رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
peyman5959

Asp.net چیست؟

پست های پیشنهاد شده

ASP.NET نسل بعدی Active Server Pages يا ASP است که توسط شرکت ميکروسا??ت ارائه شده است. اين محصول توسط ميکروسا??ت بعنوان شاخص اصلی ??ناوری در ساخت سايتهای وب در نظر گر??ته شده است. با است??اده از ASP.NET می توان هم اينترانت کوچک يک شرکت را ساخت و هم يک سايت وب تجاری خيلی بزرگ را طراحی و پياده سازی نمود. مهمترين نکاتی که در طراحی اين محصول در نظر گر??ته شده است راحتی است??اده و بالا بودن کارائی و قابليت آن می باشد. در زير برخی ويژگيهای ASP.NET را بررسی می کنيم.

• ص??حات ASP.NET کامپايل می شوند.

هنگامی که يک ص??حه ASP.NET برای اولين بارتوسط يک مراجعه کننده به سايت ??راخوانی می شود، آن ص??حه ابتدا کامپايل شده و بر روی سرور نگهداشته می شود و در ??راخوانی های بعدی از آن است??اده می شود. اين بدين معنی است که ص??حات ASP.NET خيلی سريع اجرا می شوند.

• ص??حات ASP.NET با ابزارهای روی سرور ساخته می شوند.

با ابزارهای موجود در ASP.NET می توان ص??حات پيچيده وب را براحتی طراحی نمود. بعنوان مثال با است??اده از ابزار DataGrid می توان به آسانی داده های موجود در يک بانک اطلاعاتی را تحت وب نمايش داد.

• مجموعهASP.NET عضوی از بدنه NET. است.

بدنه NET. دارای بيش از ۴۵۰۰ کلاس آماده جهت است??اده در ASP.NET است. اين کلاس ها تقريبا هر نيازی را در برنامه نويسی برآورده می کنند. بعنوان مثال از اين کلاس ها می توان جهت توليد تصاوير بر حسب تقاضا، به رمز درآوردن يک ??ايل و يا ارسال يک نامه است??اده کرد.

مقايسه ASP.NET و ASP کلاسيک

ASP.NET نسل بعدی ASP يا ASP کلاسيک است. اما اين يک پيشر??ت تکاملی است بطوريکه اين دو ??ناوری تقريبا از يکديگر مت??اوتند. ص??حات ASP با زبان های دستورالعمل نويسی مانند VBScript يا JScript ايجاد می شوند اما در ASP.NET ما يک ??رايند کامل برنامه نويسی با زبانهای Visual Basic يا #C (سي-شارپ تل??ظ شود) داريم. همچنين در ASP کلاسيک تنها پنج کلاس استاندارد (Request, Response, Application Session, Server) وجود دارد حال آنکه در ASP.NET می توان از بيش از ۴۵۰۰ کلاس استاندارد موجود در بدنه NET. بهره جست.همچنين عليرغم قدرت و امکانات زياد و متعدد ASP.NET، است??اده از آن در مقايسه با ASP کلاسيک بسيار آسانتر است. بعنوان مثال با است??اده از چند ابزار در يک ص??حه ASP.NET می توان يک ص??حه بسيار پيچيده HTML بدست آورد که ساخت آن در ASP کلاسيک ممکن است نياز به چند روز کار داشته باشدزبانهای برنامه نويسی در ASP.NET

شما در ASP.NET می توانيد از هر زبان برنامه نويسی که با بدنه NET. سازگار باشد است??اده کنيد. اين زبانها عبارتند از Visual Basic.NET و #C و JScript.NET . اين بدين معنی است که شما جهت نوشتن برنامه در ASP.NET نياز به ??راگيری زبان جديدی نداريد و اگر يکی از زبانهای ويژوال بيسيک يا ++C يا جاوا را می دانيد هم اکنون می توانيد در ASP.NET برنامه بنويسيد.از طر?? ديگر تعدادی زبانهای ديگر توسط بعضی از شرکتهای ??عال در اين زمينه به مجموعه زبانهای استاندارد ASP.NET ا??زوده شده است. بعنوان مثال اگر مايل باشيد حتی می توانيد از PERL و COBOL هم در ASP.NET است??اده کنيد.

ابزارهای ASP.NET

سالهاست که برنامه نويسان ويژوال بيسيک جهت ساخت ??رم های خود از ابزارهای ويژوال بيسيک مانند TextBox و ListBox است??اده کرده اند. در ASP.NET هم شما می توانيد از ابزارهای ??راوان موجود در آن برای ساخت ??رم ها و ص??حات خود است??اده نمائيد. در ASP.NET چهار دسته عمده از ابزارها موجود است:

• ابزارهای اصلی مانند TextBox، RadioButton، ListBox و Button.

• ابزارهای اعتباری برای حصول اطمينان از ورود و تائيد صحت اطلاعات ورودی ??رم ها.

• ابزارهای داده ای برای ارتباط با بانک اطلاعاتی و دستکاری داده.

• ابزارهای پيشر??ته جهت نمايش عناصر پيچيده در واسط کاربر مانند تقويم و آگهی های تبليغاتي.

با است??اده از Visual Studio.NET شما براحتی می توانيد با چيدن تصويری اين ابزارها بر روی ??رم مورد نظر، ص??حه دلخواه خود را بسازيد. در صورت تمايل حتی می توانيد در يک ويرايشگر ساده متن مانند Notepad برنامه مورد نظر را نوشته و از اين ابزارها است??اده کنيد.

دريا??ت ASP.NET

جهت شروع برنامه نويسی در ASP.NET تنها کا??ی است که مجموعه ASP.NET را بهمراه بدنه NET. از سايت ميکروسا??ت دريا??ت کنيد.

دريا??ت .NET Framework

ASP.NET با سيستم عامل های Windows 2000 (نسخه Server و Professional) و Windows XP کاملا سازگار استبه نقل از سایت آسان دانلود

 

 

برای یادگیری کامل ASP: آموزش برنامه نویسی

ویرایش شده توسط peyman5959

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...