رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

بیوگرافی گروه iron maiden

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]6897[/ATTACH]

 

آیرن م??ید??ن ( Iron Maiden) نام یک گروه هوی متال انگلیسی (در شرق لندن) است که در سال ۱۹۷۵ توسط اهنگساز و نوازندهٔ گیتار باس استیو هریس، تشکیل شد. از تاریخ شکل گیری گروه تا به امروز مجموعه ۳۵ آلبوم از این گروه منتشر شده که ۱۴ آلبوم استودیویی، ۹ آلبوم اجرای زنده،۴ آلبوم ای پی و ۸ آلبوم گردآوری شده مجدد هستند. آیرن میدن را سازندهٔ موج نو هوی متال انگلیسی می‌شناسند.

[ATTACH=CONFIG]6893[/ATTACH]

 

 

تالار ا??تخارات

 

این گروه در اوایل دههٔ ۸۰ میلادی و پس از تغییرهای پیاپی در اعضای گروه، به مو??ّقیت‌های چشمگیر و خیره کننده ای دست یا??ته است. از جمله می توان به نشان پلاتینیوم امریکا برای آلبوم (The Number of the Beast) در ۱۹۸۲، آلبوم (Piece of Mind) در ۱۹۸۳، آلبوم (Powerslave) در ۱۹۸۴، آلبوم اجرای زنده تحسین بر انگیز (Live After Death) در ۱۹۸۵، آلبوم Somewhere In Time در ۱۹۸۶ و آلبوم (Seventh Son of a Seventh Son) در ۱۹۸۸ اشاره کرد. آلبوم سال ۲۰۰۶ گروه با نام (A Matter of Life and Death) در رتبه نهم مجله بیلبورد شماره ۲۰۰ قرار گر??ت و همینطور در بریتانیا مقام چهارم را از آن خود کرد و به نشان گلد در بریتانیا دست یا??ت. این آلبوم از معدود آلبوم‌های راک است که در هندوستان توانست نشان پلاتینیوم را از آن خود کند.

 

بدون شک آیرن میدن را می توان یکی از مو??ق‌ترین گروه‌های متال نامید، ??روش آلبوم‌های این گروه در سطح جهان به عددی بالغ بر صد میلیون می رسد. نکته مهم این است که این رقم ??روش بدون حمایت هیچ رادیو یا شرکت تبلیغاتی میسر شده است. در وب گاه اصلی گروه عنوان شده است که از آغاز پیدایش گروه در دههٔ ۸۰ تاکنون بالای ۷۵ میلیون نسخه از آلبوم‌های آیرن میدن بوسیله شرکت EMI به ??روش ر??ته است آیرن میدن برنده جایزه آیور نوولو در سال ۲۰۰۲ برای مو??قیت‌های جهانی شده است. همچنین نام گروه بر روی یکی از موزاییک‌های هالیوود راک واک در سال ۲۰۰۵ در بلوار سانست کالی??رنیا حک شد. تا اکتبر ۲۰۰۹ آیرن میدن بیش از ۲۰۰۰ اجرای زنده در سرتاسر دنیا داشته است

 

ساخته شده از آهن

 

در یکی از روزهای کریسمس ۱۹۷۵ استیو هریس، نوازنده گیتار باس، که به تازگی از گروه اسمایل جدا شده بود، آیرن میدن را راه انداخت خیلی زود تونی پارسونز نوازنده گیتار، داگ سمپسون نوازنده درامز و پائولی دی خواننده به او ملحق شدند. نام آیرن میدن الهام گر??ته شده از رمان الکساندر دوما است. همچنین نام ایرون میدن به یک نوع وسیله شکنجه قرون وسطائی اطلاق میشود.البته به مارگارت تاچر هم لقب بانوی اهنین داده شده که هواداران ایرون میدن به شوخی او را ایرون میدن لقب داده بودند.

 

در ۱۹۷۹ پس از سه سال اجرای پراکنده برای عموم، آیرن میدن مدیریت رود اسمالوود را برای امور تجاری می پذیرد. پس از یک اجرای مو??ق در کلاب Legendary Marcoee در لندن و ??روش تمام بلیط‌ها و پر شدن ظر??یت، گروه مو??ق به بستن قرار داد با شرکت نشر EMI می شود.

 

دنیس استرتون، نوازنده گیتار، در ۱۹۸۰ میلادی به گروه می پیوندد ولی داگ سمپسون از گروه جدا می‌شود و جای خود را به کلایو بر می دهد. در همین سال آنها آماده می شوند تا اولین تور خود را در بریتانیا برای اولین آلبومشان با نام Metal for Muthas که آلبومی جمع آوری شده بود، برگزار کنند. تک اهنگ آنها با نام Running Free نیز در رتبه ۳۴ چارت بریتانیا جای می گیرد. آلبومی به نام گروه یعنی Iron Maiden منتشر می شود که علی‌رغم اینکه در ضبط البوم کمی شتابزدگی به خرج داده شد ولی آلبوم با استقبال در بریتانیا مواجه می شود و در چارت بریتانیا به مقام چهارم نائل می شود در همین سال آیرن میدن در تور بریتانیایkiss همراه می‌شود و همچنین در برگزاری تور به جوداس پریست یاری می رساند.

 

 

قاتلین و درندگان

 

 

Killers دومین آلبوم استودیویی آیرن میدن است که در سال ۱۹۸۱ منتشر شد. بعد از انتشار آلبوم گروه تور دور اروپا را راه انداخت و برای اولین اجرای زنده در ژاپن و آمریکای شمالی را تجربه کرد. پس از برگزاری تور پل دیانو از گروه اخراج می شود، علت اخراج وی مصر?? الکل و کوکائین ذکر شده است. جای او به بروس دیکنسن داده شد. بروس با پیوستن به گروه علاوه بر نقش خوانندگی به آهنگسازی برای گروه هم کمک کرد.

 

در ۱۹۸۲ بود که آلبوم تک گروه یعنی Run To The Hills به رتبه ه??تم در چارت بریتانیا دست یا??ت. در همین سال آیرن میدن به ا??تخار دیگری نائل آمد، آلبوم Number Of The Beast که در همین سال منتشر شد مقام اول چارت بریتانیا را کسب کرد. گروه برای اولین بار اجرای زنده ای در استرالیا برپا کرد که با شور ??راوان هواداران همراه بود. قطعه "Hallowed Be Thy Name" در همین آلبوم به عنوان برترین آهنگ راک شناخته شده است.

 

ذهن، غلام قدرت

 

کلایو بر در ۱۹۸۳ به علت مشکلات شخصی از گروه جدا می‌شود و جای او را نیکو مک برین پر می کند. آلبوم Piece of Mind با عضو جدید منتشر می شود، این آلبوم به مقام چهاردهم در مجله بیلبورد دست می یابد. اجرای آنها در آمریکای شمالی چیزی شبیه معجزه بود، بلیط‌های آنان خیلی زود ??روخته می شد و ا??راد بسیاری پشت درهای بسته می ماندند، به ویژه اجرای آنان در نیویورک که با ازدحام بی سابقه ای همراه بود تمام این ات??اقات بدون هیچ تبلیغات رادیویی صورت گر??ت کاری که تا بدان روز سابقه نداشته است.

 

پس از مو??قیت آلبوم Piece of Mind آیرن میدن آلبومpowerslave را در نهم سپتامبر ۱۹۸۴ ضبط و منتشر کرد. پس از آن تور بزرگی در ۲۶ کشور به راه ا??تاد که اولین اجرا در آگوست همان سال در هلند بود. این آلبوم هم برای گروه مو??قیت‌های بسیاری به همراه داشت از جمله اینکه این آلبوم در مجله بیلبورد شماره ۲۰۰ در رتبه ۲۱ قرار گر??ت و همچنین آلبوم در چارت موسیقی بریتانیا به مقام دوم نائل آمد. تور دور دنیا ادامه پیدا می‌کند و تبدیل به بزرگترین تور اجرای زنده تاریخ می شود، در طی این تور ۱۹۳ اجرای زنده در طی ۱۳ ماه برای چیزی حدود ۳٬۵۰۰٬۰۰۰ هوادار اجرا شد که در طول تاریخ بی سابقه است. حاصل این تور عظیم ضبط آلبوم اجرای زنده Live After Death نیز بود، آلبومی که علاوه بر ??روش بی نظیر، تحسین بسیاری از منتقدان را هم بر انگیخت. پس از برگزاری تور، به علت خستگی زیاد اعضا، گروه یک مهلت را برای استراحت تعیین کرد و این اولین زمان استراحت گروه بود.

 

[ATTACH=CONFIG]6896[/ATTACH]

 

زمان و برادر ه??تم

 

پس از سپری شدن مهلت استراحت اعضا دوباره جمع می شوند و دست بکار ضبط البومی دیگر می شوند. آلبوم Somewhere in Time در ۱۹۸۶ منتشر می شود. حال و هوای آلبوم با آلبوم‌های پیشین مت??اوت است. مضمون اصلی آلبوم حول و حوش مسئله س??ر در زمان می گذرد. همچنین نحوه سازبندی نیز در این آلبوم مت??اوت از آلبوم‌های پیشین است. تور مو??ق دیگری نیز پس از انتشار این آلبوم برگزار می شود، توری که ۷ ماه به درازا می انجامد.

 

پس از اتمام تور اعضای آیرن میدن که گویا خستگی ناپذیرند شروع به ضبط آلبوم Seventh Son Of A Seventh Son می کنند. آلبومی که حال و هوای اسطوره ای دارد و شرح حال کودکی است که قدرت خواندن ا??کار دیگران را دارد. در این آلبوم آیرن میدن برای اولین بار ازکیبورد در ضبط آهنگها است??اده می کند، منتقدان نسبت به این عمل واکنش خوبی نشان داده‌اند. این آلبوم توانست در چارت بریتانیا مقام اول را از آن خود کند و همچنین جایزه پلاتینیوم آمریکا را نیز از آن خود کرد.اجرای آیرن میدن در ??ستیوال دانینگتون در ۲۰ آگوست ۱۹۸۸ یک رکوردشکنی بود. حضور بیش از ۱۱۰هزار ن??ر هوادار برای تماشای اجرای آیرن میدن در این ??ستیوال رکورد این ??ستیوال را شکست. مو??قیتی که تنها گروه هایی چون کیس و هالووین و مگادث به آن دست یا??ته بودند. همچنین گروه در این سال تور کل اروپا را با مو??قیت پشت سر گذاشت.

 

ویدئویی از اجراهای زنده آنها در ۱۹۸۹ ضبط شد که نام Maiden England بر آن گذاشته شد، این ویدئو توانست جوایز و رتبه‌های خوبی را در جهان بدست بیاورد که از جمله رتبه اول در بریتانیا بود.

 

ده سال اول و دعای یک مردنی

 

سال ۱۹۹۰ دهمین سال از انتشار اولین آلبوم تک آیرن میدن بود، گروه آلبوم تکی با نام The First Ten Years را به همین مناسبت منتشر کرد. آدریان اسمیث که از میزان شور و حرارتش کاسته شده گروه را ترک می‌کند و به جای او یانیک جرز وظی??ه نوازندگی گیتار را بر عهده می گیرد. گروه با عضو جدید آلبوم No Prayer for the Dying را در اکتبر 1990 منتشر می کند، این آلبوم هم در چارت بریتانیا به مقام دوم دست می یابد. در دل این آلبوم، آهنگ "Bring Your Daughter...to the Slaughter" منتشر می‌شود که توانست جایزه بهترین آهنگ سال را از جشنواره گلدن راسپری از آن خود کند.

 

آلبوم مو??ق دیگر گروه Fear Of The Dark بود که در ۱۹۹۲ منتشر شد. این آلبوم هم در بریتانیا مقام اول را بدست آورد و تبدیل به یکی از پر ??روش ترین‌ها شد. این آلبوم اولین آلبوم آیرن میدن است که بصورت سی دی منتشر می شود. همچنین این آلبوم آخرین آلبومی است که مارتین بیرچ با گروه همکاری می کند، او خود را بازنشسته می‌کند تا به بازی گل?? و ماهیگیری بپردازد. پس از برگزاری تور اجرای زنده برای این آلبوم، دو آلبوم اجرای زنده توسط گروه منتشر می‌شود به نام‌های A Real Live One و A Real Dead One که حاوی آهنگ‌های قدیمی آیرن میدن هستند.

 

جدایی بروس

 

در ۱۹۹۳ بروس دیکینسن اعلام می‌کند که قصد جدایی از گروه را دارد و علت را پرداختن به ضبط آلبوم شخصی خود اعلام می کند. او می پذیرد تا در تور اجرای زنده گروه و ضبط دو آلبوم اجرای زنده با گروه بماند و همین کار را انجام می دهد.

در ۱۹۹۴ صدها خواننده مشهور و ناشناخته برای خوانندگی در گروه معر??ی می شوند. از میان آنها تنها یک ن??ر انتخاب می شود، بلیز بیلی. سبک خوانندگی بلیز با بروس مت??اوت است و این باعث می‌شود که در میان هواداران واکنش‌های مت??اوتی بوجود بیاید.

 

ناشناخته‌ها و درندگان برجسته

 

۱۹۹۴، گروه قصد دارد تا آلبوم The X Factor را ضبط کند اما ات??اق بدی می ا??تد که در کار وق??ه ایجاد می کند. بلیز طی یک حادثه رانندگی با موتور سیکلت خود تصاد?? می‌کند و از ناحیه پا به شدت آسیب می بیند و نتیجه آن می‌شود که ضبط آلبوم یک سال به تاخیر می ا??تد.

سرانجام سال ۱۹۹۵ آلبوم The X Factor منتشر می شود، ضبط این آلبوم اولین ضبط استودیویی یکی از آلبوم‌های آیرن میدن است که در استودیوی استیو هریس انجام می شود این آلبوم مو??قیت چندانی بدست نمی‌آورد، در همین دوره استیو با مسائل گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کند از قبیل مشکلات خانوادگی با همسرش و انتقادات هواداران و منتقدین، به نحوی این مشکلات در حال و هوای آلبوم تاثیر گذاشته‌اند. در مورد این آلبوم همچنین باید اضا??ه کرد که اولین حضور بلیز بیلیBlaze Bayley با آیرن میدن است.

 

پس از انتشار آلبوم نه چندان مو??ق The X Factor، آیرن میدن آلبوم دیگری با نام Best Of The Beast را در ۱۹۹۶ منتشر می کند. آلبومی که حاصل گردآوری و ضبط مجدد آهنگ‌های پیشین است.

 

[ATTACH=CONFIG]6894[/ATTACH]

 

 

XI و گروه ۶ ن??ره

 

 

 

 

در سال ۱۹۹۷ اعضای گروه در استودیوی استیو جمع می شوند تا کار بر روی آلبوم جدیدی را آغاز کنند، دوباره استیو نقش تهیه کنندگی را بر عهده می گیرد. آلبوم Virtual XI در ۱۹۹۸ منتشر می‌شود و تبدیل به نامو??ق‌ترین آلبوم آیرن میدن می‌شود و البته آخرین آلبوم همکاری بلیز با گروه هم نام می گیرد.

سال ۱۹۹۹ ات??اق ??وق العاده ای برای هواداران رخ می دهد، خبر بازگشت بروس دیکنسن و ادریان اسمیت همگان را شوکه می کند. با پیوستن این دو و جدا شدن بلیز بایلی از گروه، آیرن میدن به گروهی با ۶ عضو تبدیل می‌شود که ۳ نوازنده گیتار دارد. برای گرامیداشت این به هم پیوستن مجدد گروه تور The Ed Hunter را راه می اندازد.

 

 

دنیای قشنگ نو و مرد پلید

 

 

سال ۲۰۰۰ با شروع قرن ۲۱ آیرن میدن آلبوم جدیدی با نام Brave New World را منتشر کرد. نام آلبوم از رمانی ازالدوس هاکسلی با همین نام الهام گر??ته شد و همچنین نام قطعه "The Wicker Man" که همان حال و هوای هوی متالی که از آیرن میدن توقع می رود را دارد، از ??یلم The Wicker Man ساخته روبین هاردی در ۱۹۷۳ الهام گر??ته شده است. پس از انتشار آلبوم توری به راه ا??تاد که دوباره سیل مشتاقان و هواداران را برای تماشای اجرای آنها به همراه داشت تا آنجا که بلیط اجرای گروه در نیویورک در عرضه ??قط چند ساعت به ??روش ر??ت.

 

تور Brave New World در ۲۰۰۱ به پایان رسید، اجرای آنان در برزیل با نام Rock In Rio با حضور ۲۵۰ هزار هوادار همراه بود. سال ۲۰۰۱ برای آیرن میدن هدیه ای دیگر نیز به همرا داشت، در همین سال گروه برنده جایزه ارزشمند آیوور نوولو به پاس مو??قیت در آهنگسازی شد

 

 

رقص مرگ،مساله مرگ و زندگی

 

سال ۲۰۰۳ آیرن میدن Dance of Death را به هواداران عرضه کرد. آلبوم استودیویی جدید حاوی مضامینی الهام گر??ته شده از ادبیات داستانی و تاریخی بود. توری در حمایت از این آلبوم برپا شد که باز هم همانند گذشته با خیل حضور هواداران همراه بود. تور در طی ??قط ۲۸ اجرا ۷۰۰ هزار هوادار را دور هم جمع کرد. تور در آمریکای شمالی با حمایت گروه هایی چون دیو و موتورهد دنبال شد و به مانند قبل بلیط اجراها در طی زمان کوتاهی پیش ??روش شد. از دل تور این آلبوم، دی وی دی Visions Of The Beast با حمایت شرکت EMI منتشر شد که توانست در چارت بریتانیا در رتبه دوم و در چارت امریکادر رتبه پنجم قرار بگیرد.

 

سال ۲۰۰۴ پس از پایان یا??تن تور Death On The Road گروه مشغول به کار بر روی سری اول دی وی دی "The History Of Iron Maiden" شد. قسمت اول این سری در نوامبر ۲۰۰۴ با نام "The Early Days" منتشر شد که به شدت مورد استقبال هواداران و منتقدان قرار گر??ت.

 

سال ۲۰۰۵ گروه مشغول به برگزاری اجراهای زنده در نقاط مختل?? دنیا بود. آنها با شرکت در ??ستیوال ریدینگز اند لیدز در ۲۶ و ۲۸ آگوست تور خود را تکمیل کردند در طول این دو شب اجرا ۱۳۰ هزار هوادار برای تماشای اجرای گروه آمدند. در اجرای ۳۱ آگوست درایرلند هم ۴۰ هزار تماشاچی دور هم جمع آمدند. در همین سال آیرن میدن اجرایی برای موسسه خیریه کلایو بور برگزار کرد و درآمد حاصل از آن را به این موسسه خیریه اهدا کرد.

 

ژانویهٔ سال ۲۰۰۶ آیرن میدن شروع به ضبط آلبوم A Matter of Life and Death در استودیویی در لندن می کندو در ??وریه همان سال آن را منتشر می کند ، آلبومی که در آن دوباره مضامینی چون جنگ و مذهب ظاهر می شوند. این آلبوم هم به مو??قیت‌های بسیاری دست یا??ت. از مجله بیلبورد نقدهای خوبی گر??ت و همینطور در چارت ۱۰ کشور مقام اول را کسب کرد

 

سال ۲۰۰۷ برای اولین بار آیرن میدن در دوبی و هندوستان ظاهر شد در اجرای دوبی ۲۰۰۰۰ هوادار و در هندوستان۴۵۰۰۰ هوادار برای تماشای اجرای گروه آمدند. در اجرای دوبی هوادارانی از یران و ترکیه و پاکستان و عربستان آمده بودند. در این سال هم گروه یک اجرای زنده برای موسسه خیریه کلایو بور برگزار کرد و درآمد حاصله را به موسسه تقدیم کرد.

 

 

در پنجم سپتامبر ۲۰۰۷ گروه مژده برگزاری تور Somewhere Back in Time World را به هوادران خود داد. تور ۱ ??وریه ۲۰۰۸ از بمبئی هندوستان آغاز شد، اجرای بمبئی با حضور ۳۰ هزار تماشاگر همراه بود. در قسمت اول تور اجرا در ۲۱ کشور برنامه ریزی شده بود و گروه برای اجرا طبق برنامه ۷۵ هزار کیلومتر (۵۰۰۰۰ مایل) مسا??ت رابا هواپیمای شخصی گروه، "Ed Force One"، طی کرد. آخرین قسمت تور در ??وریه و مارس ۲۰۰۹ در کشورهایی چون نیوزلند و پرو و اکوادور برگزار شد.

 

۲۰ ژانویه ۲۰۰۹ آیرن میدن اعلام کرد که قصد انتشار یک ??یلم مستند با عنوان Iron Maiden: Flight ۶۶۶ را در چند سینما به تاریخ ۲۱ آوریل دارد. ??یلم با تهیه کنندگی Banger Productions تهیه شد و شرکت‌های Universal Music Group وظی??ه انتشار آن در آمریکا و EMI انتشار آن در کل دنیا را بر عهده گر??تند. آیرن میدن در سال ۲۰۰۹ مو??ق به دریا??ت جایزه بهترین اجرای زنده از ۲۰۰۹ BRIT Awards شد. در مصاحبه ای با مجله Metal Edge بروس و استیو هریس خبر انتشار پانزدهمین آلبوم خود را در سال ۲۰۱۰ دادند.

 

در سال ۲۰۱۰ گروه آلبوم The Final Frontier را منتشر کرد.

 

[ATTACH=CONFIG]6895[/ATTACH]

 

 

اعضا

 

کنونی

 

 

  • استیو هریس گیتار باسو هم‌آوایی (۱۹۷۵ تاکنون)
  • دیو مورای گیتار(۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰- ۱۹۹۸ تاکنون)
  • ادرین اسمیت: گیتار و هم‌آوایی (۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰- ۱۹۹۹ تاکنون)
  • بروس دیکنسن: آواز (۱۹۸۱ تا ۱۹۹۳- ۱۹۹۹ تاکنون)
  • نیکو مک برین درامز و پرکاشن (۱۹۸۲ تاکنون)
  • یانیک جرز: گیتار(۱۹۹۰ تاکنون)

پیشین

 

 

  • داگ سیمپسون: درامز و پرکاشن (۱۹۷۷–۱۹۷۹)
  • دنیس استراتون: گیتار و هم آوایی (۱۹۷۹–۱۹۸۰)
  • پائول دی انو: خواننده اصلی (۱۹۷۸–۱۹۸۱)
  • کلایو بور: درامز و پرکاشن (۱۹۷۹–۱۹۸۲)
  • بلیز بایلی: خواننده اصلی (۱۹۹۴–۱۹۹۹)

آلبوم‌ها

 

[TABLE=class: wikitable]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۰[/TD]

[TD]Iron Maiden[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۱[/TD]

[TD]Killers[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۲[/TD]

[TD]the number of the beast[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۳[/TD]

[TD]Piece of Mind[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۴[/TD]

[TD]powerslave[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۶[/TD]

[TD]Somewhere in Time[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۸۸[/TD]

[TD]Seventh Son of a Seventh Son[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۹۰[/TD]

[TD]No Prayer for the Dying[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۹۲[/TD]

[TD]Fear of the Dark[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۹۵[/TD]

[TD]The X Factor[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۱۹۹۸[/TD]

[TD]Virtual XI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۲۰۰۰[/TD]

[TD]brave new world[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۲۰۰۳[/TD]

[TD]Dance of Death[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۲۰۰۶[/TD]

[TD]A Matter of Life and Death[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]۲۰۱۰[/TD]

[TD]The Final Frontier[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

[ATTACH=CONFIG]6898[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]6899[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]6900[/ATTACH]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...