رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohsen55

نقد و برسی پرچمدار جدید سونی xperia z1

پست های پیشنهاد شده

[h=2]Sony Xperia Z1[/h]

سال 2013 برای سونی، سال پرباریست . این کمپانی ژاپنی امسال، در همه زمینه‌ها محصولات مهمی را معر??ی نموده. از معر??ی تلویزیون خمیده و دوربین‌های قابل اتصال به گوشی‌های موبایل تا گوشی‌های هوشمند سطح بالایی همچون Xperia Z، Xperia Z Ultra. حال آخرین محصول از این خانواده با نام Xperia Z1. سونی اکسپریا زد وان، پرچمدار جدید سونی در دنیای تل??ن‌های همراه است که به جهت باز پس گیری بازار از غول‌های سامسونگ و HTC یعنی Galaxy S4 و One قدم به بازار نهاده و امید اصلی سونی به شمار می‌رود. حال تنها چند روز پس از معر??ی این گوشی و در حالی که حتی معتبرترین سایت‌های نقد و بررسی نیز هنوز به این گوشی نپرداخته‌اند، شاهد حضور آن در دیجی کالا هستیم و قصد داریم به عنوان اولین سایت معتبر نقد و بررسی در ایران، به بررسی آن بپردازیم. پس خواننده نقد و بررسی Xperia Z1 در سایت دیجی کالا باشید.

 

 

سونی پیش از معر??ی رسمی این گوشی، هیاهوی زیادی را به راه انداخته بود و با به وجود آمدن شایعات ??راوان حول این گوشی، همه منتظر از راه رسیدن یک گوشی شگ??ت انگیز بودند. اما در اولین نگاه به گوشی با خود خواهید گ??ت " خوب این که گوشی جدیدی نیست، همان Xperia ZL است که ارتقا یا??ته " و البته این حر??، چندان دور از واقعیت نیست. طراحی این گوشی کاملا مطابق با استاندارد های دیگر گوشی‌های خانواده Xperia Z است و شباهت بسیاری به Xperia ZL دارد.

 

Xperia-Z1%20(2).jpg

 

اما ت??اوت اصلی Z1 با Z، به است??اده سونی از آلومینیوم در ساخت بدنه و در نتیجه، وجود بدنه ??لزی این گوشی می‌باشد. با وجود این قاب ??لزی در دور تا دور گوشی، حس یک گوشی سطح بالا و بسیار با کی??یت به کاربر منتقل می‌شود، که البته از وزن زیاد دستگاه هم نمی‌توان چشم پوشی نمود.

 

Xperia-Z1-(15).jpg

 

سطح کاملا مسطح گوشی و وزن زیاد آن، باعث می‌گردد که برداشتن آن از روی سطوح صا?? مانند میز کمی مشکل باشد.

همان طور که میدانید، سونی تقریبا تنها کمپانی ایست که مشغول ساخت گوشی‌های سطح بالا با توانایی مقاومت در برابر ن??وذ آب است و این کار را از سال گذشته آغاز نموده. با تجربه ای که سونی در این زمینه کسب کرده، خوشبختانه هر روز از روز قبل حر??ه ای تر شده و بهبودهایی را در طراحی گوشی اعمال می‌کند. یکی از این بهبودها، عدم وجود درپوش برای جک 3.5 میلی متری صدا در این گوشیست که ما را بسیار خوشحال نمود. اما دیگر درگاه‌ها و شکا??‌ها همه توسط درپوشی محا??ظت می‌شوند، که می‌توان امیدوار بود سونی کم کم همه درپوش‌ها را حذ?? کند.

اما بر روی لبه های گوشی چه خبر است؟ لبه سمت راست گوشی، تقریبا توسط کلیدها و شکا??‌های مختل?? پر شده، به ترتیب از بالا به پایین شاهد وجود شکا?? سیم کارت، کلید پاور با همان طراحی Xperia Z، کلید کنترل صدا، کلید شاتر دوربین و نهایتا شکا?? اتصال بند به گوشی هستیم. بر روی لبه روبرویی یعنی سمت چپ، می‌توان شکا?? microSD، درگاه microUSB و محل اتصال گوشی به داک را مشاهده نمود.

 

Xperia-Z1-(3).jpg

 

لبه بالایی میزبان جک 3.5 میلی متری صداست و بر روی لبه پایینی هم، ??قط یک بلندگوی بزرگ با ساخت بسیار عالی دیده می‌شود. همان طور که گ??تیم به غیر از جک 3.5 میلی متری هد??ون، همه شکا??‌های دیگر گوشی توسط درپوش، پوشانده شده‌اند.

 

Xperia-Z1-(9).jpg

 

قاب پشتی بسیار صیقلی Xperia Z1 هم که از جنس شیشه است، پذیرای دوربین به همراه ??لاش و یک لوگوی سونی است که نمای پشتی گوشی را کاملا زیبا ساخته. در ضمن، سونی ادعا نموده که این شیشه آب دیده مقاومت مناسبی دارد که می‌توان از کی??یت ساخت گوشی تا حدودی ادعای سونی را پذیر??ت، اما ??راموش نکنید که به هر حال جنس شیشه ای گوشی، استعداد خش پذیری و البته شکستن را دارد و بهتر است که در هنگام است??اده از دستگاه و برای نگهداری بهتر از آن، مقداری احتیاط را چاشنی کارتان کنید.

 

Xperia-Z1-(10).jpg

 

در مورد وزن زیاد گوشی گ??تیم، اما نگ??تیم ابعاد و وزن گوشی چقدر است. این گوشی دارای ابعاد 74×144 و قطر 8.5 میلی متر است که 170 گرم هم وزن دارد. ابعاد گوشی مقداری از Xperia Z بیشتر شده که می‌تواند با نیاز سونی به ??ضای بیشتر جهت قرار دادن دوربین مرتبط باشد. قطر دستگاه نیز مقداری بیشتر شده، اما وزن آن به طور محسوسی زیاد شده، طوری که به محض در دست گر??تن گوشی، این سوال به ذهنتان خطور می‌کند که چرا اینقدر سنگین است؟

 

برسیم به یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌ها، یعنی مقاومت گوشی در برابر آب ! این قابلیت که توسط گواهینامه IP58 تضمین شده، گویای مقاومت گوشی در برابر ن??وذ آب تا عمق 1 متر و تا 30 دقیقه است. البته ??قط در مورد آب نیست، بلکه مقاومت گوشی در برابر ن??وذ گرد و غبار و شن هم ضمانت می‌شود. مسلما، ضد آب بودن گوشی یک مزیت کاربردیست، اینکه بتوانید با خیال راحت زیر دوش آب هم به پیامک ها و تماسهایتان جواب دهید، و یا پس از شستن دست مجبور نباشید ابتدا خوب دستهایتان را خشک کنید و سپس به تماس ورودی پاسخ دهید، نیازیست که به صورت روزمره با آن مواجه می‌شوید و با این گوشی خیالتان راحت است.

 

IMG_1023.jpg

 

به همه این‌ها، امکان است??اده از گوشی در استخر، دریا، زیر باران، نواحی مرطوب و البته کویری را هم اضا??ه نمایید که برای ا??رادی که در این نواحی زندگی میکنند، یک مزیت بزرگ محسوب میگردد. اما حسی که در دست گر??تن این گوشی به ما داد، شبیه به حس در دست گیری لومیا 920 نوکیاست که به دلیل وزن زیاد گوشی، نا خودآگاه آن‌را محکم می‌گیرید و در دست، احساس امنیت خوبی را منتقل می‌نماید.

سونی در مورد این گوشی، بر روی قدرت سخت ا??زاری آن هم خیلی مانور داده بود و با تبلیغات زیاد برای Xperia Z1 ، آن‌را قدرتمندترین گوشی اندرویدی تا به امروز میدانست. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که این ادعا تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

چیپ ست موجود بر روی Xperia Z1 یک چیپ ساخت کمپانی کوالکام با نام Snapdragon 800 است که پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait 400 با ??رکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازشگر گرا??یکی Adreno 330 را شامل می‌شود. همچنین، 2 گیگابایت حا??ظه رم به این سخت ا??زار برای عملکرد بهتر کمک می‌نماید. خوب این مشخصات شباهت بسیاری به دیگر غول سونی یعنی Xperia Z Ultra دارد. اما عملکرد سخت ا??زاری دستگاه چگونه است؟ نتایج بنچ مارک‌ها که خیلی خوشحال کننده بودند و نشان از ادعای درست کمپانی ژاپنی داشتند. در بنچمارک Pi، این گوشی بعد از LG G2 در رده دوم برترین‌ها قرار گر??ت و رقبایی همچون Galaxy S4، HTC One و Z Ultra را پشت سر گذاشت. اما در تست Linpack، Z Ultra مقداری بهتر عمل نمود و این گوشی را به رده سوم ??رستاد. در این تست هم LG G2 برترین عملکرد را داشت. اما بالاخره در تست AnTuTu از همه پیشی گر??ت و در صدر ایستاد. در تست‌های Quadrant، Egypt و تست بسیار با اهمیت Epic Citadel هم Xperia Z1 برترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت تا بتوان این گوشی را یکی از 3 گوشی قدرتمند موجود در بازار تا پایان تابستان 2013 دانست.

 

IMG_1008.jpg

 

به علاوه، در هنگام کار با گوشی هم می‌توانید به راحتی قدرت آن‌را حس نمایید، واکنش گوشی به دستورات بسیار سریع است و در هنگام کار با آن، مکثی مشاهده نخواهید نمود. همه چیز در دستگاه به خوبی انجام می‌پذیرد و برای است??اده از امکانات ??وق‌العاده اندروید، با هیچ محدودیتی مواجه نخواهید بود.

سونی برای Xperia Z1 از 16 گیگابایت حا??ظه داخلی است??اده کرده که با وجود قابلیت پشتیبانی گوشی از کارت حا??ظه جانبی، می‌توان تا 64 گیگابایت دیگر به حا??ظه گوشی ا??زود. در ضمن، این گوشی از انواع راه های ارتباط با شبکه جهانی اینترنت مانند 4G، 3G، GPRS، Edge و البته Wi-Fi پشتیبانی می‌نماید و با وجود ??ناوری‌های بلوتوث، NFC و DLNA هم می‌توان با دیگر گجت ها تبادل اطلاعات نمود.

 

باتری گوشی هم یک باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر ساعتیست که بالطبع، به دلیل مقاومت گوشی در برابر ن??وذ آب، قابل تعویض توسط کاربر نیست. با وجود این باتری، قادر خواهید بود بیش از 13 ساعت به صورت ممتد با گوشی مکالمه انجام دهید، همین طور تا حدود 100 ساعت پخش موسیقی در توان باتری خواهد بود. به هر صورت، وجود یک باتری با عملکردی مناسب برای این گوشی ضروری به نظر می‌رسید، اما در تست‌های عادی ما، باتری این گوشی عملکردی ضعی??‌تر از حد انتظار داشت و مقداری نا امید کننده بود، البته دستگاهی که در اختیار ما قرار داشت یک نسخه تست بود که می‌توان امیدوار بود ایراد از باتری این دستگاه باشد و در نسخه های اصلی، این ایراد وجود نداشته باشد.

 

Xperia-Z1-(11).jpg

 

 

خوب اصلی‌ترین ایرادی که به مدل پیشین سونی یعنی Xperia Z وارد بود، عملکرد متوسط ص??حه نمایش آن بود. اما کمپانی ژاپنی اعلام کرده که در گوشی جدید خود یعنی Z1این مورد را بسیار بهتر نموده. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا ادعای سونی درست است یا یک ادعای تبلیغاتیست؟

 

Xperia-Z1-(14).jpg

 

ص??حه نمایش اکسپریا زد وان یک ص??حه نمایش 5 اینچیست که رزولوشن 1920×1080 پیکسل یا همان Full HD را ارائه می‌نماید. این رزولوشن معادل ص??حه نمایش 5 اینچی مدل پیشین است که باعث تراکم پیکسلی ص??حه نمایش Xperia Z1 هم به مانند Xperia Z، عدد بسیار خوب 441ppi باشد.. در ضمن، این ص??حه نمایش میتواند تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد و ص??حه تاچ آن تا 10 لمس همزمان را درک نماید. تا به اینجا مشخصات آن‌را بیان کردیم که همگی عالی هستند. از نظر کی??یت تصویر باید بگوییم که مجذوب آن خواهید شد. به هر حال از کمپانی معتبر سونی که از قدیم یکی از سردمداران تکنولوژی‌های صوتی تصویری بوده چیزی غیر از این هم انتظار نمی‌ر??ت. مشکل محدودیت زاویه دید را نیز سونی در این گوشی تا حد زیادی مرت??ع نموده و می‌توان عملکرد ص??حه نمایش Z1 در زوایای مختل?? را مناسب دانست. چیزی که پیش‌تر در گوشی‌های سونی تا حدودی ناراحت کننده بود. در صورتی که Brightness ص??حه نمایش را بالا ببرید، عملکرد ص??حه نمایش در شرایط نوری قوی و در زیر نور مستقیم آ??تاب هم راضی کننده خواهد بود.سونی در ص??حه نمایش این گوشی، از تکنولوژی Triluminous است??اده نموده که به همراه موتور X-Reality، کی??یت تصاویر تولید شده را به طور محسوسی ارتقا داده است. اما هنوز هم رنگ‌های تولید شده توسط این ص??حه نمایش، در مقابل ص??حه نمایش‌های با پنل IPS یا SuperAMOLED حر?? چندانی برای گ??تن ندارد و اگر در کنار آن‌ها به ص??حه نگاه کنید، رنگ‌ها مقداری مرده به نظر می‌رسند. البته اگر این ص??حه نمایش را با گوشی‌هایی مانند Galaxy S4 یا iPhone 5 مقایسه نکنید، از کی??یت آن لذت خواهید برد. راستی، برای آگاهی کاربر از هشدار ها مانند تماس های از دست ر??ته، پیامک ها و یا کمبود شارژ هم یک چراغ هشدار در بلندگوی بالایی گوشی تعبیه شده که در حالت خاموش معلوم نیست و در مواقع ضروری، روشن میشود، که البته از منوی تنظیمات قابلیت غیر ??عال نمودن آن وجود دارد. با همه این‌ها، در نهایت ادعای سونی بر ارتقای محسوس کی??یت ص??حه نمایش این گوشی را تایید می‌کنیم.

 

اما می‌رسیم به نرم ا??زار این گوشی که شامل سیستم عامل و غیره می‌شود. سیستم عامل موجود بر روی Xperia Z1 نسخه 4.2 یا JellyBean از سیستم عامل مو??ق اندروید می‌باشد. این نسخه به روز از اندروید باعث می‌گردد که کاربران گوشی از سرعت و عملکرد بسیار بهتری برخوردار باشند، چرا که با وجود سخت ا??زار عالی این گوشی، نسخه جدید اندروید نیز بر روی آن وجود دارد و از اکثر اپلیکیشن های موجود برای اندروید پشتیبانی میکند. رابط کاربری هم همان رابط کاربری ساده و بی آلایش سونی است که پیش‌تر بر روی گوشی‌های این کمپانی دیده بودیم. اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب نمود، نحوه آنلاک نمودن گوشی بود که به زیبایی و با کشیدن انگشت از بالا به پایین و یا بالعکس صورت می‌پذیر??ت.

 

IMG_1006.jpg

 

این رابط کاربری بی شک زیباترین رابط کاربری موجود بر روی گوشی‌های اندرویدی نیست، اما یکی از ساده‌ترین و کاربر پسندترین آن‌هاست. همه برنامه های مورد نیاز و پر مصر??‌تر خیلی دم دست و سر راست هستند و دستیابی به آن‌ها به راحتی صورت می‌پذیرد. همچنین Small Apps که پیش‌تر بر روی چند گوشی دیگر از کمپانی سونی قرار داشت، بر روی این گوشی نیز وجود دارد. هنگامی که کلید مالتی تسک را انتخاب می‌کنید، علاوه بر لیست آخرین برنامه های اجرا شده، تعدادی برنامه در نوار پایینی وجود دارند (مانند ماشین حساب، د??ترچه یادداشت) که با انتخاب آن‌ها، برنامه مورد نظر به صورت کوچک شده اجرا می‌شود و شما می‌توانید همزمان با کارهای دیگر، همیشه این برنامه را بر روی ص??حه خود همراه داشته باشید. به طور مثال شما می‌توانید هنگام تماشای ویدئو، برنامه د??ترچه یادداشت را به صورت کوچک شده بر روی ص??حه خود قرار داده و نوت برداری کنید. با اینکه این قابلیت همه برنامه‌ها را شامل نمی‌شود، اما قابلیتی بسیار به درد بخور است. اما Xperia Z1 یک مالتی مدیا پلیر بسیار خوب نیز هست. با وجود ص??حه نمایش بزرگ و با کی??یت آن، می‌توانید ??یلم‌های FullHD خود را در آن نگاه کنید و نهایت لذت را ببرید. در ضمن، وجود موزیک پلیر Walkman بر روی آن، باعث می‌گردد که کی??یت پخش موزیک نیز در این گوشی ??وق‌العاده باشد. کی??یت بلندگو هم که حر?? ندارد و کاملا رضایت بخش است، به هر حال هیچ کس انتظار ندارد با بلندگو های یک گوشی بتواند یک جشن را اداره کند!

حال به یکی از قابلیت‌های مهم دستگاه می‌رسیم، یعنی دوربین 20.7 مگاپیکسلی آن که سونی بسیار روی آن تبلیغ نموده است ! این دوربین دارای سنسور Exmor RS می‌باشد که برای Xperia Z1 تولید شده. همچنین، سایز سنسور هم که 1 / 2.3 اینچ است، ت??اوت زیادی را در عملکرد دوربین ایجاد خواهد نمود، چرا که بزرگ‌تر شدن سایز سنسور به معنای دریا??ت نور بیشتر و در نتیجه، ثبت عکس‌هایی ش??ا??‌تر خواهد بود. پردازشگر تصاویر در این گوشی، BIONZ نام دارد که در کنار لنز بسیار واید G و همچنین دیا??راگم f/2.0، دوربین این گوشی را چیزی شبیه به دوربین‌های دیجیتال کامپکت سونی کرده است. البته در حالت اتوماتیک این دوربین عکس‌ها را با رزولوشن 2160×3840 پیکسل ثبت می‌نماید که در ابعاد 8 مگاپیکسلی هاست، اما در مود دستی، ابعاد تصویر به 3936×5248 پیکسل ا??زایش می‌شود و به همان 20.7 مگاپیکسل می‌رسد. در عکس‌هایی که با این گوشی گر??تیم، تقریبا در اکثر آن‌ها مود دستی نتایج بهتری را از مود اتوماتیک ارائه کرد. در واقع، مود اتومات آن آنقدر عکس‌های معمولی‌ای ثبت کرد که شک کردیم ممکن است طرز کار با آن را یاد نگر??ته‌ایم! به هر حال پس از قرار دادن دوربین بر روی حالت تنظیمات دستی، نتایج بهتری حاصل شد که البته باز هم در حد چنین دوربینی، رضایت بخش نبودند. عکس‌ها نویز زیادی دارند و رنگ‌های ثبت شده هم مقداری مرده به نظر می‌رسند. ولی جالب این بود که عکس های زیر آب این گوشی بسیار زیبا بودند و از عکاسی و حتی ??یلم برداری با آن در زیر آب و در داخل استخر، بسیار لذت بردیم.

 

اما رابط کاربری دوربین از امکانات خوبی برخوردار است. تنوع حالت‌های عکاسی مانند اتوماتیک، دستی، تایم شی??ت، پانوراما و ا??کت‌های واقعیت ا??زوده، همه و همه امکانات مناسبی هستند که برای این دوربین قرار داده شده.

 

Xperia-Z1%20(12).jpg

 

برای مثال، با انتخاب حالت تایم شی??ت، دوربین بیش از 60 عکس را در 2 ثانیه ثبت می‌نماید که نیمی از آن‌ها قبل از ??شردن کلید شاتر ثبت می‌شوند و می‌توانید بهترین عکس را انتخاب کنید. در مود AR Effect هم، قادر خواهید بود تصاویری که در دوربین موجود هستند و البته اکثرا مقداری ??انتزی هستند را بر روی تصویر انتخابی خود که عکاسی نموده‌اید، قرار دهید و یک عکس با تصاویری ا??زوده شده تولید نمایید. البته مود Info-Eye هم وجود دارد که به کمک آن، می‌توان از یک سوژه عکاسی نمود و دوربین به جستجو در مورد آن در اینترنت خواهد پرداخت که در ایران چندان نتایج دقیقی به دست نمی‌آید. در ضمن، با انتخاب حالت ا??کت‌های تصویری، قادر خواهید بود از چندین ا??کت موجود برای ثبت عکس نیز است??اده نمایید.

این دوربین قادر است با کی??یت Full HD و با سرعت 30 ??ریم بر ثانیه ??یلم برداری نماید، همچنین دوربین دوم گوشی هم که یک دوربین 2 مگاپیکسلیست، قابلیت ??یلم برداری با همین رزولوشن و سرعت را داراست که برای انجام مکالمات تصویری، کی??یت بسیار خوبیست.

در کل، دوربین این گوشی هم مانند دوربین HTC One و یا حتی دوربین‌های خانواده لومیا نوکیا، بیش از اندازه بزرگ نمایی شدند، چرا که در برخی عکس‌ها معتقدیم حتی کی??یت عکس‌های ثبت شده با این دوربین، معمولی‌تر از انتظار ما بود و نمی‌توان اینگونه تصور کرد که با خرید این گوشی، از خرید یک دوربین دیجیتال بی نیاز می‌شوید. در واقع، کی??یت عکس‌های این دوربین را نیز مانند دوربین دیگر اسمارت ??ون های سطح بالا و نه چندان بهتر میدانیم.

 

Sony-Xperia-Z1-46_Xperia_Z_1.jpg

 

[h=2]جمع بندی[/h]به هر حال، اینکه سونی مشغول برطر?? کردن کمبود های پرچمدارانش است، نکته ای خوشحال کننده برای طر??داران این کمپانی معتبر ژاپنیست، اما باید پذیر??ت که هنوز هم این گوشی برای تبدیل شدن به پر??روش‌ترین گوشی سال، آنقدر کامل و بی نقص نیست. با وجود سخت ا??زار ??وق‌العاده قدرتمند، کی??یت ساخت خوب و مقاومت گوشی در برابر ن??وذ آب، ص??حه نمایش 5 اینچی بهبود یا??ته با عملکردی رضایت بخش و البته نسخه 4.2 سیستم عامل اندروید، خود به خود این گوشی در بین پرچمداران سال 2013 جای می‌گیرد، اما هنوز راه زیادی برای تبدیل شدن به پر??روش‌ترین اسمارت ??ون پیش روی محصولات سونی قرار دارد که البته تلاش سونی برای طی کردن هر چه سریع‌تر این راه، قابل تقدیر است. در این مسیر، سونی رقیبان قدرتمندی همچون Galaxy S4، HTC One، LG G2 و جدیدترین و جدی‌ترین رقیب همه اسمارت ??ون ها یعنی iPhone 5s را پیش رو دارد و برای بهترین شدن، باید بر همه آن‌ها چیره شود که به نظر ما، مقداری سخت به نظر می‌رسد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خوبه ولی به سامسونگ و اپل نمیرسه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

??قط samsung و بس ...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کسی میدونه قیمتش چنده پست را کامل نخوندم ممنون میشم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

1800000 هزارتومان با گارنتی :5yt82hl_th:

 

اول

اپل بعد سونی بعد سامسونگ و بعد نوکیا و .....

:thumbsup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...