رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
nini7khat

چند نکته برای تقویت مغز

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

شاید برای شما هم پیش آمده که گاه برای به یاد آوردن کوچکترین مساله ای حا??ظه تان یاری نکند و تکرار این وضع تا جایی پیش برود که بتدریج زنگ خطرها را حس کنید و به ??کر چاره اندیشی برای تقویت حا??ظه تان بی??تید.

 

متخصصان پس از بررسی های ??راوان دریا??ته اند که مصر?? برخی میوه ها و مغزها، ورزش و شادابی و برخی راهکارهای موثر دیگر برای تقویت و جوان سازی حا??ظه انسانها م??ید است.

 

 

 

زغال اخته بخورید

 

مصر?? زغال اخته با ا??زایش سرعت عملکرد مغز باعث رشد سلولهای هیپوکامپوس می شود. زغال را می توان همراه با غلات یا ماست مصر?? کرد.

 

 

سودوکو حل کنید

 

حل جدول سودوکو که امروزه به پرطر??دارترین جدول در دنیا نیز مشهور شده است، سرعت انتقال و تصمیم گیری در مغز را به نحو عجیبی ا??زایش می دهد.علاوه بر این موارد، ورزش منظم بویژه ایروبیک و پیاده روی تاثیرات بسیار مثبتی بر عملکرد مغز داشته و سرعت و ش??ا??یت ت??کر را بالا می برد.

 

 

بادام بخورید

 

بادام حا??ظه را تقویت می کند و اگر در ترکیب با شیر قبل از ر??تن به رختخواب یا پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصر?? شود، تاثیر بهتری دارد.همچنین آب سیب بنوشید، خوب بخوابید، از ت??ریحات سالم لذت ببرید، ذهن خود را ورزش دهید، یوگا یا مدیتیشن انجام دهید، مصر?? مواد قندی را کاهش دهید، از گندم سبوس دار است??اده کنید، شبها غذای سبک بخورید، قدرت تخیل خود را تقویت و خشم خود را کنترل کنید.مجموع اقدامات ??وق به شما کمک می کند همواره مغزی جوان و شاداب داشته باشید.

 

بیماران سکته مغزی ویتامین ۳ b مصر?? کنند

 

محققان اعلام کردند: ویتامین۳ b می تواند به ترمیم و بازسازی مغز پس از سکته کمک کند.

 

به گزارش ایسنا، محققان بر اساس نتایج یک پژوهش اولیه روی موش های آزمایشگاهی خاطرنشان کردند که دوزی از ویتامین ۳ b که به نیاسین هم معرو?? است، می تواند عملکرد مغز را در بیماران مبتلا به سکته مغزی احیا کند. محققان بیمارستان هنری ??ورد در آمریکا دریا??تند: موش هایی که دچار سکته مغزی می شوند، پس از درمان با ویتامین ۳ b علائم رشد رگهای خونی و سلولهای عصبی جدید در آنها مشاهده می شود.

 

محققان این بیمارستان هم اکنون در حال آزمایش و بررسی تاثیر این ویتامین روی انسان هایی هستند که سابقه سکته مغزی داشته اند.

 

مایکل چوپ، رئیس علمی انستیتو نوروساینس هنری ??ورد در این باره تاکید کرد: نیاسین اساسا مغز را دوباره سیم کشی می کند که قابلیت بسیار جالب و شگ??ت انگیزی برای است??اده در انسان ها دارد. وی خاطرنشان کرد: نتایج این تحقیق همچنین راه را برای سایر بخش های پزشکی اعصاب شامل آسیب های مغزی همواره می سازد.

ویرایش شده توسط nini7khat

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...