رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

تعرفه واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی دو‌برابر شد

پست های پیشنهاد شده

زیر صنعت، معدن و تجارت از آزاد شدن واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی خبر داد و گ??ت: تا ۲ ه??ته آینده تکلی?? قیمت‌گذاری خودرو روشن می‌شود. محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران ا??زود: تاکنون خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی به‌دلیل قرار گر??تن در اولویت 9کالایی وارد کشور می‌شدند که براساس آمارها در 5ماه ابتدای امسال 17هزار دستگاه خودرو با این حجم موتور وارد کشور شده است.

او ا??زود: براساس تصمیم دولت واردات کالاهای اولویت 10با شروطی آزاد شده است که بر این اساس، واردات خودروهای بالای 2500سی سی نیز که در این گروه قرار می‌گر??تند آزاد است که البته شروطی دارد. وی تصریح کرد: تعر??ه واردات این خودروها دو برابر شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تعر??ه واردات خودرو با حجم موتور حدود 3هزار سی سی 70درصد بود که بر این اساس واردات خودروهای بالای 2500سی سی با تعر??ه 140درصد امکان‌پذیر است.

نعمت‌زاده همچنین در مورد بازار خودرو نیز خاطرنشان کرد: متأس??انه در 6ماه ابتدای امسال تنها حدود 290هزار خودروی سواری تولید شده درحالی‌که در سال‌های قبل همچون سال 90حدود 800هزار دستگاه تولید شده بود، بنابراین امسال نزدیک به 44درصد کاهش تولید را تجربه کردیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: جلساتی با خودروسازان برگزار شده و یکی از مشکلات اصلی آنها نقدینگی است که مقرر شده وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی آن را حل و ??صل کنند.

وی تصریح کرد: برای سال‌جاری در برنامه داریم تا حدود 900هزار دستگاه خودرو تولید کنیم که البته کار سختی است و خودروسازان باید کمبود تولید نیمه اول سال را نیز جبران کنند. نعمت‌زاده ا??زود: تلاش داریم تا در سال آینده رقم تولید خودرو را به 5.1 تا 8.1 میلیون دستگاه برسانیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درخصوص برگزاری جلسه با شورای رقابت نیز خاطرنشان کرد: این اطلاعات و ضوابط به شورای رقابت منتقل شده که امیدواریم به‌زودی تعیین تکلی?? لازم صورت گیرد.

 

??رصت یکماهه برای حل مشکل بدهکاران بانکی

نعمت‌زاده در ادامه با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دنبال لغو ممنوع المعامله کردن ??عالان اقتصادی است که ظر?? 3سال گذشته و به‌دلیل مشکلات تحریم بدهکار بانکی شده‌اند، گ??ت: این موضوع با رئیس‌کل بانک مرکزی در دولت در میان گذاشته شده است که امیدواریم پس از بازگشت آقای سی?? از س??ر، نهایی شود.

وی ادامه داد: رئیس‌کل بانک مرکزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت یک‌ماه ??رصت خواسته است تا روی این موضوع کار کارشناسی انجام دهد و بر همین اساس امید می‌رود که به‌زودی این موضوع تعیین تکلی?? شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پیشنهاد این وزارتخانه این بود که واحدهای تولیدی که ظر?? 3سال گذشته نتوانسته‌اند بدهی و تعهدات خود را به بانک پرداخت کنند، از ??هرست ممنوع‌المعامله‌ها خارج شوند که البته این موضوع شامل آن دسته از تولید کنندگانی است که ناشی از مشکلات داخلی و شرایط تحریم دچار بدهی معوق شده‌اند. نعمت‌زاده ادامه داد: تقاضای وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که این بخشنامه حذ?? شود و تشخیص ارائه تسهیلات بانکی براساس خوشنامی ??عالان اقتصادی به بانک‌ها واگذار شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ما که سر از کار این ساخت و پاخت و تبانی و ??ساد و تباهی وحشتناکی که توی صنعت خودرو مثل یک دیو سایه انداخته و خون مردم بی گناه رو میریزه و سالیانه درآمد ??وق العاده رو برای یه عده و مرگ رو برای شهروندان هدیه میاره در نیاوردیم آخرش

??قط میشه گ??ت سایپا مطمئن:76:

ویران خودرو از اون مطمئن تر:gigglesmile:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...