)، ارگ، پیانو، ترکیب کننده، میلوترون (۱۹۶۵-۱۹۷۹، ۱۹۸۷-۱۹۹۶، ۲۰۰۵)

[ATTACH=CONFIG]7218[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]7219[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7220[/ATTACH]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آلبوم دیوارش خیلی عالی بود :4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...