رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

60 درصد سرطان*ها به علت استعمال دخانیات

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1573[/ATTACH]

 

 

محمداسماعیل اکبری در گ??ت*وگو خبرگزاری ??ارس اظهار داشت: در کشورهای جهان سوم از جمله کشور ما نزدیک به 60 درصد از علل سرطان*ها در 3 عامل استعمال دخانیات، ع??ونت*ها و سبک زندگی مردم است.

 

وی ا??زود: استعمال دخانیات به تنهایی نزدیک به نیمی از علل سرطان را تشکیل می*دهد و در کشور ما خطر آن روز به روز ا??زایش پیدا می*کند و از سال 86 با تصویب قانون جامع کنترل دخانیات و آئین*نامه*های اجرایی آن زمینه*ای جدید برای کنترل مهمترین عامل خطر بیماری*های غیر واگیر از جمله سرطان پیدا شده است اما هنوز اقدامات عملی آن در سطح کشور نمایان نیست.

 

اکبری تصریح کرد: دومین علت عمده ابتلا به سرطان*ها ع??ونت*ها هستند، ع??ونت*ها در کشورهای در حال توسعه کنترل شده و قریب به 7 درصد علل را تشکیل می*دهد اما در کشورهای در حال توسعه از جمله کشور ما و در کشورهای شرق مدیترانه 26 درصد علل ابتلا به سرطان را شامل می*شود.

 

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: سومین علت مهم در ایجاد سرطان*ها سبک زندگی مردم است که شامل چگونگی انجام ??عالیت ??یزیکی مناسب، رژیم*های غذایی، آلودگی با مواد شیمیایی در محیط کار یا محیط زندگی یا است??اده از مواد خوراکی و آشامیدنی که به مواد و ??لزات سنگین آلوده هستند را شامل می*شود.

 

اکبری خاطرنشان کرد: آلودگی*های محیطی نیز شامل آلودگی*های آب و هوا هستند که هر دو به طور جدی می*تواند سلامت جامعه را به خطر انداخته و سرطان*زا باشد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...