رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
nazyaryan

پر شدن بیش ار اندازۀ رم کامپیوتر

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

سلام دوستان

بنا به شرایطی همیشه باید کامپیوتر من روشن باشه بصورت شبانه روزی و همۀ روزهای سال.

مشکل خاصی نداره کامپیوترم با این موضوع.

??قط وقتی برای بار اول سیستم رو روشن میکنم ??قط 900 مگابایت از رم کامپیوتر پر میشه.

اما بعد چند روز این میزان ا??زایش پیدا میکنه و میره روی 3.4 گیگ و حتی 4 گیگ و بالاتر.

هر چی تعداد روزهای بیشتری میگذره این مقدار میره بالاتر و دیگه پائین نمیاد. و مجبورم ریستارت کنم هر ه??ته یک بار

بعد ریستارت دوباره سیستم با 900 مگابایت بالا میاد. و بعد چند روز دوباره رم پر میشه. و این موضوع ادامه دارد....

یه چند تا نرم ا??زار بهم معر??ی کردن که رم رو خالی میکنه. البته تو ویندوز 7 این نرم ا??زارها خیلی خوب کار میکردن. اما توی ویندوز 8 جواب نمیدن. چون به محض اینکه برنامه رو close میکنم حدود 7-8 ساعت بعد باز همون مقدار رم پر میشه و بهترین راه حل ریستارت هست.

اینکه بعد چند روز روشن بودن کامپیوتر پر شدن این مقدار رم طبیعی هست یا نه واسم مهم نیست چیزی که واسم مهمه اینه که آیا راه حلی به جزء ریستارت برای جلوگیری از پر شدن رم وجود داره یا نه!؟

اگه دوستان روشی میدونین خوشحال میشم بهم یاد بدین

اینم عکس پر شدن رم بعد از 7 روز روشن بودن مداوم کامپیوترم

5656-untitled-jpg

ویرایش شده توسط nazyaryan

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام،

چون رم سیستم شما 8 گیگ و Share شده هست این مشکل پیش میاد،

 

اولین کاری که باید انجام بدی این هست که بعد از باز کردن Task Manager دقت کن ببین در تپ Processes چه مقدار سرویس و پروسه برنامه ای باز و در حال است??اده از رم سیستم هست!

 

اگر از Google Chrome است??اده میکنی این برنامه چون شاخه های زیادی در رم برای اجرای کامل ایجاد میکنه در مقدار رم پایین باعث کندی میشه اما نمیتونه 4 گیگ رم رو اشغال کنه.

 

بوسیله یک آنتی ویروس آپدیت شده کل C و درایوهای دیگه رو برای وجود ??ایلهای مخرب اسکن کن.

 

برنامه هایی مثل System mechanic و Tune-Up بهترین برنامه های System Tweak و بهینه ساز ویندوز هستن که خود من از tune-up خیلی راضیم.

 

کاره دیگه ای که میشه انجام داد آپدیت ویندوز و تغییر مقدار Page File هست،

 

اگر درایو C شما(بهتره که از این درایو است??اده بشه) به اندازه کا??ی ??ضا داشته باشه میشه 4096 تا 6096 مگابایت از این ??ضا رو به Virtual Memory برای کارکرد Page File و راندمان بهتره ویندوز احتصاص داد چون این ویژگی به ویندوز کمک میکنه که در نبودن مقدار رم بالا از ??ضای موجود در هارد برای انجام اعمال سیستماتیک است??اده بکنه درست مثل است??اده ویندوز 7 از ??لش برای Boost و اضا??ه کردن مقدار رم سیستم.

 

برای ورود به تنظیمات Virtual memory ??رمان زیر رو در Run Command (کلید ویندوز و R رو همزمان ??شار بده) ویندوز تایپ کرده و Enter بزن :

Run>sysdm.cpl

از روشهای دیگه ای مثل ??شردن کلیدهای ویندوز و Pause Break و ... هم میشه این ص??حه رو باز کرد اما ??رمان بالا خیلی راحت شما رو به ص??حه تنظیمات منتقل میکنه.

بعد از باز شدن ص??حه،یک ص??حه مثل عکس زیر میبینی که باید تپ Advanced رو انتخاب کرده-از قسمت Performance روی Settings کلیک کرده و در تپ Advanced باز شده از قسمت Virtual Memory روی گزینه Settings کلیک کن تا به ص??حه تنظیم مقدار page file موجود در Virtual Memory منتقل بشی.

 

[ATTACH=CONFIG]5657[/ATTACH]

 


توجه کن که در ص??حه virtual memory باید روی درایو ویندوز یعنی C کلیک کرده و از قسمت Costume Size مقدار 4096 تا 6096 مگابایت رو در Initial size تایپ کنی که این مقدار ویرچوال مموری به مقدار ??ضای خالی در ویندوز شما بستگی داره و بعد از انتخاب درایو C

Maximum size نمایش داده میشه که میتونی حجم مورد نیاز رو براساس میزان ??ضای درایو به مموری مجازی اختصاص بدی............

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مشکل ویروس و این چیزا نداره

با دو سه تا آنتی ویروس معتبر که خودم آنلاین آپدیتشون کردم اسکن کردم کل کامپیوترم رو حتی یک دونه ویروس هم نداره با توجه به اینکه ??ریز هم هست

از نرم ا??زار تون آپ ورژن قدیمیش چند سال پیش تو ایکس پی است??اده میکردم ولی اون موقع رمم دو تا 512 مگابایت بود + پنتیوم 4:blink:و جالب بود

اما روی 8 هم است??اده کردم و است??اده از این نرم ا??زار ??رقی واسه این مشکل رم نکرد هیچ تأثیری نداشت

این دستور Run>sysdm.cpl

انجام دادم مقدار استاندارد و اتوماتیک خودش الان روی 8192 مگابایت هست میشه بصورت دستی زیادش کرد. بیشترش کنم یعنی !!

اینم عکسش

 

[ATTACH=CONFIG]5658[/ATTACH]

راستی یه سوال دیگه تو عکس اولی که ??رستادم تو مشخصات cpu نوشته vertualization disabled در حالی که مدل سی پی یو من این ??ن آوری رو ساپورت میکنه و قبلأ هم که ویندوز 7 است??اده میکردم با نرم ا??زار vmware دو تا ویندوز مجازی داخل ویندوز اصلیم نصب داشتم اما زمانی که ویندوز 8 نصب کردم دیگه نمیتونم از ویندوز مجازی است??اده کنم و از نرم ا??زار vmware هم که میخوام است??اده کنم وسط نصب ویندوز مجازی ص??حۀ آبی مرگ میاد دو سه جا سوال کردم گ??تن باید سی پی یوت این ??ن آوری رو ساپورت کنه و با توجه به اینکه قبلأ من امتحان کردم و خود سایت اینتل هم نوشته ساپورت میکنه پس چرا تو تسک منیجر نوشته disabled!!؟ چجوری میتونم این رو enabled کنم راهی هست یا باید برم روی ویندوز 7 باز :gigglesmile:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام مجدد،

اون مقدار در نظر گر??ته شده تحت عنوان System Management رو میتونی تغییر بدی اما این مقدار خیلی زیاده و بیشتر ??ضای گر??ته شده پرت میشه و کارایی نداره با این وص?? میتونی یه بار هم به صورت Custom روی 8096 مگابایت تنظیم کنی ببینی جواب مشکل حل میشه یا نه،

 

این نکته رو هم بگم تعداد Process های ویندوز 8 بیشتر از 7 هست که همین قضیه مقداری از رم رو درگیره خودش میکنه و اگر یک رم 4 گیگ دیگه assemble کنی شاید این مشکل برطر?? شه شایدم لارم باشه کل قطعات رو Disassembly کنی و دوباره ویندوز بریزس تا این مشکل ر??ع بشه.

 

WMWare روی CPU های 2 هسته هم اجرا میشه و گمون نمیکنم که به VT یا همونVirtualization Technology مربوط باشه.

 

اما وقتی میگی روی 7 این ??ناوری رو شناسایی میکرده نشون میده مادربردت با این CPU سازگاری داره پس یا برای این 8 ??علی باید از BIOS ??عال بشه یا باید یک ویندوز 7 آپدیت دوباره نصب کنی.

در کل من هیچ پوینت مثبت و قابل توجهی تو این ویندوز 8 ندیدم والا به خدا آدم راحت با 7 زندگیشو میکنه:icon_346[1]: همه گیمها هم اجرا میشن:fly2:.........

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مرسی بابت وقتی که میذاری و به سوالات من پاسخ میدی

راستش منم به اصرار یک ن??ر اومدم رو این ویندوز اما از یک لحاظ راضی ام ازش. اونم اینه که هاردام اصلأ صدا نمیدن. حتی توی گیم هم روی حداکثر کارائی هم صدای خاصی نمیدن. اما توی ویندوز 7 در حالت معمولی هم مثل یخچال صدا میدادن. سرعت 8 هم خیلی بیشتر از 7 هست. و ویندوز اکسپلوررش هم اصلأ اذیت نمیکنه. من هر وقت توی 7 با کلیک راست و انتخاب گذینه cut میخواستم ??ایل ها رو جا به جا کنم و موو بدم. خیلی وقت ها not responding واسه windows explorer میومد. اما 8 اینجوری نیست کلأ راضی ام ازش تا اینجا هم بازی ای نبوده که پخش نکنه جز یه مورد که اونم بازیش مهم نبود اصلأ.

مدل هاردم هم wd 1tra caviar black 64mg هست

و یه 1ترا سیگیت اکسترنال و یه 500 گیگ پی کیو آی اکسترنال که این دو تا هم با ویندوز 7 مشکل داشتن و خیلی لرزش داشتن و داغ هم میشدن اما با 8 خیلی خیلی آروم کار میکنن حتی زمان کپی و موو هم زیاد صدا نمیدن

 

اما در مورد vertualization مطمئنم که تا این گذینه disable هست نمیشه ویندوزی توی ویندوز اصلی نصب کرد ??قط سوال اینجاست آیا میشه یه جوری بدون تعویض ویندوز مشکل رو حل کرد یا نه چون این ویندوزم کلی تنظیمات و برنامه روشه که نصب همشون کلی زمان میبره بعدشم تازه به منو استارت 8 عادت کردم دوباره باز برم رو اون قدیمیه خنده دار میشه یکم:lol:

??قط نمیدونم این disable و enable بودنش ربط به چی داره و چرا تو ویندوز 7 enable بود اما الان disable هست

اگه این مشکل حل میشد خیلی عالی بود قبلأ که ویندوز 7 داشتم داخل همون ویندوز یک ویندوز 8 نصب کرده بودم و همین هم تا حدودی باعث شد بیام روی 8 اما نمیدونستم روی 8 نمیشه ویندوز مجازی نصب کرد:blink:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام،

??رمایشات شما متین اما صدا داشتن زیاد Spindle و Head هارد هم به تنظیمات power سیستم مربوط میشه و هم به کارکرد و وضعیت سلامت هارد که من تا حالا روی هیچ ویندوز سونی هاردهام صدا نداشتن(Seagate 1TB-Seagate Goflex Freeagent 1TB USB3.0-WD My Passport 500 GB USB3.0)

 

ضع??هایی که Windows Explorer داره رو قبول دارم ولی با برنامه های منیجر explorer و Copy Management مثل TeraCopy-Winmind و... میشه این ضع?? رو تا حدودی جبران کرد.

 

اما خوب مهمترین نکته اینجاست که شما به این سیستم عادت کردی و پیشنهاد میکنم یا تا رلیز یک نسخه پایدار از ویندوز 8.1 صبر کنی و یا آپدیت 8.1 منتشر شده رو روی این ویندوز بریزی.

 

همینطور میتونی یک نسخه از ویندوز 8 به نام Windows 8 Pro WMC 64-Bit آپدیت شده رو دوباره نصب کنی شاید مشکل حل بشه شایدم نه.........:4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

ت??اوت ویندوز 8 و 8.1

 

ویندوز 8 یه خوبیه دیگه هم داشت یادم ر??ت بگم اونم اینه که خودش بصورت اتوماتیک ??ایل های iso رو شناسائی و mount میکنه و دیگه نیازی به نصب برنامه های اضا??ی مثل DAEMONToolsPro و یا power iso و.... نیست

برنامۀ tracopy رو کار کردم باهاش خیلی کم حجمه اما بعضی وقت ها خیلی کند عمل میکرد مخصوصأ زمان انتقال ??ایل های حجیم خیلی کمتر از مقدار واقعی با??ر هارد است??اده میکرد و حوصله آدم رو سر میبرد

منیجر اکسپلورر تعری??ش رو زیاد شنیدم اما تا بحال است??اده نکردم و کپی منیجمنت رو هم اصلأ نشنیده بودم

کلأ نظر شخصیم اینه بازگشت به سون پس ر??ته واسه من حاضرم ه??ته ای یک بار ریستارت کنم اما برگشت هرگز :D

 

??رق ویندوز 8.1 با 8 چیه واقعأ ارزش آپ دیت داره!! :mellow:

 

یادمه قدیما یه بار ایکس پی رو آپ دیت کرده بودم بجای اینکه بهتر بشه کندتر شده بود آخرشم مجبور شدم دوباره همون رو نصب کنم

کلأ اسم آپ دیت واسه سیستم عامل که میاد چه گوشی چه کامپیوتر بیشتر خاطرات بد دارم تا خوب

بیشتر موقع ها بجای بهتر شدن بدتر شده

حتی موقعی که 8 هم اومد میترسیدم مثل ویستا بشه که از ایکس پی ر??تم روی ویستا اما برگشت خوردم دوباره:gigglesmile:

اما خوشبختانه 8 ??وق العادس:619379pjx9hv71jb:

ویرایش شده توسط nazyaryan

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

والا Change Log ویندوز 8.1 رو نخوندم ولی یکسری تغییر جزئی داشته و ??کر نمیکنم در ران تایمها و چارچوب کلی تغییراتی کرده باشه؛

 

اگر شما خودت یه سرچی بکنی بهتره ولی پیشنهادم اینه که تا رلیز نسخه نهایی و البته بدون باگ صبور باشی........

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...