رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ghost mahdi

سامسونگ در سال 2014، کروم بوک با پردازنده Exynos Octa تولید می‌کند

پست های پیشنهاد شده

c3c1a24aae27fa4d5a68832aa1c30c52_XL.jpg Chromebook Samsung

 






 

 

ظاهرا سامسونگ در سال جدید میلادی نیز ارتباط خود را با گوگل گسترش داده و کروم بوک‌های ارزان قیمت بیشتری را روانه بازار می‌کند. این کمپانی کره‌ای قصد دارد تا پردازنده 8 هسته‌ای Exynos Octa خود که تا پیش از این در ابزارهای پرتابل هوشمند این شرکت بکار گر??ته ‌می‌شدند را در کروم بوک نیز است??اده کند.

 

 

 

 

همانطور که امروز صبح در زومیت خواندید، براساس گزارش NPD، محبوبیت لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم عامل کروم گوگل روز به روز بیشتر می‌شود تا جایی که کروم‌بوک در سال گذشته سهم بازار بیشتری نسبت به تبلت‌های اندرویدی، تبلت‌های ویندوزی و کامپیوترهای مک داشته است.

حال گزارش شده که سامسونگ قصد دارد یک کروم بوک جدید با پردازنده 8 هسته‌ای اگزینوس اکتا تولید کند. این پردازنده براساس معماری ARM طراحی شده و از طراحی big.LITTLE بهره می‌برد.

 

از دیگر مشخصات سخت ا??زاری منتسب به کروم بوک جدید سامسونگ می‌توان به ص??حه نمایش 12 اینچ با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل، سه گیگابایت حا??ظه رم، 16 یا 32 گیگابایت حا??ظه ذخیره سازی، پشتیبانی از درگاه USB 3.0 و طول عمر باتری 7 ساعت اشاره کرد. گ??ته می‌شود که کروم بوک جدید سامسونگ 1 کیلوگرم وزن خواهد داشت.

در این گزارش آمده است که سامسونگ قصد ندارد تا کروم بوک جدید خود را در نمایشگاه CES 2014 رونمایی کند و رویداد دیگری برای آن، برنامه ریزی شده است.

تا به امروز کروم‌بوک‌ها به سخت ا??زار سازگار با معماری x86 تجهیز می‌شدند و اغلب تولیدکنندگان از پردازنده‌های اینتل در آن‌ها است??اده می‌کردند، اما با توجه به پشتیبانی سیستم عامل کروم از هر دو معماری ARM و x86 حال سامسونگ قصد دارد پردازنده‌های آرم را وارد دنیای کروم بوک کند.

کروم بوک‌ها قادر به انجام امور پیچیده و سنگینی که لپ‌تاپ‌های ویندوزی از پس آن‌ها بر می‌آیند، نیستند؛ اما قیمت پایین آنها باعث شده است تا به گزینه بسیار خوبی برای مصار?? آموزشی و انجام امور روزمره تبدیل شوند. این کامپیوترها مخصوصا در بازارهای در حال توسعه و کشورها با اقتصاد ضعی?? به شدت در حال رشد هستند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...