رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

یکی از 4 تبلت جدید سامسونگ، صفحه‌نمایش PenTile RGBW ندارد

پست های پیشنهاد شده

dfed0432455f85aaf82e63707ac5fa7c_XL.jpg

 






 

 

تبلت‌های جدید سامسونگ برای سال 2014، همگی دارای سخت‌ا??زار و نمایشگر بسیار عالی هستند. رزولوشن نمایشگر همه‌ی مدل‌ها 2560 در 1600 پیکسل یا به عبارتی 2K است. با توجه به تصاویر شکار شده از نمایشگاه، به نظر می‌رسد که یکی از این 4 تبلت، پیکسل‌هایی با آرایش مت??اوت دارد که کی??یت و وضوح آن با بقیه‌ی مدل‌ها مت??اوت خواهد بود. با ما باشید تا در ادامه، تصاویر را با هم بررسی کنیم و ببینیم چه ت??اوتی بین 4 مدل رونمایی شده وجود دارد.

 

 

 

 

منظور از چیدمان «پ??ن‌تایل مَتریکس» این است که به جای 3 زیر پیکسل قرمز، آبی و سبز یا اختصاراً RGB، از چیدمان دیگری است??اده شود که تراکم پیکسل را ا??زایش دهد. با مراجعه به مقالات "پیکسل‌های الماسی: بررسی چیدمان خاص ساب-پیکسل‌ها در گلکسی S4" و همچنین "بررسی انواع نمایشگرهای Retina، Super AMOLED و Super AMOLED Plus" اطلاعات بیشتر در مورد این ساختار پیکسل‌ها به دست خواهید آورد و در ادامه ت??اوت روش جدیدتر PenTile RGBW را بیشتر بررسی می‌کنیم.

بین 4 تبلت جدید، سری Pro تنها مدل کوچک‌تر است که چیدمان پن‌تایل را کنار گذاشته از و از ساختار معمولی، مثل بیشتر تبلت‌های بازار است??اده کرده است. بنابراین ش??ا??یت و وضوح آن نسبت به بقیه‌ی مدل‌ها بیشتر است. توضیح اینکه در یک ساختار عادی، هر پیکسل سه زیر پیکسل دارد. بنابراین در 4 میلیون پیکسلی که روی نمایشگر یک تبلت 2560 در 1600 پیکسلی دارد، 4 تبلت چیده شده، 12.28 میلیون زیرپیکسل دیده می‌شود. Galaxy TabPRO 8.4 مصداق این محاسبه‌ی سرانگشتی است.

در سه تبلت دیگر روش PenTile RGBW مورد است??اده قرار گر??ته است که کمی با پن‌تایل قدیمی و آشنا، مت??اوت است. در این حالت یک پیکسل شامل دو رنگ قرمز و سبز و پیکسل پایینی که مکمل این پیکسل است، دو رنگ آبی و س??ید را در خود جای داده است. در واقع RGBW مخ???? Red Green Blue و White است. با نگاهی به تصویر زیر موضوع روشن‌تر می‌شود.

galaxy-tabpro-8.4-with-rgb-screen-1.jpg

لذا تعداد زیرپیکسل‌ها در یک نمایشگر 2K که چیدمان پن‌تایل RGBW دارد، 8.19 میلیون است و وضوح آن نسبت به چیدمان RGB سنتی، کمتر است. در تصویر زیر نمایی نزدیک از نمایشگر تبلت گلکسی نوت‌پرو را مشاهده می‌کنید که همین چیدمان پیکسل را دارد.

galaxy-tabpro-8.4-with-rgb-screen-2.jpg

اما به موضوع اصلی برگردیم؛ گلکسی تب‌پروی 8.4 اینچی با نمایشگر 2K. تراکم پیکسلی این تبلت 360 پیکسل در اینچ است که رکورد تمام تبلت‌های بازار را می‌شکند. طبیعتاً وضوح نمایشگر آن بیش از هر تبلت دیگری است. در واقع اگر تبلت‌های 12.2 اینچی جدیدی که سامسونگ رونمایی کرده، این چیدمان زیر پیکسل‌ها را داشتند، باز هم ممکن بود تبلت کوچک‌تری با چیدمان پن‌تایل، وضوح بیشتری داشته باشد چرا که ص??حه‌نمایش آن کوچک‌تر و تراکم پیکسل‌ها بالاتر بود؛ اما جالب است که کوچک‌ترین مدل، از نظر تعداد زیر پیکسل‌ها هم پیشتاز است و جایی برای رقابت 3 برادر بزرگ‌تر خود باقی نمی‌گذارد.

توجه کنید که کی??یت کلی ص??حه‌نمایش یک تبلت به زاویه دید، بازسازی دقیق رنگ‌ها، ح??ظ کنتراست در زوایای دید بالا و بازتاب کمتر نور محیط هم بستگی دارد. علاوه بر این، حسگر لمسی آن هم بسیار مهم است. ZOOMIT

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...