رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

مراقب باشید، mp3 پلیرها صدایی در حد هواپیماهای جت دارند!

پست های پیشنهاد شده

محققان هشدار دادند جوانان با گوش دادن به دستگاه های پخش موسیقی با صداهای بسیار بلند و در حد صدای هواپیمای جت سلامت شنوایی خود را در معرض خطر جدی قرار می دهند.

 

892086-2010-4-22-9-29-58.gif

 

محققان اعلام کردند ، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و با است??اده از هد??ون هایی که مستقیما در درون گوش قرار می گیرد می تواند منجر به از دست دادن شنوایی شود.

پرو??سور پیتر رابینوتیز از موسسه پزشکی دانشگاه یل در آمریکا در این باره گ??ت : بعضی از Mp3 پلیرها صداهایی تولید می کنند که از 120 دسیبل ??راتر ر??ته و در حد هواپیمای جت هستند.

او در نشریه پزشکی آنلاین بریتانیا در این باره گ??ت : در حال حاضر یکی از مهمترین عوامل از دست دادن شنوایی قرار گر??تن در معرض مقادیر بالای صدا است.

در گذشته معمولا ا??رادی دچار از دست دادن شنوایی به دلیل قرار گر??تن در معرض صداهای بلند می شدند که در محیطهای پر سرو صدا زندگی یا کار می کردند و این ات??اق در سنین بالا رخ می داد.

اما در حال حاضر کودکان و نوجوانان به دلیل است??اده از دستگاههای پخش موسیقی مانند MP3 پلیرها در سنین پایین شنوایی خود را تا حد زیادی از دست می دهند.

همچنین به دلیل همه گیر شدن گوشی های موبایل ، گوش دادن به موسیقی بیش از پیش در بین مردم رایج شده است که این عامل می تواند مشکلات زیادی برای سلامت شنوایی به همراه داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد است??اده از این وسایل به شدت در میان جوانان رایج شده است به طوری که بیش از 90 درصد از جوانان اروپایی و آمریکایی در طی یک نظر سنجی اعلام کردند که هر روز بیش از چند ساعت و با صدای بلند با است??اده از این وسایل به موسیقی گوش می دهند.

از دست دادن شنوایی تنها عارضه است??اده از MP3 پلیرها نیست ، بلکه به دلیل رواج پیدا کردن این وسایل تمرکز راننده ها کاهش پیدا کرده و به همین دلیل تعداد تصاد??ات و حادثه ها نیز ا??زایش داشته اند.

به هر حال پزشکان باید به بیماران خود توصیه کنند که صدای این وسایل را پایین بیاورند.همراه با رواج پیدا کردن تکنولوژی های جدید باید ??رهنگ و شیوه درست است??اده از این وسایل هم به است??اده کنندگان آن ها آموزش داده شود تا عوارض است??اده از آن ها تا حد امکان کاهش پیدا کند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...