رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saman mi

۲۵ نکته از ماریو که نمی دانید!

پست های پیشنهاد شده

[h=1]۲۵ نکته از ماریو که نمی دانید![/h]

سایت Nintendo Everything به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تولد کارکتر محبوب Nintendo , یعنی Mario , لیستی ۲۵ تایی از چیز هایی که شاید در مورد این کارکتر سیبیلو ندانید را منتشر کرد که در ادامه می خوانید!

۱- نام اصلی او به هنگام تولد ??? Jumpman ??? به معنی مرد پرشی بود. اما بعدا چون شباهت بسیار زیادی به یکی از کارمندان Nintendo که نامش Mario Segale بود داشت , نام او را Mario گذاشتند!

۲- صداپیشگی او را Charles Martinet بر عهده داشت. در حالی که چارلز صداپیشگی Luigi , Wario , Waluigi , Toadworth و همچنین نوزادی خود ماریو را هم بر عهده داشت!

۳- در اولین شماره از بازی Donkey Kong او نقش یک نجار را بازی کرد و در بازی های خودش هم همه گونه نقشی همچون لوله کش , دکتر , باستان شناس و داور را هم بازی کرده و حتا همراه Sonic در المپیک های زمستانی و تابستانی هم شرکت کرده و قهرمان ورزشی هم هست!

Super-mario-25-things-2.jpgماریو در طول عمر خود لباس های گوناگونی پوشیده. نمونه لباس او در NEW Super Mario Bros.

 

4- کلی از اجزای چهره ماریو که حالا می بینیم , به خاطر محدودیت های سخت ا??زاری زمان تولد او به این شکل در آمده است. مثلا در زمان تولد او درست کردن انیمیشن برای دهان کار بسیار مشکل و حتا غیر ممکنی بود! به همین خاطر سازندگان برای او سبیل گذاشتند تا از زحمت طراحی انیمیشن دهان او خلاص شوند! همچنین کشیدن مو های او هم کار مشکلی بود و به همین خاطر برای ماریو یک کلاه قرمز رنگ درست کردند!

۵ – بیش از ۲ دهه است که یک سری کمیک استریپ به نام ??? Super Mario – Kun ??? منتشر می شود که به صورت طنز آمیز به شرح وقایع Paper Mario , Mario Party و Yoshi’s Safari می پردازد.

۶- ماریو در کمتر از ۷ بازی به شکل نوزاد ماریو یا ماریوی جوان بوده است و در بقیه بازی هایش همیشه به شکل ماریوی بالغ حضور پیدا کرده است.

۷- اولین باری که ماریو متولد شد , لباس زیرش آبی رنگ و لباس رویش قرمز رنگ بوذ! یعنی دقیقا برعکس چیزی که حالا است!

۸ – در حالی که انتشار ماریو بر روی کنسول دیگری به غیر از محصولات نینتندو غیر باور است , اما باید بدانید که برخی شماره های بازی های ماریو بر روی PC , Panasonic CD-I , Commodore 64 , ZX Spectrum , Intellvision , Colecovision و Various Atari هم منتشر شدند!

۹- اگر بازی های Port شده ی ماریو را هم حساب کنیم , ماریو تا کنون در ۲۰۰ بازی حضور داشته است! این یعنی ۸ بازی در هر سال!

۱۰ – ماریو علاوه بر این که در سری Super Smash Bros. با دیگر کارکتر های نینتندو مبارزه کرد , با قهرمان های دیگر شرکت ها و بازی ها مانند Final Fantasy , Dragon Quest , Sonic the Hedghog , Pac-Man و Even Tamagotchi هم مبارزه کرده است!

Super-mario-25-things-3.jpgSuper Mario Bros. - یکی از کلاسیک ترین بازی های تمام تاریخ!

 

11- ماریو یک همراه همیشگی دارد که حتا در Super Mario Galaxy 1 & 2 هم همراهش بوده است. این دوست که Yoshi نام دارد , یک اژدهای مهربان است , به نوعی سواری ده ماریو حساب می شود و اولین بار در بازی Super Mario World به جهان معر??ی شد. او همیشه لبخند زیبایی بر لب دارد و کار هایی نظیر خوردن دشمنان و پرتاب ماریو به هوا را هم انجام می دهد!

۱۲- ماریو در دو بازی به عنوان یک شخص بد ذات حضور پیدا کرده است! یکی در بازی Donkey Kong Jr. و یکی در بازی کمتر شناخته شده ی Donkey Kong Circus که در آن بازی Doneky Kong را مجبور می کند تا در یک سیرک تعادل خود را برای نیا??تادن در آتش ح??ظ کند! چه آدمی پستی بوده این ماریو!

۱۳ – ماریو هر ساله چهره ها و آرایش زیادی داشته است که بهترین استایل او را می توان در Super Mario World یا??ت که شاید برای حضور Yoshi جوگیر شده باشد!

۱۴- اگر ۲۰۰ ??روش ۲۰۰ میلیون عنوان ماریو را جمع بزنیم , ماریو پر ??روش ترین عنوان در کل تاریخ بازی های رایانه ای می شود!

۱۵- طبق چیزی که در ??یلم Super Mario Bros. دیده ایم , نام کامل ماریو , ماریو ماریو است! ما ترجیح می دهیم که او را همچنان ماریو صدا بزنیم و آن ??یلم را ندیده بگیریم!

۱۶- نسخه اصلی Super Mario Bros. تا قبل از عرضه Wii Sport , پر ??روش ترین بازی تمام دوران بود!

۱۷- حداقل در ایالت متحده آمریکا , در ازای هر کنسول Wii , یک عنوان سوپر ماریو به ??روش ر??ته است. البته اگر Luigi’s Mansion را هم جزو سری Super Mario حساب کنیم!

۱۸- چه او را یک راننده حر??ه ای در مسابقات کارتینگ حساب کنیم و چه قهرمان ورزشی , او همیشه یک قهرمان ورزشکار و مدال آور بوده است!

Super-mario-25-things-4.jpgMario و Yoshi , دو دوست و یار قدیمی!

 

19- در نسخه ی اصلی Super Mario Bros. , بوته ??قط اسپرایت دوباره رنگ شده ی ابر ها بوده اند! یعنی ابر ها را سبز کرده اند و به جای بوته در بازی گذاشته اند! البته شاید ابر ها اسپرایت دوباره رنگ شده ی بوته ها بوده اند!

۲۰- حتا وعده های غذایی ماریو هم شاد است! او در Super Mario Bros. 3 اسباب بازی ??ست ??ودی میل می کند!

۲۱- ماریو یک نام اسپانیایی است که بیشتر در کشور های کلمبیا , مکزیک و برزیل است??اده می شود.

۲۲- نه تنها Shigero Miyamoto بازی را طراحی کرده است , بلکه به دلیل محدودیت در استخدام شرکت نینتندو , او مجبور شد طرح جعبه بازی Super Mario Bros. را هم خودش بکشد!

۲۳- طرح اولیه ی Bowser , دشمن اصلی ماریو , به شکل حال نبود! در ابتدا که میاموتو طرح اولیه Bowser را کشید خیلی آن را دوست داشت اما اعضای هئیت رئیسه نینتندو به او گ??تند که این طرح بیشتر شبیه لاک پشت هست تا اژدها! بنابر این , Bowser به حالت کنونی در آمد!

۲۴- اولین بازی از سری ماریو بدون هیچ دخالتی از جانب میاموتو در سال ۱۹۸۹ بر روی Gameboy عرضه شد و استودیوی The Late Gunpei Yoko آن را ساخت!

۲۵- در سیزدهم سپتامبر ۲۰۱۰ , لوگوی جدید ماریو به مناسبت ۲۵ سالگی این قهرمان ثبت شد و کلکسیون جدیدی از بازی های ماریو در ژاپن با همین باندل طلایی بیست و پنج سالگی عرضه شدند!

  • Like 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...