رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ithossein

بررسی لب تاپSony VAIO SVE14A390X

پست های پیشنهاد شده

تشکر یادتون نره

بالا خره بعد از2ه??ته تحقیق در مورد این لب تاپ گروه ما مو??ق به محصولی شود که حاصل ان نقد و بررسی کامل این لب تاپ می باشد وکم و کاستی را بخاطر کم تجربه بودن گروه همان بدانید

Sony%20Vaio%20E14%20Series%20Main-Medium%20White.jpg

 

مشخصات کلی :

مشخصات کلی:لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.4 کیلوگرم

پردازنده:Intel 3230M Core i5 2.6GHz up to 3.2 GHz - Cache 3 MB

حا??ظه:8 GB DDR3

هارد دیسک:750 GB 5400RPM

کارت گرا??یک:AMD Radeon HD 7670M 1024 MB UpTo 2048 MB

ص??حه نمایش:14" - Bright LED

امکانات:DVD-RW - ??اقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port

سایر مشخصات:باتری 6 سلولی - Microsoft Windows 8

 

 

 

:: نقد و بررسی Sony VAIO SVE14A390X

 

• طراحی و ساخت

سونی در سری سال 2012 خانواده E، از طراحی جدید خود با نام Wrap است??اده کرده است. م??هوم این طراحی بدین صورت است که هنگامی که لپ‌تاپ را بسته و از کنار به آن نگاه کنید، ظاهری شبیه به یک مجله تاشده خواهید دید. در حقیقت این همان طراحیست که سونی پیش‌تر بر روی تبلت های اندرویدی خود نیز از آن است??اده کرده بود. ظاهر لپ‌تاپ‌های سری E به واقع زیباست! همانند اکثر لپ‌تاپ‌های گذشته کمپانی سونی، لبه های سری E انحنا دار بوده، سطح داخلی بسیار صا?? و یک دست است و در ضمن این لپ‌تاپ‌ها در رنگ‌های ??راوانی در بازار موجود می‌باشند که برای مثال می‌توان به مشکی، س??ید و صورتی اشاره کرد. اکثر قسمت‌های دستگاه از پلاستیک و پلی کربنات تهیه شده ولی قاب پشت ص??حه نمایش از آلومینیوم جلا داده شده، ساخته شده است که در وسط آن لوگوی VAIO به چشم می‌خورد. کی??یت ساخت بسیار بالاست و بدنه نیز کاملا مستحکم به نظر می‌رسد.

مدل‌های 15.6 و 14 اینچی به ترتیب 2.7 و 2.4 کیلوگرم وزن دارند و مدل‌های 11.6 اینچی وزنی معادل 1.5 کیلوگرم دارند. ضخامت تمام مدل‌ها نزدیک به 25 میلی‌متر است. بنابراین سری VAIO E را نمی‌توان جزو لپ‌تاپ‌های باریک و سبک وزن بازار دانست. اما وزن آن‌ها استاندارد بوده و مشکل خاصی بابت جابجایی و حمل و نقل آن‌ها نخواهید داشت.

 

• ص??حه نمایش و بلندگوها

همان‌طور که در ابتدا گ??تیم، سری E در مدل‌های بسیار مت??اوتی در بازار وجود دارند. می‌توان در این خانواده از لپ‌تاپ‌های 11.6 اینچی تا لپ‌تاپ‌های 15.6 اینچی مشاهده نمود. ص??حه نمایش تمام مدل‌ها LCD با نور پس زمینه LED می‌باشد. متاس??انه کی??یت ص??حه نمایش سری E در حد انتظار ما از یک لپ‌تاپ ساخت کمپانی سونی نبود. به طور خلاصه کی??یت تصویر کاملا رضایت بخش است ولی رنگ‌ها کمی مرده به نظر می‌رسند. در ضمن، براق بودن ص??حه نمایش در کنار روشنایی متوسط آن باعث می‌شود تا نتوان به راحتی با VAIO E در ??ضاهای خارجی و یا در زیر تابش نور آ??تاب کار کرد. زوایای دید هم همان‌طور که از یک پنل TN انتظار می‌ر??ت، در حالت ا??قی قابل قبول ولی در حالت عمودی بسیار محدود می‌باشد. البته با توجه به اینکه VAIO E یک لپ‌تاپ در رده کاربری عمومی محسوب می‌شود، جای تعجب ندارد که سونی ص??حات نمایش رده بالای خود را در آن‌ها قرار نداده است. لازم به ذکر است که ص??حه نمایش بعضی از مدل‌های رده بالا و گران قیمت خانواده VAIO E، لمسی می‌باشد.

در بالای ص??حه نمایش، یک وب کم 1.3 مگاپیکسلی با سنسور Exmor برای انجام مکالمات اینترنتی تعبیه شده است. در شرایط نوری مناسب، کی??یت این وب کم بسیار مناسب است ولی در شرایط نوری ضعی??، کی??یت رنگ‌ها کاهش یا??ته و نویز تصاویر زیاد می‌شود.

تقریبا تمام محصولات ساخت کمپانی سونی از تلویزیون گر??ته تا گوشی‌های موبایل، به داشتن بلندگوهای با کی??یت معرو?? بوده‌اند و سری جدید VAIO E نیز از این قاعده مستثنا نیست. در بالای کیبورد، دو بلندگوی دستگاه تعبیه شده‌اند که به تکنولوژی‌های انحصاری xLOUD و Clear Phase مجهز بوده و صدای ش??ا?? و با کی??یتی را تولید می‌کنند. البته هنگامی که صدا را زیاد بلند کردیم، با کمی اعوجاج مواجه شدیم که البته از چنین بلندگوهای کوچکی انتظار بیشتری نیز نداشتیم. در کل از کی??یت بلندگوهای VAIO E کاملا راضی بودیم ولی اگر جزو کسانی هستید که زیاد با لپ‌تاپ خود موسیقی گوش کرده و یا ??یلم تماشا می‌کنید، بهتر است که از بلندگوهای خارجی و یا هد??ون است??اده کنید.

 

• کیبورد و تاچ پد

تمام مدل‌های خانواده VAIO E از کیبوردهای جزیره ای با کلیدهای بزرگ و جدا از هم است??اده می‌کنند. کیبورد مدل‌های 11.6 و 14 اینچی دارای بخش عددی جداگانه نبوده ولی کیبورد مدل‌های 15.6 اینچی دارای این قسمت مجزا می‌باشند. ??اصله بین کلیدها بسیار زیاد بوده و چیدمان کلیدها ??وق العادست! به همین دلیل، خطاهای تایپی هنگام تایپ کردن با VAIO E بسیار کم بوده و در مجموع حس بسیار خوبی به کاربر القا می‌شود. به علاوه کیبورد اکثر مدل‌های خانواده VAIO E دارای نور پس زمینه می‌باشند که این یک امتیاز بزرگ برای لپ‌تاپ‌هایی در این رده به حساب می‌آید.

در پایین کلید Space، تاچ پد دستگاه تعبیه شده است که سطحی کاملا صا?? و صیقلی دارد. حساسیت تاچ پد بسیار خوب بوده و در ضمن از انواع و اقسام ??رمان‌های چند لمسی نیز پشتیبانی می‌کند. دو کلید تاچ پد به صورت یکپارچه در بدنه قرار گر??ته‌اند و عملکردی کاملا رضایت بخش دارند. اما ابعاد تاچ پد مقداری کوچک می‌باشد و پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان از ماوس به جای تاچ پد است??اده کنید.

 

• پورت‌ها و اتصالات

از لحاظ تعداد پورت‌ها و اتصالات، می‌توان سری VAIO E را لپ‌تاپ‌هایی کامل دانست. تمامی مدل‌ها دارای خروجی‌های تصویری VGA و HDMI بوده که بر روی لبه چپی دستگاه تعبیه شده‌اند. به علاوه لپ‌تاپ‌های خانواده VAIO E دارای تعدادی پورت USB می‌باشند که تعداد و نوع آن‌ها بستگی به مدل دستگاه دارد ولی تمامی مدل‌ها حداقل دارای یک پورت USB 3.0 می‌باشند که بسیار خوشحال کننده است. از سایر پورت‌های دستگاه می‌توان به پورت شبکه Ethernet و ورودی و خروجی صوتی اشاره کرد.

 

• سخت ا??زار داخلی و باتری

مزیت اصلی لپ‌تاپ‌های کاربری عمومی که کاربران خانگی و اداری را در بر می‌گیرد، تنوع سخت ا??زاری بسیار بالای آن‌هاست. VAIO E نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. تنوع سخت ا??زاری این خانواده ??وق العادست و تقریبا می‌توانند تمام سطوح کاربران را پوشش دهند. ارزان‌ترین مدل‌ها، از پردازنده های رده پایین AMD APU و Intel Pentium است??اده می‌کنند و تنها مناسب انجام وظای?? سبک مانند مرورگری اینترنت و کار با نرم ا??زارهای Office می‌باشند. ولی مدل‌های رده بالایی نیز وجود دارند که از پردازنده های بسیار قدرتمند Intel Core i5 و Core i7 و کارت‌های گرا??یکی AMD Radeon سری HD 7000 است??اده می‌کنند و به راحتی جوابگوی اکثر محاسبات سنگین بوده و حتی برای علاقه‌مندان به اجرای بازی‌های کامپیوتری نیز مناسب می‌باشند.

سونی همراه لپ‌تاپ‌های سری E یک باتری لیتیوم-یونی ارائه می‌کند. ظر??یت باتری مدل‌های مختل?? بسته به سخت ا??زار داخلی و سایز ص??حه نمایش مت??اوت است. اما به طور کلی تمامی مدل‌ها شارژدهی متوسط و نسبتا قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند. در تست مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi و با روشنایی متوسط ص??حه نمایش، مدل‌های مختل?? بین 3:30 تا 4 ساعت شارژدهی کردند که میزان خوبی محسوب نمی‌گردد ولی تا حدی قابل قبول است.

 

• جمع بندی

Vaio E لپ‌تاپ‌های بسیار جذابی هستند و یک ترکیب عالی از قدرت و زیبایی محسوب می‌گردند که به راحتی می‌توانند جایگزین کامپیوترهای رومیزی شوند. طراحی این لپ‌تاپ‌ها واقعا زیباست و هر علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی را مجذوب خود خواهند کرد. رقیب اصلی این لپ‌تاپ‌ها، خانواده‌ی K کمپانی ASUS می‌باشد که عملکردی کم و بیش یکسان ارائه می‌کنند.

Sony VAIO SV-E سری لپ‌تاپی در رده‌ی کاربری عمومی، با مشتری‌های متنوع با نیازهای مت??اوت و قیمت مناسب است. اگر طراحی و کی??یت ساخت بسیار خوب Sony را می‌پسندید و در ضمن قصد دارید تا لپ‌تاپی با سخت ا??زارهای مورد نیاز و سایز مناسب خود را داشته باشید، حتما می‌توانید یکی از مدل‌های خانواده E را طبق نیاز خود انتخاب نمایید.

 

 

Advantages.gifطراحی ??وق‌العاده زیبا

کی??یت ساخت بالا

پورت‌های ??راوان

بلندگوهای با کی??یت

کیبورد و تاچ پد بسیار خوب

قیمت مناسب

 

DisAdvantages.gifعملکرد نسبتا ضعی?? ص??حه نمایش

شارژدهی متوسط باتری

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نقد خیلی خوبی بود

کلا لپ تاپ ??قط سونی

اما به خاطر برندش گرونه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...