رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
deltasina

طرز تهیه فلافل

پست های پیشنهاد شده

اینبار هم طرز تهیه ??لا??ل را برای شما آموزش میدهیم در این پست چند نوع ??لا??ل ازجمله ??لا??ل بندری ، ??لا??ل عربی ، ??لا??ل خوزستانی به همراه طرز تهیه سس ??لا??ل را برای شما شرح میدهیم...

FunSara.Com-d0ab90092c.jpg

================================================

طرز تهیه ??لا??ل خوزستانی مواد لازم: نخود خیس شده =۲۵۰ گرم پیاز =یک عدد بزرگ سیر= ۳ حبه رب گوجه ??رنگی =یک قاشق مربا خوری سیب زمینی آب پز =۱ عدد کوچک ادویه کار ی=۲ قاشق چایخوری ??ل??ل و نمک و زردچوبه= به میزان دلخواه طرز تهیه: ابتدا نخود را به همراه پیاز و سیر چرخ کرده (نخود چرخ شده باید کمی زبر باشد)سپس سیب زمینی رنده شده و رب گوجه و تمام مواد باقیمانده را به مایه نخود اضا??ه نموده و خوب ورز میدهیم . لازم بذکر است قبل از سرخ کردن ??لا??ل مقداری کمی آب اضا??ه کرده تا مایه نسبتاٌ نرمتر شود با این کار ??لا??ل ترد خواهد شد. نکات مهم : ۱- هیچوقت به مایه ??لا??ل تخم مرغ اضا??ه نکنید زیرا طعم واقعی ??لا??ل را از بین میبرد و مانند کتلت خواهد شد . ۲- برای خوشمزه تر شدن ??لا??ل از ??ل??ل به میزان بیشتری است??اده شود . ۳- میتوان بجای رب گوجه از یک عدد گوجه ??رنگی رنده شده است??اده کرد . ۴- برای سرخ کردن از ظر?? کوچک و گود است??اده شود برای صر??ه جویی در روغن و سرعت پخت و شعله اگر کم باشد ??لا??ل شما نیز مغز پخت خواهد شد . دستور پخت سس ??لا??ل یک عدد سیب زمینی آب پز و له شده را با ومقداری رب گوجه و ??ل??ل و نمک در آب حل کرده و مواد را میپزیم تا مایه نسبتاٌ غلیظی بدست آید . این دستور پخت ??لا??ل خوزستان است حتماٌ امتحان کنید.

================================================

طرز تهیه ??لا??ل بندری تخم مرغ ۱ عدد- سیب زمینی ۱ عدد- نخود یک ??نجان- ??ل??ل یک چهارم قاشق سوپخوری- ??ل??ل قرمز قدری ۴۸ ساعت نخود را در آب خیس کنید، البته مرتب آب آن را عوض کنید تا لیز نشود. بعد آن را با سیب زمینی چرخ کرده و نمک و ??ل??ل قرمز را به آن اضا??ه کرده خوب مخلوط کنید. بعد از آن تخم مرغ را به آن اضا??ه کرده و باز هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و بعد آن را به صورت گرد گرد در آورده و در روغن سرخ کنید. طرز تهیه ??لا??ل(به صورت دیگر) مواد لازم: نخود ۵۰۰ گرم تخم مرغ ۳ تا ۴ عدد گشنیز ۲۵۰ گرم زیره ی کوبیده ۱ قاشق سوپخوری ??ل??ل قرمز کوبیده ۱ قاشق چایخوری آرد گندم ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری آبلیمو ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری روغن مایع برای سرخ کردن به مقدار لازم نمک به قدر کا??ی طرز تهیه: نخود را بپزید. (بهتر است نخود را قبلاً خیس کنید تا زودتر بپزد، در هر حال نخود باید کاملاً پخته شود و آبش به خورد آن برود). سپس آن را در حالی که هنوز گرم است چرخ کنید تا کاملاً مانند پوره نرم و لطی?? شود. گشنیز را تمیز کرده و بشویید و در صا??ی بریزید. وقتی آب گشنیز کشیده شد آن را ریز خرد کنید. تخم مرغ ها را با زیره و کمی نمک و ??ل??ل قرمز یا ??ل??ل سیاه (در صورت است??اده از ??ل??ل سیاه یک قاشق چایخوری زع??ران هم در کمی آب جوش حل کرده به کار ببرید). داخل پوره نخود بریزید و مایه را خوب مخلوط کنید. بعد گشنیز را ریخته، به هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. مقداری روغن مایع را در تابه ی مناسبی بریزید و آن را داغ کنید تا حدی که دود نکند. از مایه ی تهیه شده گلوله هایی به اندازه ی یک تخم مرغ بردارید و آنها را در آرد غلطانیده و همه را با دست صا?? و گرد کنید. باید دقت کنید که سطح گلوله ها کاملاً صا?? شود. سپس آنها را در روغن بیندازید. حرارت را کمی ملایم کنید. وقتی یک طر?? طلایی شد آنها را برگردانید تا طر?? دیگرشان هم طلایی شود.

================================================

آموزش و طرز تهیه ??لا??ل عربی(اصل) مواد لازم: ۳۸۰ گرم باقلای خشک ۳۸۰ گرم نخود ۲ حبه درشت سیر کوبیده یک عدد درشت پیاز( ریز خرد شده) ۴ عدد بزرگ پیازچه( ریز خرد شده) ??ل??ل سبز قلمی تند یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر ۳ قاشق غذاخوری آرد یک ??نجان جع??ری خرد شده یک قاشق مرباخوری پودر تخم گشنیز ۵/۱ قاشق مرباخوری پودر زیره سبز به اندازه لازم نمک و ??ل??ل به اندازه لازم روغن برای سرخ کردن ??لا??ل طرز تهیه: باقلا و نخود را از قبل خیس می کنیم. باقلا و نخودهای خیس خورده را پوست می کنیم و با گوشت کوب یا خردکن برقی به طور کامل خرد می کنیم. سپس سیر، پیاز، پیازچه و بقیه مواد را اضا??ه کرده و دوباره له می کنیم تا نرم شود و می گذاریم یک ساعت بماند. در آخر گلوله هایی به اندازه گردو از مخلوط این مواد بر می داریم و به صورت شامی های گردی در می آوریم. آن گاه در یک سینی می چینیم و می گذاریم یک ربع دیگر بماند. سپس در روغن ??راوان سرخ می کنیم تا طلایی شود. توجه: – باقلا و نخود از شب قبل خیس شود. – در تهیه این غذا می توان ??قط از نخود است??اده کرد که در این صورت مقدار نخود دو برابر می شود. نکات تغذیه ای : ??لا??ل یک نوع غذای لبنانی است که برای ا??راد گیاهخوار غذای مناسبی می باشد. این غذا به علت داشتن حبوبات به خصوص نخود ، پروتئین را در حد کا??ی و نیاز بدن تامین می کند. نخود نیز مانند سایر حبوبات، ??یبر بالایی دارد. ??یبر محلول مانند یک برس زبر، سیستم گوارشی را پاک می کند. این نوع ??یبر، گلوکز( قند) و کلسترول خون را کاهش می دهد. همچنین نیاز به انسولین را در ا??راد دیابتی کم می کند.

================================================

طرز تهیه سس ??لا??ل: سس مخصوص (سه قاشق سس قرمز رو با یک ونیم قاشق سس س??ید مخلوط کرده بهش ??ل??ل ??راوون می زنیم و بعد از مخلوط کردن سه قاشق غذاخوری آب تمبر هندی(۱ قاشق تمبر هندی رو دی این آب می ریزیم بعد از نیم ساعت حلش می کنیم و هسته ها و پوسته های تمبر هندی رو می گیریم) رو داخل سسمون می ریزیم.

FunSara.Com-3d028b6635.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای دیدن عکسهای تزیین ??لا??ل به صورت بزرگتر روی عکس مورد نظر کلیک کنید

FunSara.Com-0dcc09bc05-Small.jpgFunSara.Com-f4e5e5ddcc-Small.jpgFunSara.Com-450c861e91-Small.jpgFunSara.Com-022f69768e-Small.jpgFunSara.Com-d00bdd7ab1-Small.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

اين عكسي كه گذاشتيد چه نوع ??لا??لي و طرز تهيه اش چطوريه؟

و آيا ??لا??ل عربي همون ??لا??ل لبنانيه؟

[ATTACH=CONFIG]2887[/ATTACH]

ممنون بابات اين پست من عاشق ??لا??لم مخصوصاً لبنانيش.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ابتدا نخود را در آب می خیسانیم تا ن??خ آن برطر?? و نرم شود. حدود ۶ ساعت زمان نیاز است تا نخودها به خوبی نرم شوند. البته اگر زمان دارید نخود را از شب قبل بخیسانید. حالا اگر مخلوط کن دارید می توانید به راحتی تمام مواد را میکس کنید.

 

توجه داشته باشید که هنگام میکس کردن مواد خیلی له نشوند. ولی اگر مخلوط کن در دسترس ندارید نخود را بعد از خیس خوردن دو بار چرخ کنید. سپس سیر و پیاز را رنده کنید و به نخود اضا??ه کنید. جع??ری را نیز ساطوری خرد می کنیم و به مواد اضا??ه می کنیم.

 

در مرحله بعد آرد نخودچی را کم کم به مواد اضا??ه می کنیم و تخم مرغ را نیز به مواد ??لا??ل اضا??ه می کنیم. حالا باید مواد را خوب ورز دهیم تا کاملا مخلوط شوند. پس از اینکه مایه ??لا??ل آماده شد نوبت سرخ کردن ??لا??ل می رسد.

 

برای سرخ کردن ??لا??ل ها باید در یک ظر?? گود مقداری روغن بریزیم. توجه داشته باشید باید ظر?? کوچک و گود باشد تا ??لا??ل ها هنگام سرخ کردن در روغن شناور باشند. باید اجازه دهید روغن کاملا داغ شود سپس مایه ??لا??ل را در روغن بیندازید.

 

مقداری از مایه ??لا??ل را بر میداریم و مانند کوکو سیب زمینی به صورت دایره شکل حالت می دهیم. البته مانند کوکو سیب زمینی نیاز نیست آنرا تخت کنید و باید به شکل گلوله باشد. حرارت زیر تابه باید بسیار ملایم باشد تا ??لا??ل ها به آرامی مغز پخت شوند.

 

پس از اینکه ??لا??ل ها را سرخ کردیم آنها را در یک ظر?? می چینیم. در کنار ??لا??ل می توانید مقداری سیب زمین هم سرخ کنید. بهتر است ??لا??ل را به صورت ساندویچی به همراه گوجه ??رنگی ، خیارشور و … سرو نمایید.

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...