رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

آب سرد بر پیکر خریداران خودرو

پست های پیشنهاد شده

1741.jpg

همانگونه که پیش از این نیز پیش بینی میشد، در نهایت وزیر صنعت و معدن و تجارت با روش خاص خود (!) غائله قیمت گذاری خودرو را به پایان رساند و با آزاد سازی قیمت خودرو چراغ سبز دیگری به خودروسازان برای ا??زای قیمت نشان داد. در این میان شورای رقابت نیز گویا به دستور وزارت صنعت گردن نهاده و از مواضع پیشین خود عقب نشسته است.

امروز وزیر صنعت و معدن و تجارت در نهایت در بیاناتی همانگونه که پیش از این نیز پیش بینی میشد روش خاص و با سابقه خود را در خصوص خودروسازان به کار گر??ت و مجوز ا??زایش قیمت خودرو را صادر کرد. در حالی که بازار و مردم منتظر آن بودند که با چالش یکساله بر سر قیمت خودرو، با حضور دولت جدید قیمت خودروهای داخلی تعدیل شده و یا دستور العمل منطقی برای بهای خودروها تعیین شود.وزیر صنعت و معدن و تجارت امروز گ??ته است: مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند، چرا که از این پس ارز خودرو با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داده است: قیمت خودرو قبلا بر مبنای ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شد ولی با توجه به اینکه در حال حاضر خودروسازان از ارز آزاد است??اده می‌کنند، امکان کاهش قیمت وجود ندارد.

البته وی بعد از این اظهارات صریح و اتمام حجت در مقوله قیمت گذاری خودرو دل مصر?? کنندگان را به دست آورده است و اظهار کرده: البته به خودروسازان گ??ته ایم که قیمت خودرو را زیاد ا??زایش ندهند و بر همین اساس، ممکن است مختصر تغییراتی در قیمت برخی خودروها خواهیم داشت.البته که جای هیچ تعجبی در این میان نیست و اظهارات وزیر صنعت و معدن و تجارت به خوبی بیانگر این نکته است که بر خلا?? انتظار بازار و مردم، باید منتظر ا??زایش قیمت خودروهای داخلی باشیم. جالب آنکه وزیر صنعت از خودروسازان «درخواست» کرده است که قیمت خودرو را زیاد ا??زایش ندهند! وزیر صنعت که پیش از این خاطرات زیبایی را از دیدار خود با خودروسازان بزرگ دنیا بیان کرده بود و در راستای حمایت از خودروسازان داخلی به آنها «جهت» داده بود، در نهایت تمام آمال و انتظارات مصر?? کنندگان در خصوص عادلانه شدن قیمت خودرو – و نه الزاما کاهش قیمت – را زیر پا انداخت و مجددا نشان داد که سیاستهای وزیر صنعت در حوزه خودرو سازی همان سیاستهای دهه 70 است!

ایشان که از بدو ورود خود به وزارت صنعت به آرامی عَلَم حمایت از خودروسازی را برداشته بود، در نهایت گویا توانسته است در جلسات غیر علنی پنج شنبه های خود با خودروسازان به توا??ق برسد و قیمت گذاری خودرو را از دست شورای رقابت بگیرد و به دست «اهل» آن بسپارد!

در این میان نیز جالب تر آن است که شورای رقابت و رئیس آن نیز به خوبی به دستورات جدید وزیر صنعت گردن نهاده و به یکباره موضع خود را نزدیک به 180 درجه تغییر داده است!

در حالی که پیش از این رئیس این شورا مرتب از تدوین دستور العمل قیمت گذاری سخن میگ??ت، و دلار مبادلاتی را مرجع تعیین این دستور العمل میدانست و با آن شور و شوق از محاسبه تورم خودروها سخن میگ??ت، گویا اکنون بدون سر و صدا مسیر تعیین شده از سوی وزیر را طی میکند و به گ??ته نعمت زاده: شورای رقابت چند روز مهلت خواسته است تا قیمت‌ها را براساس ارز آزاد محاسبه کند. از شورای اقتصاد هم خواسته‌ایم انحصاری بودن صنعت خودرو و اختیار قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت را لغو کند.

گویا همه چیز به یکباره به ن??ع خودروسازان تمام شده است و دیگر نه قیمت خودرو کاهش خواهد یا??ت، نه خودرو کالای انحصاری است و نه ت??اوتی بین خودروسازان داخلی ما با تولید کنندگان بزرگ خودرو در دنیا است، خودروهای ما هم همان کی??یت و همان استانداردها را دارند پس بهای آنها باید آزاد سازی شود!

حال چه کسی به حمایت از داد و درد و شکایت مصر?? کنندگان از وضعیت خودروهای داخلی خواهد پرداخت و کدام وزارت متولی آن خواهد بود که با استانداردهای دهه 90 و نه سیاستهای دهه 70 حق مصر?? کنندگان را ??ریاد کند، این سوالی است که مسئولان دولت یازدهم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به آن پاسخ دهند و خوب است که این پاسخ پاسخی جدی باشد!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عمق ??اجعه را دریابید!!!

مثلا این دولت,دولت تدبیر و امیده...

یه عده پیرمرد رو اوردن وزیر کردن.

خدایا ما داریم تو چه اشغالدونی زندگی میکنیم

با کیا شدیم 75 میلیون ن??ر!!!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...