رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

بیوگرافی گروه افسانه ای metallica

پست های پیشنهاد شده

متالیکا یک گروه موسیقی هوی متال امریکایی[/url] است که در سال 1981 در شهر لس انجلس ??عّالیّت خود را آغاز کرد و سپس در سال 1983 اوّلین آلبومش با نام همه ی شان رو بکش منتشر شد. متالیکا تا کنون ۹ آلبوم استودیویی، ۳ آلبوم زنده، ۵ کار اضا??ه (Extended Play)،??? ۲۴ نماهنگ و ۴۵ تک‌آهنگ منتشر کرده‌است. این گروه ۹ بار برندهٔ جایزه ی grammy شده‌است و ۵ تا از آلبوم‌هایش به‌طور پی‌درپی در «رنکینگ بیلبورد ۲۰۰» از شماره یک کار خود را شروع کرده‌است که این یک رکورد محسوب می‌شود. آلبوم سال ۱۹۹۱ آن‌ها، با نام متالیکا، بیش از ۱۵ میلیون نسخه در ایالات متحده و ۲۲ میلیون در سرار جهان ??روش داشته که آن را ۲۵امین آلبوم پر??روش آمریکا ساخته‌است. گروه با انتشار آلبوم death magnetic به ??روش کلّی ۱۰۰ میلیون نسخه در جهان رسید.

 

[ATTACH=CONFIG]6467[/ATTACH]

 

[h=3]سال‌های اولیه[/h] در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۸۱لارس اولریش نوازنده درام به جیمز هت??یلد نوازنده گیتار و خواننده پیشنهادی می‌کند که جیمز نمی‌تواند آن را رد کند: «من برای گروهم، بر روی آلبوم جدید اسلیگل جایی برای یک آهنگ دارم».

 

220px-Metallica_wordmark.svg.png magnify-clip-rtl.png

 

لوگوی متالیکا

 

 

 

 

 

حقیقت این است که لارس تا آن زمان گروهی نداشت ولی آن روز، هنگامی که جیمز به او پیوست این گروه دیگر شکل گر??ته بود. آن دو اولین آهنگ را با یک دستگاه ارزان قیمت ضبط کردند درحالیکه جیمز وظی??ه خواندن و نواختن گیتار ریتم و بیس را به عهده گر??ت، لارس نواختن درام را به عهده گر??ت و به تنظیمات موسیقی کمک کرد و نقش گرداننده را داشت. سرانجام ران مک گاونی برای نواختن گیتار بیس به گروه پیوست و دیو ماستین وظی??ه نواختن گیتار را اتخاذ کرد. گروه اسم خودمانی متالیکا به معنی «یورش متال جوان» را انتخاب کرد و شروع به اجرای برنامه در شهرلس انجلس کرد و در گشایش کنسرت گروه‌هایی چون ساکسون قطعاتی اجرا می‌کرد. آنها سرانجام دمویی تمام عیار به نام «تا شلاق هست زندگی نیست» را ضبط کردند. این دمو در داخل و خارج توسط لارس و دوستان خرید و ??روش‌کننده نوارهای متالش پخش شد. «تا شلاق هست زندگی نیست» توجه جمعیت زیرزمینی متال را برانگیخت و گروه علاقه‌مندانی خصوصاً در سان??رانسیسکو و نیویورک پیدا کرد. سپس دو برنامه در سان??رانسیسکو اجرا کردند و گروه تماشاچیان آنجا را از تماشاچیان «آنجایند که دیده شوند» در لس آنجلس، دوستانه‌تر یا??ت. آنجا همچنین توجه گروه خوب و آینده‌دار تروما خصوصاً نوازنده گیتار بیس آن‌ها یعنی کلی?? برتون را جلب کردند. سرانجام متالیکا به شمال ایالت نقل مکان کرد و کلی?? به گروه پیوست.

 

در نیویورک یک نسخه از «تا شلاق هست زندگی نیست» به ص??حه‌??روشی جان زازولا که به درستی بهشت متال نام داشت راه یا??ت. زازولا به سرعت متالیکا را استخدام کرد تا به شرق بیایند و چند برنامه اجرا و یک آلبوم ضبط کنند. گروه به نیویورک ر??ت، تنها برای اینکه به اطلاع گرداننده و تولیدکننده خود برسانند که: «نوازنده لید گیتار ما باید برود». رادی مارک ویتاکر گیتاریست گروهی را در سان??رانسیسکو پیشنهاد کرد و در اوّل آوریل ۱۹۸۳ کرک همت به متالیکا پیوست.

 

 

[h=3](۱۹۸۴-۱۹۸۳) سوار بر آذرخش و همه???شان را بکش (ride the lighting , Kill Em all)[/h] آلبوم اول متالیکا همه شان را بکش در اواخر ۱۹۸۳ انتشار یا??ت. به‌دنبال انتشار «همه‌شان را بکش» گروه به اجرای کنسرت در شهرهای مختل?? پرداخت. در سال ۱۹۸۴ آلبوم دوم با نام سوار بر اذرخش ضبط و منتشر شد. این آلبوم درحالیکه لحن معترضانه همه شان را بکش را ح??ظ کرده بود، هم از لحاظ موسیقی و هم از لحاظ م??اهیم شعری از آلبوم اول پخته تر بود. قابل توجه‌ترین آهنگ از میان ۸ ترانه سوار بر اذرخش، ترانه چهارم یعنیfade to black بود. این آهنگ که الهام گر??ته از دزدی وسایل گروه در اوایل همان سال در boston بود، به شکل نسبتاً ژر??ی به موضوع شکست و ناکامی می‌پردازد. ترانه‌های دیگر از «س??ینه عشق اچ‌پی» و ??یلم «ده ??رمان» الهام گر??ته شده‌اند. گروه قرار داد دیگری با موسسه بزاگ مدیریت «کیو-پرایم» و درست بعد از آن با شرکت معرو?? ضبط الکترا بست.

 

[h=3](۱۹۸۴-۱۹۸۶) استاد خیمه‌شب‌بازی (Master of puppets)[/h] در سال ۱۹۸۶ آلبوم سوم متالیکا master of puppets انتشار یا??ت و گروه به‌همراه ازی ازبورن به اجرای تور پرداخت. متالیکا به بلندی‌های تازه می‌رسید. آلبوم جدید به رتبه ۲۹ دست‌یا??ت و از حضور ۷۲ ه??ته‌ای در جدول پر??روش‌های آمریکا لذت برد. هنگامی که بازوی جیمز در ورزش اسکیت بورد شکست،گروه با ا??ت کوچکی مواجه شد. جان مارشال تا بهبودی جیمز به گروه پیوست. با تور آزی کل گروه به اروپا ر??ت و تدارک س??ری مخاطره‌انگیز به خاور دور را دید. همه امیدوار بودند جیمز بتواند وظی??ه خود را در نواختن گیتار به عهده گیرد ولی در اولین برنامه اروپایی مارشال به‌جای جیمز گیتار نواخت

 

[h=4]مرگ کلی?? برتون و ورود جیسون نیوستد[/h] جیمز در ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۶ برای انجام وظای?? خود دوباره به گروه پیوست.امااین آخرین باری بود که گروه با کلی?? برنامه اجرا کرد. صبح روز بعد اتوبوس حامل اعضای گروه که به سمت سوئد می ر??ت بر روی یخ لیز خورد و کلی?? که نزدیک پنجره بر روی تخت خواب بود در اثر این ات??اق به بیرون پرتاب شد و اتوبوس بر روی او ا??تاد. جیمز در آن لحظه از شدت عصبانیت می خواست راننده را بکشد ولی بقیه اعضا مانع این ات??اق شدند. کلی?? علاوه بر نوازندگی بیس، برای گروه مثل معلم و مربی نیز بود.او ??رزانگی موسیقیایی و نگرش «خودت باش» را در اختیار گروه می‌گذاشت. مدتی پس از مرگ کلی?? اعضا می خواستند گروه را منحل کنند اما آنها روزی به هم گ??تند که اگر کلی?? بود از آنها می خواست که ادامه دهند؛ جیسون نیوستد از میان ۴۵ درخواست‌کننده برای عضویت در متالیکا انتخاب شد. علت این انتخاب توانایی‌های او و داشتن عادت‌های مشابه با گروه بود. تصمیم بر این گر??ته شد که مجدداً به حال و هوای تور باز گردند تا هم نوازندهٔ بیس جدید را با امور آشنا کنند هم سرپوشی بر غم از دست دادن کلی?? بگذارند. گروه به بهانه معر??ی جیسون ص??حه‌ای از کلیه آهنگ‌های ضبط‌شده منتشر کرد. ص??حه با نام «بازدیدی دوباره-دوباره از روزهای گاراژ» منتشر شد که به نظر دنبالهٔ «بازدیدی دوباره از روزهای گاراژ» است که در سال ۱۹۸۴ به‌صورت «طر?? دوم» منتشر شده بود.

 

[h=3](۱۹۹۰-۱۹۸۸) … و عدالت برای همه (...And justice for all)[/h] وقتی جیسون جای ثابتی در گروه به‌دست‌آورد، گروه برای ضبط آلبوم چهارم خود and justice for all آماده شد. «… و عدالت برای همه» که در اوت ۱۹۸۸ منتشر شد، در رده‌بندی پر??روشهای آمریکا به رتبه ۶ دست یا??ت و نامزد جایزه «گرمی» برای بهترین گروه «متال/هارد راک» شد. گروه دوباره به اجرای تورهای گسترده‌ای در کشورهای مختل?? پرداخت. دو ترانهٔ آلبوم «عدالت» به‌طور مستقل در آمریکا منتشر شد و گروه برای ترانه ی تنها جرات?? ساخت?? اولین ترانهٔ ویدیویی را به خود داد و سرانجام برای اجرای مستقل «تنها» به grammy دست یا??ت.

 

[h=3](۱۹۹۳-۱۹۹۰) آلبوم سیاه (Black album)[/h] در سال ۱۹۹۱ گروه آلبومی با نام خود، با عنوان متالیکا منتشر کرد که به آلبوم سیاه هم شناخته میشود. این آلبوم که با تولیدکنندگی باب راک منتشر شد نسبت به آلبوم‌های قبلی کاری تازه بود. آهنگ‌ها کوتاه‌تر و نواها پ??رتر، عمیق‌تر و با یکنواختی کمتر بودند.

 

«آلبوم سیاه» خیلی زود توانست در نقاط مختل?? جهان رتبه اول را کسب کند و ه??ته‌ها در صدر بماند. چندین ترانه از این آلبوم به‌طور مستقل یا ترانه ویدیویی منتشر شد. این آلبوم مو??ق‌ترین آلبوم متالیکا تا به امروز است. گروه جایزه‌های متعددی از جمله یک گ??رَمی برای خود آلبوم و چندین جایزه mtvو «جایزه موسیقی آمریکا» را به خود اختصاص داد. گروه تورهای بسیاری گذاشت، به تنهایی در توری موسوم به «شامگاهی با متالیکا» با گروهguns n roses و یا در ??ستیوال‌های متعدد به اجرای برنامه پرداخت. متالیکا آلبوم سیاه و همچنین ترانه‌های دیگر را به میان مردم برد.

 

[ATTACH=CONFIG]6468[/ATTACH]

 

[h=3](۱۹۹۹-۱۹۹۴)

Load , Reload , Garage Inc, S&M[/h]ینج سال طول کشید که آلبوم بعدی متالیکا منتشر شد. آلبومی با نام load که طولانی‌ترین آلبوم متالیکا تا آن زمان بود. این آلبوم شامل ۱۴ آهنگ بود و تمامی ظر??یت موجود بر روی cdرا پر کرد. این آلبوم و نیز آلبوم بعدی reload که در سال ۹۷ منتشر شد، تولیدکنندگان مشترک داشتند و هر دو آلبوم با هم نوشته و تقریباً هم‌زمان ضبط شد و ادامه‌دهنده راهی بود که با «آلبوم سیاه» آغاز شد. از لحاظ موسیقی پر محتوا و کوبنده، ترانه‌ها رها و قدرتمند بودند، منص??انه نیست اگر بگوییم متالیکا تغییر زیادی کرد؛ چراکه گروه همان گروهی است که «همه‌شان را بکش» و «…و عدالت برای همه» را ضبط کرده ولی دوقلوهای لود، متالیکایی را نشان می‌دهد که دوران «??قط نگرش، ??قط سرعت» را پشت سر گذاشته و به نگرش «خودت باش» بازگشته‌است. با به پایان رسیدن تورهای پی در پی «لود» و «ریلود» و احتمالاً پایان این مرحله از متالیکا کاملاً طبیعی است که گروه تا حدی درون‌نگر شود. درحالیکه آلبوم‌های لود از لحاظ شعر بخش قابل توجهی از آنچه را که در درون ماست، به شکلی عاط??ی و ناخوداگاه منتشر می‌کرد، اما زمان آن می‌رسید که به درون آنچه که این گروه را ساخته بود نگریسته شود.

 

هیچ بازتابی بهتر از تاثیراتش، متالیکا را، متالیکا نمی‌سازد. مانند ۱۹۸۱ که آغاز به کار کردند و ۱۹۸۴ با «بازدید دوباره از گاراژ» و «بازدیدی دوباره-دوباره از گاراژ » در ۱۹۸۷، گروه به گاراژ بازگشت؛ متالیکا همواره گروه گاراژی بوده و هست. خواه در زیرزمین کرک یا رستوران جیسون یا در دخمه لارس و خواه بر روی صحنه و مقابل ۵۰۰۰۰ تماشاچی، متالیکا همیشه همان ترانه یا ردی?? را می‌نوازد که جایی در کنار جاده می‌نوازد، که جایی در کنار جاده، آن‌ها را یاری کرده بود.

گروه تا به حال دو پروژه «گاراژی» به صورت «طر?? دوم» منتشر کرده و در حقیقت پروژه‌های «روزهای گاراژ» چنان قابل جمع‌آوری و کمیاب شده‌اند که نسخه نه چندان خوب آن‌ها با قیمت‌های سرسام‌آور به ??روش می‌رسد. گروه ۱۱ ترانه جدید را انتخاب کرده و سومین پروژه «گاراژی» خود را باز هم با همراهی باب راک ضبط کرد. آلبوم به درستی «گاراژ الحاقی» نام گر??ت چرا که تمام ترانه‌های گاراژی قبلی را همراه با ۱۱ ترانهٔ جدید در خود داشت.

متالیکا به‌همراهی ارکستر سان??رانسیسکو در سال ۱۹۹۹ آلبوم زنده S&M را به رهبری مایکل کیمن منتشر کرد. آلبوم به سرعت در مکان دوم جدول‌ها جای گر??ت.

 

[h=3]مناقشه با نپستر (۲۰۰۱-۲۰۰۰)[/h] در سال ۲۰۰۰ گروه سایت «نپستر» (یک سرویس ??ایل اشتراکی اینترنتی را که به اعضا اجازه می‌داد از کامپیترهای یکدیگر موسیقی دانلود کنند)، به علت نقض قانون حق تاًلی?? به دادگاه کشاند. اما چندی بعد شکایت خود را پس گر??ت – شاید بیشتر به‌خاطر تاثیر بدی که بر جای گذاشته بود.ترانه «ناپدید می‌شوم» که برای موسیقی ??یلم «ماموریت غیر ممکن ۲» نوشته شده بود یکی از ترانه‌های این دوره است. در ژانویه سال ۲۰۰۱ جیسون نیوستد اعلام کرد که از گروه کناره‌گیری کرده‌است و در آوریل همان سال، هت??یلد ESPN است. درست بعد از شرکت در جوایز آلریک و همت به استودیو ر??تند تا کار بر آلبوم بعدی را آغاز کنند و هت??یلد مسئولیت گیتار بیس را به عهده گر??ت. اما در اول آگوست تمامی برنامه‌های ضبط و دیگر برنامه‌های گروه قطع شد و جیمز هت??یلد برای ترک اعتیاد خود به الکل، به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرد.

 

[h=3]خشم مقدس (۲۰۰۵-۲۰۰۳) (ST Anger)[/h] پس از بهبودی جیمز هت??یلد، «باب راک» جای خالی «نیوستد» را در جلسه‌های ضبط آلبوم پر می‌کند و درنتیجه گروه پس از ۳ سال آلبوم جدید خود را به بازار عرضه کرد. اسم آلبوم خشم مقدس می‌باشد که دارای نقدهای دوگانه بوده و آلبومی قابل بحث است. این آلبوم از ۱۱ ترانه تشکیل شده‌است و برای اولین بار در تاریخ هنری متالیکا دارای گیتار سولو نمی‌باشد.

 

[h=4]ورود رابرت تروهیلو[/h] در تاریخ ۲۴ ??وریه ۲۰۰۳ رابرت تروهیو رسماً به عنوان نوازنده گیتار بیس جدید متالیکا معر??ی می‌شود و به همراه گروه در تور دیوانه وار عصبانی از دنیا آغاز به کار می‌کند.

 

[ATTACH=CONFIG]6469[/ATTACH]

 

 

 

[h=3]آهنربای مرگ (جاذبه مرگ)(۲۰۱۰-۲۰۰۶) (Death magnetic)[/h] در سال ۲۰۰۸ و پس از ۵ سال متالیکا آلبوم death magnetic را با تهیه‌کنندهٔ جدیدشان ریک رابین منتشر کرد که اولین آلبوم آن‌ها است که به‌همراه رابرت تروهیو ضبط می‌شود و پنجمین آلبوم که در صدر جدول پر??روشترین‌ها قرار می‌گیرد، که این خود رکوردی به حساب می آید. متالیکا با این آلبوم بازگشت به ریشه خود یعنی ترش متال کرده‌است و با آهنگ‌های طولانی و سولوهای خشن و ریتم تند به موسیقی سال‌های دهه ۸۰ میلادی خود برگشته‌است. در سال ۲۰۰۹ متالیکا رسماً وارد تالار مشاهیر راک اند رول شد و پس از آن در تور کنسرت تبلیغاتی آلبوم جدیدشان به نام (World Magnetic Tour) شرکت کردند.

 

متالیکا برای اولین بار به همراه slayer,megadeath و anthrax در تور بلغارستان و رومانی و ترکیه شرکت کرد.

 

پس از گذشتن بیش از دو سال در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۰ در ملبورن استرالیا تور مغناطیسگر دنیا به پایان رسید.

 

 

 

لولو و آینده (تاکنون-۲۰۱۱) (LuLu)

در نوامبر ۲۰۱۰، لارس اولریش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در مارچ یا آوریل به استودیو برمی گردند تا بر روی آلبوم جدیدشان کار کنند. رابرت تروهیلو نیز در مصاحبه‌ای به همکاری مجدد متالیکا با روبین اشاره کرد.

در ۹ نوامبر ۲۰۱۰ متالیکا اعلام کرد که به عنوان گروه اصلی شب ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۱ در ??ستیوال rock in rio در برزیل شرکت خواهد کرد. همچنین این گروه به همراه «چهار بزرگ» موسیقی ترش متال در انگلستان، آمریکا و سوئد اجرا خواهند داشت.

 

در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۱ متالیکا اعلام کرد که جلسه‌های ضبط آهنگ‌ها به همراه نوازنده و خواننده لو رید به پایان رسیده‌است. همکاری چند ماهه آن‌ها به ساختن ۱۰ ترانه جدید در قالب آلبومی به نام لولو انجامید که در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱ منتشر شد. متالیکا همچنین در سال ۲۰۱۱ یک آلبوم کوچک به نام beyond magnetic یا ماورا مغناطیس منتشر ساخت که شامل چهار ترانه می باشد.لارس الریش درامر گروه نیز در گ??تگو با روزنامه ای بیان کرد آلبوم جدید گروه اوایل سال 2014 منتشر خواهد شد.

 

[ATTACH=CONFIG]6470[/ATTACH]

 

 

[h=3]اعضای کنونی[/h]

[h=3]اعضای پیشین[/h]

  • دیو ماستین: گیتار لید (۱۹۸۲ - ۱۹۸۳)
  • کلی?? برتون: گیتار بیس (۱۹۸۲ - ۱۹۸۶)
  • جیسون نیوستد: گیتار بیس (۱۹۸۶ - ۲۰۰۱)
  • ران مک گاونی:گیتار بیس (۱۹۸۲)

 

البومها

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]6471[/ATTACH]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خوب بود سعید جون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...