رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
secret63

معرفی k-1

پست های پیشنهاد شده

به جرات مي*توان گ??ت، اوايل دهه*ي 90 ميلادي، نقطه*ي*عط??ي در ورزش*هاي رزمي جهان رخ داد و تشكيل سازمان مبارزاتي k-1، شرايطي را ??راهم كرد تا بهترين قهرمانان رشته*هاي مختل?? رزمي جهان، جشنواره*اي از ??نون و تكنيك را در رينگ به نمايش بگذارند.

k-1 در اصل روشي از مبارزات كيك بوكسينگ است كه شامل مجموعه*اي از تكنيك*هاي موي*تاي، كاراته، تكواندو، كيك بوكسينگ و بوكس كلاسيك بوده و نام k-1 نيز بر گر??ته از مسابقات ??رمول يك يا f-1 است.

براي اولين بار سازمان جهاني k-1 به رياست كازويوشي ايشي، يك ??ايتر سابق كيوكوشين كاراته، در سال 1980 تأسيس شد. ايشي در اين سال سازمان سيدوكان كاراته را تأسيس كرد.

سيدوكان، در اين مدت، چندين رويداد بزرگ رزمي را در برابر ساير ورزش*هاي رزمي به ويژه كيوكوشين كاراته برگزار كرده بود.

در سال 1993، ايشي، منحصرا سازمان k-1 را به عنوان يك سازمان ورزشي كيك بوكسينگ تأسيس كرد كه علي*رغم ارتباط نزديك با سازمان سيدوكان، اما ??عاليتي كاملاً مستقل داشت.

 

تاريخچه k-1:

سال 1980: كازويوشي ايشي، سازمان كاراته مستقل خود را با عنوان ??دراسيون سيدوكان كاراته دو ژاپن، تاسيس كرد.

سال 1982: اولين دوره*ي مسابقات سراسري كاراته در ژاپن توسط ايشي و سازمان سيدوكان برگزار شد. مسابقاتي به روش ??ول كنتاكت.

سال 1983: مبارزات معرو?? ??ايترهاي سيدوكان برابر گروهي از اساتيد كونگ ??وي هنگ*كنگ. در اين مسابقات مبارزان سيدوكان حري??ان را مغلوب كردند.

سال 1985: د??تر سيدوكان به رياست تام ادواردز در ايالات متحده تاسيس شد و در ادامه در سال 1986، ايشي نمايندگان خود را جهت معر??ي سازمان سيدوكان كاراته به ساير كشورها، اعزام كرد.

سال 1991: در ادامه*ي برگزاري مجموعه*اي از تورنمنت*هاي مختل??، سيدوكان كاراته، مبارزه*اي را در توكيو برابر كاراته اوياما، برگزار كرد كه در پايان،* ماساكي ساكاته از سيدوكان، ويلي ويليامز ا??سانه*اي را شكست داد.

1992: ايشي، براي اولين بار،* اولين مسابقات كاراته با دستكش را در ژاپن برگزار كرد. از اين سال بود كه انقلابي در تاريخ رزمي ژاپن و جهان ايجاد شد و ايشي، روياي تشكيل قوي*ترين سازمان هنرهاي رزمي را به واقعيت نزديك كرد.

با نزديك شدن كاراته به كيك بوكسينگ،* ايشي در سي*ام آوريل 1993،* اولين دوره مسابقات گرند پريكس را در ورزشگاه داي ايچي توكيو، با قوانيني جديد،* برگزار كرد.

در اين مسابقات، تيم*ها اجازه داشتند تا از سنت*هاي مشابه ??ايترهاي كيك بوكسينگ در كاراته است??اده كنند.

بيش از ده هزار تماشاچي از اين مسابقات ديدن كردند.

??ايترهاي بزرگي مانند ارنستو هوست و پيتر ارتز در اين دوره از مسابقات حذ?? شدند و ديدار ??ينال، با تصميم داوران، به سود هوست پايان يا??ت.

از آن سال تا كنون، همه ساله مسابقات جهاني k-1 برگزار شده و قهرمانان بزرگي مانند، پيتر آرتز، اندي*هوگ،??رانسيسكو ??يلهو ، ارنستو هوست، ريك رو??وس، مايك برناردو، كارتر ويليامز، رمي بونجاسكي، *باب ساپ، مارك هانت، سمي شيلت، ياسوكي ??وجي موتو،* موساشي، گلابه ??يتوزا ، ژروم لوبنر و است??ان لكو به جهان رزمي معر??ي شده*اند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...