رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
SON OF SPARTA

Nvidia با تکنولوژی G-SYNC مشکلات فریم دهی و لگ را رفع خواهد کرد

پست های پیشنهاد شده

س??انه کارت های گرا??یکی با سرعت ثابتی عمل نمی کنند. در حقیقت میزان ??ریم دهی در آنها با توجه به بار GPU، حتی با تک صحنه ای در بازی تغییر خواهد کرد. حال با یک میزان ??ریم دهی ثابت چگونه تصاویر را از GPU به ص??حه نمایش منقل می کنید؟

اولین راه این است که میزان ??ریم دهی مانیتور را رها کنید و تصویر را اواسط چرخه که توسط نمایشگر اسکن می شود آپدیت کنید. این حالت را ما با نام ‘VSync Off Mode’ می شناسیم و اکثر بازیکن ها آن را انتخاب می کنند. مشکل در اینجا زمانی خود را نشان می دهد که چرخه بروز رسانی (refresh cycle) دو تصویر را نشان دهد. این مورد باعث ایجاد “tear line??? خواهد شد که اکثر ما آن را با پارگی تصاویر در نمایشگر می شناسیم. راه دیگر این است که VSync را روشن کنید. این کار GPU را مجبور خواهد کرد تا زمان یک چرخه بروز رسانی جدید توسط مانیتور، آپدیت های ص??حه نمایش را به تاخییر بیندازد. در این هنگام زمانی که ??ریم دهی GPU پایین تر از میزان ??ریم نمایشگر باشد باعث ایجاد لکنت و تکه تکه شدن تصویر خواهد شد. این قابلیت ا??زایش latency را نیز به همراه دارد که به همراه خود لگ و تاخییر در اجرای ??رامین و پاسخ آن را به همراه می آورد.

nvidia_g-sync_module_01.jpg

 

small_gsync-2.jpg

 

195_2Z.jpg

حال شرکت Nvidia با معر??ی تکنولوژی G-SYNC تمامی این مشکلات را ر??ع خواهد کرد. این تکنولوژی با ماژول های موجود در مانیتور ها کار خواهد کرد. (حال یا از قبل نصب شده باشد، یا اینکه توسط یک کاربر خانگی حر??ه ای به صورت ماد است??اده شود)

این ماژول میزان ??ریم دهی مانیتور و GPU را برابر نگه می دارد. طی این رونمایی که در شهر مونترال بزگذار شد، آقایان John Carmack, Johan Andersson, Tim Sweeney و Mark Rein برای Nvidia سخنرانی کردند که به نظر می رسد بسیار از تکنولوژی راضی هستند و مو??قیت بسیار چشم گیری را از طر?? گیمرهای حر??ه ای داشته است.

تکنولوژی روان و بسیار سریع NVIDIA G-SYNC ??قط یکی از تکنولوژی هایی است که مانند GameStream و Shadowplay این اواخر توسط NVIDIA معر??ی شده است.

لینک منبع

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...