رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ar6iya

آموزش ساخت سایت شخصی بدون کدنویسی با نرم افزار Adobe Muse

پست های پیشنهاد شده

در ابتدای کار ۲ مرحله اصلی در پروسه طراحی یک وب سایت دخیل هستند. اولین آن طراحی ظاهر ص??حات است و مورد دوم تبدیل و ترجمه طراحی های انجام شده به یک ص??حه وب واقعی است. مرحله اول نیاز به داشتن مهارت و تخصص در طراحی تصاویر و اجزاء و همچنین مرحله دوم نیاز به دانستن علم برنامه نویسی را دارد. مشکل اینجاست که پیدا کردن ??ردی که هر دو مهارت را با هم داشته باشد دشوار است (البته نه به آن سختی…).

شرکت Adobe برای کسانی که سلیقه بهتری در طراحی دارند (و علاقه ای به برنامه نویسی ندارند)، کار را آسان تر کرده است. این دسته از ا??زار می توانند از نرم ا??زار Muse محصول شرکت Adobe است??اده نمایند. ادوبی ادعا می کند که این نرم ا??زار که دارای قابلت AIR بوده و همچنین می توان از آن در دو پلت??رم مک و ویندوز است??اده کرد، می تواند به هر کاربری کمک کند تا بدون نیاز به نوشتن یک خط کد، به طراحی و انتشار وب سایت های html بپردازد.

ایجاد طرح

 

یک سوال قبل از شروع کار : چرا ما باید از ابزارهایی مانند Muse برای تولید وب سایت است??اده کنیم در حالیکه به جای آن می توان از WordPress و تم های آن است??اده کرد؟ جواب در یک کلمه خلاصه می شود : « س??ارشی سازی ». با اینکه هزاران تم برای وردپرس موجود است، س??ارشی سازی یک تم یا قالب متناسب با نیاز ما کار دشواری است. دلیل دیگر این است که است??اده از یک سیستم دیتابیس برای وردپرس به منظور ایجاد یک سایت ساده و خطی، بسیار زیاده روی است..

شما می توانید Muse را از وب سایت ادوبی دانلود کنید. این نرم ا??زار تا وقتی که v1.0 در نزدیکی سال ۲۰۱۲ عرضه شود، به شکل رایگان در دسترس است. از این نرم ا??زار می توانید بر روی سیستم عامل ویندوز و یا مکینتاش است??اده کنید؛ ولی قبل از باید AIR رو سیستم شما نصب باشد.

برای درک بهتر نحوه کار Muse، بهتر است با هم ساخت یک ص??حه ساده شخصی را امتحان کنیم، چیزی شبیه Flavors.com یا About.me. کار را با انتخاب گزینه Create New Site از پنجره شروع نرم ا??زار یا منوی File، آغاز می کنیم.

01a_start_muse-2.jpg

پس از آن از شما سوال خواهد شد تا سایت خود را با تنظیم کردن عرض ص??حه، تعداد ستون ها، حاشیه ها و … س??ارشی سازی کنید.

01b_site_settings.jpg

اولین مرحله در طراحی یک وب سایت، مشخص کردن تعداد ص??حاتی است که می خواهید سایتتان داشته باشد و پس از آن باید ارتباط بین آنها را مشخص کنید. شما به سادگی می توانید ص??حات خود را در پنجره Plan اضا??ه، حذ?? یا مرتب کنید.

02a_Plan.jpg

برای اضا??ه کردن ص??حه بر روی گزینه “+??? کلیک کنید و برای بستن آن هم می توانید روی گزینه “X??? کلیک کنید. برای تغییر نام ص??حه بر روی نام آن کلیک کنید، سپس می توانید با درگ و دراپ کردن، آن ها را مرتب کرده و جایشان را عوض کنید.

02a2_expanding.jpg

در پایین ص??حه می توانید ص??حه A-Master را ببینید. این قالبی خواهد بود که در سراسر سایت شما است??اده می شود. پس اگر المنت هایی (اجزاء) وجود دارند که می خواهید آن ها را در همه ص??حاتتان نگه دارید، پس بهتر است به جای کپی کردن و تکرار آن در همه ص??حات، آن را در ص??حه A-Master تعبیه کنید.

 

 

ساختن سایت

 

اگر بر روی هر یک از ص??حات دابل کلیک کنید، آن ص??حه در یک تب (زبانه) جدید برای شما باز خواهد شد. با است??اده از ابزارهای درون جعبه ابزار در قسمت بالای نرم ا??زار، قادر به ساختن، ویرایش، طراحی و ایجاد بخش های دلخواهتان در ص??حه خواهید بود.

02c_start_design-2.jpg

ابزارهای دیگری که می توانند به شما در پروسه طراحی کمک کنند، “Panels??? (پنل ها) در سمت راست هستند. شما می توانید این پنل ها را با است??اده از منوی Window، مخ??ی کرده و یا نمایش دهید.

02d_panels.jpg

برای ساخت ص??حه شخصی مان، ابتدا تصویر پس زمینه ص??حه مان را با یک تصویر جایگزین می کنیم. در ضمن شما می توانید مقیاس و موقعیت تصویر را به دلخواه خودتان و متناسب با نیازی که دارید، تغییر دهید.

03a_insert_image.jpg

در ادامه، یک منوی به اصطلاح Navigation (ناوبری) را با انتخاب آن از پنل Widget به سایت اضا??ه می کنیم، سپس می توانیم آن را به درون ص??حه درگ یا دراپ کنیم.

03b_insert_menu.jpg

شما می توانید منوی Navigation خودتان را با است??اده از بخش Options تغییر دهید و س??ارشی سازی کنید. بر روی ??لش کوچک آبی کلیک کنید تا پنجره Options ظاهر شود.

03d_widget_options.jpg

همچنین شما می توانید ظاهر متون را مانند شکل نمایش، رنگ و اندازه را با است??اده تب Text در پنل های سمت راست تغییر دهید.

03e_modify_text.jpg

سپس می توانید متن ها و مستطیل هایی را با است??اده از ابزارهای موجود در جعبه ابزار اضا??ه کنید. این المنت ها را به محل مورد نظرتان که مایلید در آنجا قرار بگیرند، درگ کنید. پس از آن می توانید اعمال س??ارشی سازی را با است??اده از پنل های سمت راست روی آنها انجام دهید. برای اضا??ه کردن لینک های خروجی (یا دیگر المنت های html)، از گزینه Insert HTML موجود در منوی Object است??اده کنید.

06a_insert_html.jpg

سپس کد html لینک های مورد نظرتان را در پنجره باز شده بنویسید و بر روی OK کلیک کنید تا به سایت شما اضا??ه شوند.

06b_html_code.jpg

همانند دیگر المنت ها، کد html اضا??ه شده نیز قابل س??ارشی سازی و تغییر است. متاس??انه هنوز امکان تغییر رنگ لینک برای ما وجود ندارد. اما خوشبختانه این امکان در نسخه جدید نرم ا??زار قرار خواهد گر??ت.

 

بعد از این که همه چیز را درست و مطابق نیازتان تنظیم کردید، می توانید نتیجه را با کلیک بر روی لینک Preview مشاهده کنید.

 

 

آخرین مرحله

 

بعد از انجام همه کارها، شما اماده اید تا سایت خود را در وب قرار دهید. برای انجام اینکار، از گزینه export as HTML موجود در منوی File است??اده کنید.

 

محل دلخواهتان برای ذخیره پروژه را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Export کلیک کنید.

 

اگر دارای یک URL یا آدرس می باشید و میخواهید ص??حه شخصی ساخته شده خودتان را به آن متصل کنید، می توانید از سرویس های کلاینت FTP برای آپلود تمامی ??ایل هایتان در اکانت هاست تان، است??اده کنید. از آنجا که ارائه دهندگان هاستینگ از تنظیمات مت??اوتی است??اده می کنند، لط??ا با سرویس میزبانی خود در این بار مشورت کنید.

 

این آزمایش کوتاه، چگونی ایجاد وب سایت با است??اده از Muse را به سادگی اضا??ه کردن و س??ارشی سازی المنت ها، به ما نشان داد. البته باید بدانید که Muse قادر به تولید سایت های پیچیده تر با ص??حات زیادتر هم میباشد. مثال های زیادی از وب سایت هایی وجود دارد که نشان میدهد Muse چگونه می تواند ص??حه ورودی و یا ویترین آن ها را طراحی کند. برای اطلاع بیشتر درباره Muse، به ایــن صـ??ـحـه مراجعه کنید.

شما درباره Muse چه ??کر میکنید؟ آیا شما هم از این ابزار برای تولید وب سایت دلخواهتان است??اده خواهید کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید…

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...