رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
behnam81

اجرای برنامه های ویندوز در محیط لینوکس!

پست های پیشنهاد شده

1783-600x276.png

اغلب کاربرانی که به تازگی به لینوکس مهاجرت کرده اند و هنوز نتوانستند برخی از نیازهای خود را با مشابه لینوکس ابزارهای ویندوز برطر?? کنند و یا حداقل جایگزینی برای آنها پیدا نکرده اند، می خواهند بدانند که چگونه می توان برنامه های ویندوزی را روی لینوکس اجرا کرد. در واقع این کار با است??اده از برنامه های جانبی مثل Wine امکان پذیر است.

اما گاهی اوقات ممکن است کاربران ویندوز بخواهند بدانند که چگونه باید یک برنامه لینوکسی را روی ویندوز اجرا کرد. راه های مختل??ی برای اجرای برنامه های لینوکسی روی ویندوز وجود دارد و شاید بهتر باشد بدانید که اجرای یک برنامه لینوکسی روی ویندوز ساده تر از اجرای برنامه های ویندوزی روی لینوکس است.

در این مطلب قصد داریم به چهار روش اجرای برنامه های لینوکسی روی ویندوز اشاره ای داشته باشیم. پس با گویا آی تی همراه باشید…..

 

ماشین مجازی

ماشین های مجازی برنامه هایی هستند که به شما اجازه نصب سیستم عامل های مختل?? روی یک سیستم عامل دیگر را می دهند. مثلا می توانید با است??اده از برنامه هایی نظیر VirtualBox یا VMware Player از مشهورترین نسخه های لینوکس تا گم نام ترین آنها را روی ویندوز نصب کنید. کا??یست ??ایل ISO ابونتو را از وبسایت اصلی آن دریا??ت کرده و روی ماشین مجازی تان نصب کنید. پس از اتمام مراحل نصب، یک سیستم عامل ابونتو روی ویندوز خود خواهید داشت. به همین راحتی! حتی نیازی نیست که نگران تغییرات ناگهانی و از دست دادن اطلاعات خود باشید. مطمئن باشید که ابونتوی نصب شده روی ویندوز در یک محیط کاملا مجزا اجرا می شود و هیچ آسیبی به ویندوز و ??ایل های شما نخواهد رساند.

توجه داشته باشید که اگر قدرت سخت ا??زاری دستگاه شما نسبتا بالا نباشد، ممکن است با کندی هایی در حین کار با ماشین مجازی مواجه شوید. چون ابونتو از دسکتاپ یونیتی با ا??کت های سه بعدی است??اده می کند که همین باعث سنگین شدن آن می شود. در عوض می توانید از مشتقات ابونتو مثل زبونتو ( Xubuntu ) است??اده کنید که از Xfce بهره می برد و شدت سبک است و کندی های ابونتو را ندارد.

 

حالا کا??یست برنامه خود را روی ابونتو یا زبونتو نصب کنید. پس نصب می توانید به صورت عادی از برنامه لینوکسی مورد نظرتان است??اده کنید. حتی می توانید از قابلیت Seamless Mode در VirtualBox و Unity Mode در VMware بهره ببرید و برنامه های لینوکسی را به صورت مستقیم روی دسکتاپ ویندوزتان اجرا کنید. این برنامه ها کماکان روی ماشین مجازی اجرا می شوند، اما پنجره آنها خارج از محیط ماشین مجازی و دقیقا روی دسکتاپ ویندوز نمایش داده می شود.

2563-600x471.png

است??اده از Cygwin

Cygwin مجموعه ابزارهایی است که تجربه ای شبیه لینوکس را در ویندوز ارایه می دهد. البته Cygwin روشی برای اجرای برنامه های لینوکسی موجود در ویندوز نیست. در واقع Cygwin به شما تجربه خط ??رمان لینوکس که با نام ترمینال شناخته می شود را خواهد داد که اکثر برنامه های تحت این محیط را اجرا خواهد کرد. حتی با Cygwin می توانید یک سرور OpenSSH نصب کرده و دسترسی SSH به سیستم ویندوزی خود داشته باشید. این می تواند یک راه حل برای کسانی باشد که به برخی قابلیت های لینوکس روی ویندوز احتیاج دارند. اما تاکید می کنیم که Cygwin تمام قابلیت های لینوکس را به شما ارایه نخواهد داد.

3474-600x343.png

برنامه های پورت شده برای ویندوز

اکثر برنامه های محبوب لینوکسی برای ویندوز نیز نسخه هایی دارند و یا اینکه اگر هم نداشته باشند، برخی ا??راد علاقمند آنها را برای ویندوز پورت کرده اند. مثلا برنامه Emacs نسخه ای هم برای ویندوز دارد. البته اگر قصد اجرای یک برنامه خاصی لینوکسی روی ویندوز دارید، است??اده از گوگل بهترین کار است. بهتر است نام برنامه را نوشته و سپس عبارتی مثل for windows را وارد کنید. به احتمال زیاد نسخه ویندوزی را پیدا خواهید کرد.

4407-600x463.png

است??اده از coLinux

coLinux روشی به منظور اجرای لینوکس در کنار کرنل ویندوز است که سرعت و بازدهی بسیار بالاتری نسبت به نصب لینوکس در یک ماشین مجازی دارد. این ایده بسیار خوبیست اما مشکلانی نیز وجود دارد. coLinux هنوز از ویندوزهای ۶۴ بیتی پشتیبانی نمی کند. بنابراین مجبور به است??اده از ویندوزهای ۳۲ بیتی خواهید شد. همچنین coLinux در دو سال اخیر هیچ نسخه جدیدی را منتشر نکرده است و به نظر می رسد که روند توسعه آن یا متوق?? شده و یا بسیار کند پیش می رود.

اما ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید. ما به شما Ubuntu Remix را پیشنهاد می کنیم که مبتنی بر coLinux می باشد و آخرین بروز رسانی ان مربوط به سال ۲۰۱۱ می شود که کمی قدیمی است. با این حال گزینه های قدیمی دیگری مثل andLinux نیز وجود دارند که خیلی از رده خارج تر هستند. andLinux آخرین بروز رسانی خود را سال ۲۰۰۹ منتشر کرد.

توزیع های مبتنی بر coLinux ممکن است گزینه های خوبی باشند. اما مشکلات مذکور را نیز دارند. با این حال اگر ??کر می کنید که است??اده از برنامه های قدیمی و ویندوز ۳۲ بیتی برای تان زیاد مشکل ساز نیست، این راه حل ممکن است برای شما خوب کار کند.

 

جمع بندی

در این مطلب به چهار روش اشاره کردیم که ممکن است هر کدام از آنها به درد عده خاصی بخورد. اگر تجربه کاملی از لینوکس به همراه اجرای چند برنامه خاص را می خواهید، است??اده از ماشین مجازی بهتر است. در صورتی که ??قط به برخی از قابلیت های خط ??رمان لینوکس نیاز دارید، است??اده از Cygwin ممکن است بتواند نیازهای شما را برطر?? کند. اما در صورتی که حال و حوصله انجام این دو راهکار را ندارید، بهتر است سراغ گوگل بروید و بخواهید که یک جایگزین ویندوزی برای شما پیدا کند. است??اده از coLinux هم با معایبی که دارد ممکن است به درد بعضی از کاربران نیز بخورد.

 

منبع:

گویا آی تی

ویرایش شده توسط Gamer_2013

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...