رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ehsas1

مشکل در انتقال اطلاعات هارد لپ تاپ خراب

پست های پیشنهاد شده

سلام

یه لپ تاپ vostro 1510 دارم که یه بار چیپ گرا??یکش خراب شد و بردمش تعمیر و نمیدونم ریبال کرد و چه بلایی سرش آورد بعد یه مدتی بدتر شد و دیگه تصویر هیچی نشون نمیداد.دوباره دادم تعمیر کنن که گ??تن مادربوردت ایراد پیدا کرده.ولی الآن یخورده تصویرش خراب هست و خیلی کم میشه ??همید چه خبره تو دستکتاپ.چون تصویرش رنگارنگ خراب هستش.الآن میخوام اطلاعات هاردشو بریزم تو این یکی لپ تاپ جدیده.راهی هست دوستان؟شبکه کردن بلدم اما تصویرش جوریه که به سختی میشه network and sharing رو پیدا کرد و مابقی ماجراش.چطوری اطلاعاتمو انقال بدم؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام،

یه سری راه هست که برای این مشکل مناسب هست

1.اگر اون Lenovo پورت sata اضا??ی(چه داخل و چه خارج لپتاپ) داره بهترین کار وصل کردن هارد vostro به همون پورت-بوت کردن لپتاپ-بالا اوومدن ویندوز و کپی اطلاعات هارد شناسایی شده به هارد لپتاپ جدیدت هست.

2.است??اده از مبدل هاردهای sata و IDE به USB برای اتصال به لپتاپ و کامپیوتر،طبیعتا از طریق usb اطلاعات با سرعت کمتری نسبت به وضعیت اینترنال به هارد مقصد منتقل میشن چون اکثر این مبدلهای usb2.0 هستن .

این راه خالی از مشکل نیست و حتی گه گاهی زمان اتصال هارد به سیستم میزبان مشکلاتی مثل خرابی در بوت-برق و Volume هارد بوجود میارن.

3.اگر pc داری و درش کابل sata اضا??ی موجود هست ??قط باید هارد لپتاپ رو درست مثل یک هارد ساتا به دو کابل مربوط به برق و شناسایی ساتا در کیس متصل کنی و بعد از attach کرن هارد لپتاپ از طریق پورت ساتا به مادربرد pc ??قط باید سیستم رو با ویندوز هارد کامپیوتر بوت کنی و به نظر من این راه خطر کمتری داره.

بعد از بوت شدن(در صورت عدم مشکل در هارد pc و لپتاپ نظیر بوت سکتور خراب و مشکلات دیگه) و بالااومدن ویندوز(ترجیحا 7) هارد شما به عنوان یک پارتیشن جدید شناسایی شده و باید سیستم رو Reboot کنی تا بعد از بوت و انتقال به ویندوز به راحتی بتونی از اطلاعات هارد لپتاپ کپی بگیری .

درصورت نیاز با برنامه هایی مثل Mini Too Partition Wizard-Paragon Partition Manager و.. میتونی در هارد لتاپ تغییراتی رو مثل DELETE-FORMAT-MERGE و.. انجام بدی.

ولی اگر در صدد ??روش هارد هستی ??قط Format کن و تغییری در پارتینها انجام نده.

4.خرید باکس هارد usb2.0 یا usb3.0 برای هارد Vostro یک راه دیگه هست اما باید اصولی این کار انجام بشه و اگر هارد شما در باکس usb به طور صحیح و کامل Assemble بشه در اون صورت هاردت از sata به یک هارد اکسترنال تبدیل شده و میتونی به صورت Portable از این هارد است??اده کنی .


این نکته رو هم درنظر داشته باش که قبل از قرار دادن هارد sata در باکس usb، باید هارد برای شناسایی هر مشکلی توسط یک تعمیرکار چک بشه.

شاداب و برقرار باشی......:4:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مرسی داداش علی گل.دیگه با کابل شبکه کردم و اوکی شد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...