رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

سنسور درب لپ تاپ چیست و چگونه کار می کند ؟

پست های پیشنهاد شده

دوستانی که لپ تاپ دارن قطعا می دونن می خوام در مورد چی صحبت کنم . قطعا دیدید وقتی که سرپوش یا درب لپ تاپ رو می بندید یه ات??اقی بالاخره می ا??ته ، یا لپ تاپ خاموش میشه یا هایبرنیت میشه و یا اسلیپ میشه . حالا امروز اول از همه می خوام بگم که این سنسور درب لپ تاپ اصلا چیه و چجوری کار می کنه و در ثانی تنظیمات مربوط به بسته شدن درب لپ تاپ رو بگم تا اگه خواستید از شر خاموش شدن یا به خواب ر??تن لپ تاپ بعد از بستن درب لپ تاپ خلاص بشید بدونید که باید چکار کنید .

 

[h=2]Reed Switch چیست ؟[/h] Reed Switch یک نوع کلید الکتریکی است که با است??اده از میدان مغناطیسی تحریک میشه و عملیات باز و بسته شدن کلید صورت میگیره . این کلید به صورت اتوماتیک کارش رو انجام میده ، بر خلا?? بسیاری از کلید ها که باید با دست روشن و خاموش بشن ( مثل کلید لامپ ) ، Reed Switch به صورت الکترومغناطیسی عمل میکنه و احتیاجی به اعمال حرکت توسط دست نیست . شکل کلی Reed Switch مثل تصویر زیر هست .

Reed-Switch.jpgشکل ظاهری Reed Switch

 

 

دوستانی که الکترونیک می خونن شماتیک Reed Switch به شکل زیر است .

reed-switch-schematic.jpgشماتیک مداری reed switch

 

[h=2]عملکرد سنسور درب لپ تاپ یا Reed Switch[/h] اساس کار سنسور درب لپ تاپ یا همون کلید Reed ، تحریک مغناطیسی است . به این شکل که این کلید به صورت پیش ??رض یا بازه یا بستس . حالا بسته به نوع کاربردی که ما می خواهیم در بازار موجوده . وقتی یک آهن ربا یا هر شی دیگه ای که میدان مغناطیسی تولید می کنه رو به سنسور درب لپ تاپ یا Reed Switch نزدیک کنیم کلید تغییر وضعیت میده .

همونطور که در شکل زیر می بینید Reed Switch دو تا پایه مغناطیس پذیر داره که در حالت عادی بازن و وقتی آهن ربا رو به سنسور نزدیک میکنیم کلید بسته میشه .

how-reed-switches-work.gifنحوه کار سنسور درب لپ تاپ

 

[h=2]سنسور درب لپ تاپ در کجای لپ تاپ است ؟[/h] قبلا که از این سنسور به شکل هوشمند در لپ تاپ ها نبود ، از یه کلید ??شاری معمولی است??اده میشد به طوری که وقتی درب لپ تاپ بسته میشد کلید هم عمل می کرد و لپ تاپ به اسلیپ یا هایبرنیت می ر??ت . شکل زیر :

laptop-lid-button.jpgکلید تشخیص بسته شدن درب لپ تاپ

 

بعدها یعنی امروزه تمام لپ تاپ ها از سنسور Reed است??اده می کنن . این سنسور در قسمت کناری کیبورد لپ تاپ قرار داره و یه آهن ربا هم حول و حوش نمایشگر لپ تاپ قرار میدن . با بسته شدن درب لپ تاپ ، آهن ربا و سنسور به هم نزدیک میشن و کلید عمل می کنه . در شکل زیر مشخصه .

 

laptop-lid-sensor-location.jpgمکان قرارگیری سنسور درب لپ تاپ

 

 

در شکل زیر می تونید تصویر بزرگتر از مدار سنسور درب لپ تاپ رو ببینید . برای اینکه به صورت دستی بتونید عملکرد این سنسور رو تست کنید کا??یه نقاط A و B رو به هم اتصال بدید . اون قطعه مشکی بزرگتره همون کلید مغناطیسی یا Reed Switch هست که داحل پکیج جاساز شده .

 

laptop-lid-sensor-switch.jpgسنسور درب لپ تاپ بالای کیبورد – کنار لولا

 

از این تکنولوژی در گوشی های تاشو هم است??اده می کردن . اگه خاطر مبارک باشه ص??حه گوشی به محض باز شدن درب ، روشن میشد .

 

[h=2]تنظیمات بسته شدن درب لپ تاپ[/h] خب خیلی ها می دونن و من برای اون دسته از دوستانی که نمی دونن می گم . الان اگه درب لپ تاپ تون رو ببندید یا هیچ ات??اقی نمی??ته ، یا خاموش میشه یا هایبرنیت میشه یا اسلیپ . بستگی داره رو چه حالتی تنظیم شده باشه . حالا برای اینکه به تنظیمات مربوط به بسته شدن درب لپ تاپ دسترسی پیدا کنید به Control Panel برید و گزینه Power Option رو انتخاب کنید . در این قسمت باید تصویری مثل شکل زیر ببینید .

power-options-in-win-7-8.jpgپنجره Power Options

 

برید تو قسمت Choosing what closing the lid does رو انتخاب کنید و در این قسمت شکل زیر رو می بینید که با است??اده از منوی کشویی می تونید تنظیم کنید که وقتی درب لپ تاپ رو می بندید چه ات??اقی بی??ته .

laptop-lid-settings.jpgتنظیمات Power Options برای درب لپ تاپ

 

 

دوستان و خوانندگان عزیز علم ??ردا امیدوارم این پست م??ید بوده باشه اگه نظری دارید ب??رمایید . اگه دوستان شما به کامپیوتر ، الکترونیک ، اینترنت ، نرم ا??زار و سخت ا??زار علاقه دارن حتما لط??ا علم ??ردا رو بهشون معر??ی کنید . این بهترین ، کم هزینه ترین و ارزشمند ترین هدیه ایه که می تونید به ما بدید . elmefarda

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...