رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohsen55

یک led عالی دیگر از somsong

پست های پیشنهاد شده

حقیقتا در سال های گذشته، سامسونگ پرچم دار تلویزیون های هوشمند بوده است. تلویزیون هایی که به صورت همه جانبه، خیلی عالی هستند. سال گذشته نقد و بررسی ویدیویی برترین سری تلوزیون های هوشمند LED سامسونگ، یعنی ES8000 را تقدیم شما کردیم. اکنون قصد داریم که به نقد و بررسی سری سال 2013 آن، یعنی F8000 بپردازیم. همان سری که در ایران با نامF8880 شناخته می شود و در پنج مدل 46، 55، 60، 65 و 75 اینچی تولید شده است.

 

ES8000 واقعا زیبا بود. اما این بار، F8000 حقیقتا یک اثر هنری است. اثری هنری، که می توانید آن را به عنوان یکی از اجزاء زیبای طراحی دکوراسیون داخلی منزل، به حساب آورید. در حقیقت اگر قرار باشد که شی??ته ی محصولاتی از Samsung Electronics باشیم، آن محصولات نه گوشی های هوشمند و دوربین ها و لپ تاپ ها، بلکه تلوزیون های هوشمند LED اش هستند.

 

 

 

smart_tv_03.jpg

 

 

F8000 نسبت به مدل قبلی باریک تر ساخته شده. آن قدر باریک که باعث شده ES8000 که در زمان، آن را باریک ترین خواندیم، واقعا ضخیم به نظر برسد. در حقیقت به جز چند تلویزیون OLEDجدید، تا به حال تلوزیون LED Backlit به این باریکی ندیده بودیم. چرا گ??تیم LED Backlit ؟ خوب اگر به ویدیوی آموزشی ما درباره ی مقایسه ی بین انواع تلویزیون ها مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که تلویزیونی مثل F8000 ، دارای پنل LCD است که نور پس زمینه ی آن از طریق لامپ های LED تامین می شود. اساسا همه ی تلویزیون هایی که اصطلاحا از آن ها با نام LED یاد می کنیم بدین سان هستند. این در حالیست که نور پس زمینه ی تلویزیون های معرو?? به LCD ، از نوع لامپ های ??لوروسنت است.

 

بسیار خوب، برای اینکه از بحث دور نشده باشیم، باید گ??ت که این تلویزیون به جز قطر، در قاب دور نمایشگر هم باریک شده. البته باریکی تنها تغییر آن نبوده، بلکه به رنگ مشکی هم در آمده است. مدل قبلی نقره ای رنگ بود. شاید سامسونگ این بار ترجیح داده که تلویزیون در هنگام خاموش بودن، یک دست مشکی به نظر برسد و این را از نظر زیبایی شناختی برتر می داند. در عوض یک روبان نقره ای کاملا باریک در طول لبه کشیده شده تا در قسمت پایین، به لوگوی بسیار کوچک شده ی سامسونگ بپیوندد. این لوگو با یک نور پس زمینه، به زیبایی می درخشد.

 

 

 

jtmt996p.jpg

 

 

جادویی ترین قسمت طراحی این تلویزیون، تقریبا تبدیل به تنها نقطه ی ضع?? آن نیز شده است. پایه ی این تلویزیون به شکل یک کمان بزرگ ساخته شده و با رنگی نقره ای، طراحی ??وق العاده زیبایی دارد. بسته به ارت??اع میز تلویزیون، این پایه می تواند واقعا ناپدید شود تا طوری به نظر بیاید که گویی تلویزیون در هوا شناور است. منظورمان این است که اگر مقداری ارت??اع تلویزیون نسبت به خط دید مستقیم شما پایین تر باشد، قسمت زیادی از پایه از دید شما خارج خواهد شد و آن حالت شناور در هوا را ایجاد می کند.

 

جالب تر آن که، وقتی تلویزیون را روی میز می گذارید، ??اصله ی پایین ترین قسمت قاب تا میز تنها به 3.8 سانتی متر می رسد و این کمترین حدی است که تا به حال در یک تلویزیون دیده ایم. نزدیک ترین به این مقدار، Sony W900A را سراغ داشتیم که ارت??اع 4.5 سانتی متری داشت. حقیقتا این پایه تلویزیون را محکم بر روی میز نگه می دارد و با ??شار دست واقعا به زحمت می توانید آن را تکان تکان دهید.

 

 

12_Samsung_UN55F8000_35576107_610x436.jpg

 

 

پس چطور این پایه ی خیلی خوب، به بزرگترین نقطه ی ضع?? تلویزیون تبدیل شده؟ خوب، همانطور که کاملا هویداست، این پایه تقریبا به اندازه ی عرض کل تلویزیون است. بدین معنی که میزی که زیر آن قرار می دهید، حداقل باید به اندازه ی عرض تلویزیون باشد. چرا؟ چون که هر دو انتهای پایه نقشی اساسی در ثبات تلویزیون بر روی میز دارند. وقتی آن ها از کناره های میز بیرون زده باشند، از ثبات تلویزیون کاسته می شود و ضربه ای نه چندان آهسته می تواند آن را سرنگون کند. این منطقی است، چرا که اگر از بقل به تلویزیون نگاه کنید، تنها قسمت هایی از پایه، که جلوتر از بدنه ی تلویزیون قرار گر??ته اند، همان دو انتها هستند. بنابراین اگر قرار باشد تلویزیون بی??تد، از جلو می ا??تد.

 

 

10_Samsung_UN55F8000_35576107_610x436.jpg

 

 

اما از پایه ی جادویی که بگذریم، به ریموت کنترل جادویی تر می رسیم. واقعیت این است که سری سطح پیشر??ته ی تلویزیون های LED سامسونگ، هیچ گاه روی ریموت کنترل واقعا خوب را به خود ندیده بودند. از ریموت کنترل زشت QWERTY سری D8000 بگیرید تا ریموت کنترل لمسی نه چندان پاسخ گوی ES8000 . این بار سامسونگ بر روی F8000 ریموت کنترلی کاملا نوین را همراه کرده است. ریموت کنترلی مجهز به تاچ پد، که علی رغم همچنان بعضی ایرادهایی که می توان از آن گر??ت، به نظر بهترین ریموتی است که تا به حال همراه یک تلویزیون هوشمند دیده ایم. نمی خواهیم طر??داری کنیم، ولی به نظرمان می رسد که اگر کمپانی اپل قرار بود تلویزیونی طراحی کند، از همان نخست با خودش بر روی یک طرح خوب از ریموت کنترل کنار می آمد تا مانند سامسونگ از این شاخه به آن شاخه نپرد.

 

 

8afdiq2b.jpg

 

 

ریموت کنترل جدید کوچک است. کوچک، با تاچ پدی بزرگ که دکمه های به نسبت کمی در بالا و پایین آن قرار گر??ته اند. این ریموت هم از نوع بلوتوثی است که لازم نباشد برای عملکرد، آن را به سوی تلویزیون نشانه روید. پاسخ گویی آن واقعا عالیست و حرکت در منوها با آن خیلی نرم صورت می گیرد. در کناره ها و بالای تاچ پد، خطوطی قرار دارند که در واقع همان ستون های اسکرول هستند. با است??اده از آن خیلی آسان می توانید بین ص??حات و منوها اسکرول کنید. برای کلیک کردن، باید خود تاچ پد را ??شار دهید تا مانند یک دکمه عمل کند. با این حال اگر کلیک لمسی وجود داشت هم خوب بود. در کل عملکرد آن نسبت به ریموت کنترل مدل پیشین خیلی بهتر شده است.

 

 

uz6qav28.jpg

 

 

اما این ریموت کنترل هم به نظر نقاط ضع??ی دارد. دکمه هایی که روی آن قرار گر??ته اند خیلی عملکرد خوبی دارند و با نور پس زمینه روشن می شوند. با این حال به نظر می رسد که از تعداد آن ها خیلی کاسته شده و جای بعضی دکمه ها را خالی می دانیم. این باعث می شود که از سهولت کار کردن با آن کاسته گردد. برای مثال برای دسترسی به اعداد، باید نخست دکمه ی More را ب??شارید و سپس وقتی ص??حه کلید عددی بر روی تلویزیون ظاهر شد، با است??اده از عمل Swipe مرتب بر روی اعداد مختل?? بروید و کلیک کنید. بیشتر ریموت های قدیمی تر ص??حه کلید عددی را بر روی خود داشتند. بسته به اینکه چقدر است??اده از آن ها به کارتان می آمده، می توانید دلتنگشان شوید.

 

 

 

ts4jgjcz.jpg

 

 

از این ها که بگذریم، F8000 از نظر کی??یت تصویر هم بهبودی چشمگیر نسبت به مدل قبلی داشته. در حقیقت باید گ??ت که کی??یت تصویر آن تقریبا بهترین است و Sony W900A با اختلا??ی کم، از آن برتر است. البته تلویزیون سونی ??قط در یک مدل 55 اینچی تولید شده و ویژگی های دیگر آن نیز به پای سامسونگ نمی رسد. از نظر کی??یت، بزرگترین مزیتی که F8000 نسبت به F7500 دارد، یک ??ن آوری است که سامسونگ از آن با نام Micro Dimming Ultimate یا توانایی کم کردن نور منطقه ای یاد می کند. F7500 تنها دارای ??ن آوری Micro Dimming Pro است. سامسونگ این طور توضیح می دهد که، ??ن آوری به کار ر??ته در F8000 واقعا قسمت های مختل??ی از نور پس زمینه را کم می کند. این در حالیست که ??ن آوری به کار ر??ته بر روی F7500 و مدل های پایین تر، در واقع کاملا پایه ی پردازش ویدیویی دارند. سامسونگ می گوید که صدها منطقه ی کم کردن نور بر روی F8000 وجود دارد. این در حالیست که در ویدیوی منتشر شده در CES 2013 ، واژه ی هزاران منطقه به کار ر??ته بود!

 

F8000 واقعا رنگ مشکی عمیقی دارد. شاید بزرگترین بهبود کی??یتی آن را بتوانیم در همین رنگ مشکی ببینیم. این به کمک همان ??ن آوری Micro Dimming Ultimate محقق شده است. در ضمن نور پس زمینه ی F8000 از نوع Edge light یا نوردهی از کناره هاست. تولید و دقت و ش??ا??یت رنگ این تلویزیون هم که به نظرمان حر?? ندارد و در LED ها بهترین است. هرچند که روشنایی بیشینه ی این تلویزیون واقعا زیاد است، ولی همچنان بازتاب سطح شیشه ی آن یک مشکل به حساب می آید و سامسونگ نتوانسته کار زیادی برای حل آن انجام دهد.

 

F8000 مانند F7500 مجهز به پنلی با سرعت ر??رش 240 هرتز است. ولی Clear Motion Rate اولی 1200 و دومی 960 است. این اختلا?? به دلیل سرعت کاملا مت??اوت اسکن نور پس زمینه در دو تلویزیون است. جدا از این ها، بقیه ی ویژگی ها بین این تلویزیون و مدل پایین ترش یکسان است. تازه هر دو مجهز به پردازنده ی چهار هسته ای هستند و از همه جالب تر، دوربین بالا جهنده دارند. این ویژگی بالاجهنده گی، باعث می شود که دوربین همواره به شما خیره نباشد و در کل احساس بهتری داشته باشید.

 

F8000 هم طبق سنت همیشگی سامسونگ، مجهز به چهار عدد عینک سه بعدی نوع Active است. این عینک ها مدلی جدید به نام SSG-5100GB هستند. واقعا از نظر کی??یت نتوانستیم تمایزی بین آن ها و مدل سال گذشته ی SSG-4100GB قائل شویم. در کل کی??یت نمایش 3D نیز نه خیلی محسوس، ولی به صورت ملایم نسبت به مدل قبلی پیشر??ت داشته است.

 

 

8cc9k8wi.jpg

 

 

اسپیکرهای پاناسونیک VT60 را که کنار بگذاریم، F8000 بهترین اسپیکرهایی که تا به حال دیده ایم را دارد. البته حتی نزدیک به ارزان قیمت ترین سیستم های صوتی مستقل هم نیست، ولی در بین تلویزیون ها مقام نخست را نداشته باشد، قطعا دوم است.

 

یک ویژگی خیلی جالبی که ES8000 داشت، پشتیبانی از Smart Evolution Kit بود. کیتی که می توانستید آن را درون تلویزیون قرار دهید و بعضی ویژگی های سخت ا??زاری را ارتقاء بخشید. ات??اقا امسال کیت مخصوص ES8000 به بازار آمده تا بتوانید آن را برای تلویزیون خود تهیه کنید. F8000 هم از این کیت پشتیبانی می کند و سامسونگ قول داده که در سال 2014، کیت تکاملی هوشمند آن را به بازار عرضه کند.

 

 

 

Samsung_PNF8500_35566923_35731512_35731513_03_610x435s.jpg

 

 

F8000 نیز مانند بیشتر تلویزیون های هوشمند، مجهز به دو سیستم منوی کاملا جداگانه است. نخستین برای کنترل تنظیمات خود تلویزیون است و دومی برای کار کردن با ویژگی های هوشمند. واقعیت این است که اولی کاملا شبیه به مدل قبلی و دومی هم با تغییرات نه چندان زیاد می باشد. Samsung Smart Hub همچنان از آرایه ای از اپلیکیشن ها و دسترسی به محتوای Localتشکیل شده است. با این حال در این جا می توانیم شاهد گزینه ای به نام On Tv هم باشیم. هرچند که LG به تازگی شبیه به این را بر روی تلویزیون های خود گذاشته، ولی آن را هیچ گاه بر روی تلویزیون دیگری ندیده ایم. On Tv در حقیقت تلاشی برای جایگزینی اینتر??یس ماهواره یا تلویزیون کابلی، با اینتر??یس خود سامسونگ بوده است. طراحی جدید Smart Hub نیز خیلی شبیه به اینتر??یس سیستم عامل اندروید شده. به صورتی که 5 ص??حه ی خانگی وجود دارد که می توان با است??اده از ریموت کنترل بین آن ها حرکت کرد. ات??اقا به مدد پردازنده ی 4 هسته ای، حرکت بین منوها خیلی سریع و روان است. به طور کلی باید اذعان کرد که طراحی کاملا ساده، زیبا و کاربر دوستانه است.

 

 

 

7vcoygiy.jpg

 

 

اپلیکیشن های از پیش نصب شده بر روی تلویزیون حقیقتا خیلی خوب هستند. از بعضی از آن ها می توان به Spotify, Fios TV, Amazon Cloud Player یک Camera app, و Samsung Explore 3D app اشاره کرد. مرورگر وب این تلویزیون واقعا بهترینی است که تا به حال دیده ایم. البته نیمی از این تجربه ی خوب را مدیون ریموت کنترل خوب هستیم. مقداری کار کردن با ص??حه کلید مجازی ممکن است مشکل باشد. با این حال می توانید از کیبوردهای وایرلس است??اده کنید. برای مثال دو مدل کیبورد VG-KDB1000 و VG-KDB1500 ساخت خود سامسونگ دارای تاچ پد هم هستند و می توانند تجربه ی بسیار شیرینی از مرورگری وب با این تلویزیون برای شما به ارمغان بیاورند.

 

 

 

Samsung_PNF8500_35566923_35731512_35731513_19_610x435.jpg

 

 

به جز ریموت کنترل، این تلویزیون هم مانند مدل پیشین، همان ??ن آوری های Gesture و Voice کنترل را دارد. نمی گوییم خیلی کارآمد و ساده است??اده هستند، ولی در کل کار کردن با آن ها با مزه است. کا??یست که به زبان انگلیسی مثلا بگویید، Hi TV, what’s on later tonight? تا ??هرست برنامه های امشب را به شما نشان دهد. یا مثلا Hi TV, switch to Channel Nine تا به کانال 9برود. مقداری طول می کشد تا دستتان بیاید چگونه کلمات را ادا کنید تا تلویزیون ب??همد. وقتی دوربین بالاجهنده را ??عال می کنید هم، می توانید با است??اده از دستانتان در هوا دقیقا همان اعمالی را انجام دهید که با انگشتانتان و یک گوشی لمسی انجام می دهید. به راحتی با تکان دادن دست ها می توانید بین منوها حرکت و کلیک هم بکنید. تازه ویژگی های مالتی تاچی مثل Pinch to Zoom هم وجود دارد. شاید حتی کمی خنده دار هم باشد. در حقیقت در هنگام کار کردن با تلویزیون باید کاملا پنجه هایتان باز باشد و آن را به تلویزیون نشان دهید. سپس Cursor روی نمایشگر ظاهر می شود و با بستن پنجه، کلیک صورت می گیرد. البته همه ی این ها در شرایط نوری خوب، عملکرد خوبی دارند.

 

 

 

2fnrk8q5.jpg

 

 

در کل باید گ??ت که F8000 بهبودی کاملا مناسب نسبت به مدل پیشین به حساب می آید. چه از نظر طراحی که کاملا زیبا، باریک و شیک شده، و چه از نظر کی??یت تصویر که واقعا تبدیل به یک تلویزیون خارق العاده گشته است. ویژگی ها و امکانات پیشر??ته ای هم که با آن همراه شده اند، همگی دست به دست هم داده اند تا سامسونگ یک تلویزیون هوشمند واقعی را به ارمغان بیاورد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::10::10::scared::scared::scared::scared::scared::scared::=-0::=-0::=-0:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...