رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
hamed127

سریع‌ترین کامپیوتر جهان مشابه مغز انسان عمل خواهد کرد

پست های پیشنهاد شده

گروه بزرگی از دانشمندان و محققین مشغول ??عالیت روی توسعه سریع‌ترین کامپیوتر شناخته‌ شده بشر هستند که قرار است به میزان زیادی شبیه به مغز انسان ??عالیت کند.

پروژه مغز انسان، که روز دوشنبه در کن??رانس سوئیس آغاز شد، قدرت مغز ۱۳۵ موسسه علمی و نهاد دولتی را برای ساخت مغز کامپیوتر با هم ترکیب می‌کند. این پروژه ارزشی معادل ۱.۶ میلیارد دلار خواهد داشت.

humanbrainproject-column-1280.jpg

 

مغز بشر پیچیده‌ترین ماشین موجود است. بنابراین طبیعی به نظر می‌رسد که ??ناوری قصد داشته باشد این قدرت را تکرار کند. این کامپیوتر در حال توسعه قرار است حتی از سریع‌ترین کامپیوترهایی که در حال حاضر است??اده می‌کنیم ۱۰۰۰ بار سریع‌تر باشد.

 

هد?? ??از اول پروژه که انتظار می‌رود یک دهه به طول بیانجامد، درک بهتر عملکردهای مغز انسان است. سپس پژوهشگران امیدوارند دریابند که ما انسان‌ها چگونه یاد می‌گیریم، ??کر می‌کنیم، می‌بینیم و می‌شنویم.

اخیرا، سخت‌ا??زار داخل یک کامپیوتر به سرعت پردازش یک کادریلیون (۱۰ به توان ۱۵) در ثانیه رسید. اما انتظارات هانری مارک‌رام، مدیر پرژه مغز انسان، چیزی بیش از این رقم است.

humanbrainproject.jpg

وی به ??اکس نیوز گ??ت: “سازندگان مشهور ابرکامپیوترها مثل IBM، اینتل و Bullمتعهد شده‌اند اولین ماشین‌هایexascale را تقریبا تا سال ۲۰۲۰ بسازند. بنابراین ما مطمئنیم که ماشین‌های مورد نیازمان را خواهیم داشت.???

این کامپیوترها که به گونه‌ای باور نکردنی سریع هستند به شکل‌های جدیدی از حا??ظه نیازمندند و دانشمندان را وادار به توسعه ??نون ذخیره‌سازی جدید می‌سازند.

هد?? ??راگیر این پروژه، بنابر آنچه روی وب‌سایتش ذکر شده است این است: “کنار هم قرار دادن بخش‌های دانش?? سریعا در حال رشدمان درباره مغز انسان.???شبیه‌سازی مغز انسان درباره کارکرد داخلی مغز و اینکه ا??کار و احساسات ما از کجا سرچشمه می‌گیرند دیدگاه‌هایی ارائه می‌کند.

این م??اهیم ما را به چیزی ??راتر از ??ناوری می‌رسانند. چنین شبیه‌سازی‌ای می‌تواند با ارائه مدلی ملموس از عملکردهای مغز یاری‌مان کند تا بیاموزیم چگونه مغز انسان را درمان کنیم.

پروژه هنوز در مراحل اولیه برنامه‌ریزی است. مغز تقریبا به پیچیدگی یک دنیا است و حاوی تعداد نورونی قابل مقایسه با تعداد ستارگان کهکشان راه شیری است. این موضوع روی قدرت مغز چه تاثیری دارد؟

برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره این پروژه به وب‌سایت HumanBrainProject.eu مراجعه کنید.

تصور شما از ساخت یک مغز کامپیوتری چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:http://mashable.com/2013/10/08/human-brain-project/

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

:gigglesmile: ولی خودمونیما مغذ جنتی اندازه سی پی یو گوشی منم نیست قدرتش:76:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...