رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

جدیدترین فهرست خودروهای مجاز وارداتی اعلام شد

پست های پیشنهاد شده

1590.jpg

تاکنون خودروهای کره‌یی (کیا، هیوندای و سانگ‌ یانگ)، چینی (SAIC موتور و جیلی)، ایتالیایی (آل??ارومئو)، ژاپنی (هوندا، میتسوبیشی و تویوتا)، آلمانی (ABT، ??ولکس واگن، بنز و بی‌ام‌و)، سوئدی (ولوو) و ??رانسوی (رنو) مو??ق به دریا??ت مجوز واردات محصولات خود به ایران شده‌اند.

در ??هرست خودروهای سواری مجاز برای واردات در سال جاری نام برندهای ??وق لوکسی مانند پورشه و مازراتی به چشم نمی‌خورد. به این ترتیب این خودروها ??علا اجازه ورود به ایران را در سال جاری ندارند.

از نیمه دوم سال قبل با هد?? کنترل مصار?? ارزی کشور ثبت س??ارش واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی متوق?? شد. با این وجود واردات خودروهای گران قیمت با ارز مرجع در سال گذشته اعتراض‌های زیادی را از سوی مردم و کارشناسان برانگیخت.

براساس آمار گمرک در سال 1391 معادل 44 هزار و 341 دستگاه خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و 84 میلیون دلار وارد کشور شد.

اوایل امسال نیز براساس بخشنامه ابلاغی به گمرک ثبت س??ارش‌های صادر شده برای واردات خودرو توسط اشخاص، نمایشگاه‌داران و ??روشندگان خودرو و شرکت‌های بازرگانی کوچک ابطال شد. براین اساس کلیه ثبت س??ارش‌های براتی صادر شده برای واردات خودرو که مدت اعتبار آن‌ها هنوز به پایان نرسیده، باطل اعلام شد.

دارا بودن نمایندگی یا انعقاد قرارداد نمایندگی شرکت‌های خودروساز، تاییدیه شرکت بهینه‌سازی مصر?? سوخت و سازمان استاندارد و همچنین خدمات پس از ??روش مطلوب از شروط واردات خودرو به کشور هستند.

اما در حالی امسال واردات خودروهایی مانند پورشه و مازراتی متوق?? شده که به تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد که ثبت س??ارش و واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی آزاد شده است. البته واردات این خودروها با یک شرط سنگین یعنی پرداخت تعر??ه 140 درصدی آزاد شده است.

این خودروها تا پیش از ممنوعیت واردات، تعر??ه‌ای 70 درصدی داشتند و حالا که ورود آنها آزاد شده، واردکنندگان باید 140 درصد تعر??ه برای آنها بپردازند. هم‌اکنون تعر??ه واردات خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی حدود 40 درصد است و با این حساب، خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی با تعر??ه‌ای 3.5 برابر خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی وارد کشور خواهند شد.

اگرچه ثبت س??ارش واردات خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی آزاد شده اما به نظر می‌رسد تعر??ه سنگین وضع شده روی این خودروها باعث خواهد شد تا تنها مشتریان بسیار ویژه و خاص باز هم نسبت به خرید این نوع خودروها گرایش داشته باشند.

 

منبع:ایران جیب

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...