رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

زمینه های کاری مهندسین صنایع

پست های پیشنهاد شده

سلام عزيزان

در این قسمت به بررسی حیطه های کاری یک مهندس صنایع می پردازیم:

 

1_مدیریت تولید( Manufacturing management):

از انجایی که اعتبار هر کشور صنعتی به توانایی ان کشور در تولید موثر بستگی دارد در کشورهای صنعتی به این گرایش توجه بسیاری می شود.مهندسان تولید در راستای کسب مزیت هایی در رقابت های جهانی ازمهندسی شیمی مهندسی مکانیک و اقتصاد همراه با مهندسی صنایع بهره می گیرند تا مسایل طراحی توسعه و اجرای عملیات سیستمهای تولیدی پیشر??ته را به طور موثر حل کنند.

 

2_مدیریت مهندسی (Engineering management:

در چند دهه اخیر این زمینه پیشر??ت زیادی داشته است . دلیل این پیشر??ت را در سه سطح می توان دید. درسطح ملی تلاش برای رهبری تکنولوژیکی که از کمبود مواد اولیه بهره وری پایین و ا??زایش رقابت بین المللی ناشی می شود توسعه تکنولوژی های جدید و مدیریت سیستم های تکنولوژی را ایجاب میکند.

در سطح صنعت مدیریت بدون مهندسی با مشکل روبرو شده است ونقش مهم مهارت های مهندسی واطلاعات در مدیریت سیستم های مهندسی مشهود است.در سطح ??ردی مهندسانی که در نتیجه ی مو??قیتهای ??نی شان به مدیریت کشیده می شوند هر چقدر هم ازنظر ??نی قوی باشند برای رویارویی با پیچیدگی های مسيولیت مدیرت اماده نیستند.

 

3_سیستم های تولیدی( Production systems) :

این زمینه بر روی طراحی وکنترل تولید توزیع وسیستم های خدماتی تاکید دارد و شامل طراحی کارخانه طراحی حمل ونقل برنامه ریزی تولید کنترل موجودی وبرنامه ریزی وکنترل تولیدی وتوزیع می باشد.

 

4_مهندسی مالی( financial engineering)

مهندسی مالی برای کسانی که مایل به کار بانکداری مدیریت مالی و امور مشاوه ای مالی هستند طراحی شده است.اموزش در این زمینه شامل ??رایندهای احتمالی بهینه سازی محاسبات وبازارهای مالی وکاربرد انها می باشد.

 

5_مهندسی کی??یت (Quality engineering:

به دلیل رقابت روز ا ??زون بین الملی که توجه به بهبود کی??یت محصولات وخدمات را اجتناب ناپذیر ساخته است وبه دلیل پیچیدگی روزا??زون سیستمهای تولیدی وخدماتی کنونی امروزه به مهندساین است که بتوانند با م??اهیم وابزارهای ??نی ومدیریتی سیستمهای کی??یت را اجرا و هدایت کنند.گرایش مهندسی کی??یت در مهندسی صنایع تلاش درجهت تربیت چنین ا??رادی دارد. اموزش در این زمینه برمبنای بهبود کی??یت استراتژی های کی??یت سازمانی و روشهای اماری تاکید دارد.

 

6_مهندسی سیستمهای اطلاعاتی Information systems engineering):

این گرایش برای کسانی طراحی شده است که مایل به یادگیری مهارت های مهندسی ومدیریتی با تاکید بر سیستم های اطلاعاتی ومحاسباتی هستند علاقه مندان به این گرایش با توانایی های نظیر برنامه نویسی کامپیوتر ومهارت های مربوط به سیستم های اطلاعاتی و اشنایی با نرم ا??زارهای مت??اوت قادرند سیستمهای اطلاعاتی را برای کنترل زنجیره عرضه تولید و تجارت طراحی کننده بجز زمینه های شغلی ??وق الذکر بارزترین حیطه کاری مهندسین صنایع(بخصوصدر کشورمان ایران)کارخانجات وسازمان های تولیدی می باشد.

 

*دامنه ی حیطه های کاری مهندسی صنایع به سرعت با گذشت زمان گسترش یا??ته و زمینه های کاری مهندسی صنایع روز به روز ا??زایش میابد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...