رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

عامل عفونت دستگاه گوارش کودکان

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1572[/ATTACH]

 

 

سمیه نوربخش در گ??ت*وگو خبرگزاری ??ارس در مورد شایع*ترین ع??ونت کودکان در ??صل گرما اظهار داشت: با توجه به اینکه به آخر ??صل تابستان نزدیک می*شویم بیماریهای ع??ونی مثل اسهال و است??راغ در کودکان ا??زایش می یابد.

 

. وی ا??زود: هر چه مسا??رت بیشتر باشد بچه*هایی که در آب دریا شنا می*کنند ممکن است ع??ونت از طریق آب به سیستم گوارشی آنها انتقال یابد یا آنهایی که از غذاهای بین راهی است??اده می*کنند بیشتر در معرض ع??ونت* دستگاه گوارش هستند.

 

وی ادامه داد: بسیاری از این کودکان به اسهال، است??راغ و تب مبتلا می*شوند که خوشبختانه علت ویروسی است ولی اسهال*های آبکی و مکرر گاهی مشکوک به وبا است. به هر حال هر اسهال شدید و آبکی که بدن بچه را با کم آبی مواجه کند باید جدی گر??ته شود.

 

این متخصص ع??ونی اط??ال در پاسخ به این پرسش که مادران باید مراقب تکرار اسهال بیش از چه بار تعداد در روز باشند و باید به پزشک مراجعه کنند گ??ت: ??قط به تکرار د??عات نیست، ممکن است بچه دو بار دچار اسهال شود ولی حجم آب بسیاری زیادی از بدنش خارج شود یا ممکن است به د??عات زیاد باشد که در هر دو مورد برای جلوگیری از کم آبی بدن کودک باید به پزشک مراجعه کرد.

 

نوربخش علائم کم*آبی در کودکان کم سن*تر را بی*قراری، خشک شدن مخاط دهان، گریه بدون اشک و کم شدن حجم ادار عنوان کرد و ا??زود: در بچه*های بزرگتر چون امکان آب خوردن دارند به شدت اسهال باید توجه شود چون مثلا در موردی بچه**ای که در عرض 6 ساعت آب بدنش تمام شده بود.

 

وی گ??ت: ولی مادران نگران نباشند اسهال و است??راغ بیماری خوش*خیمی است و حتی گاهی با او آر اس خوراکی که در منزل درست می*کنند کنترل می شود.

 

وی در پاسخ به اینکه اکثر کودکان به دلیل طعم او آر اس از خوردن آن امتناع می*کنند ا??زود: می*توان او آر اس را رقیق*تر درست کرد یا با نشاسته مخلوط کرد تا قوام بگیرد ولی در نهایت اگر کودک تشنه باشد و است??راغ نکند از او آر اس می خورد.

 

این متخصص ع??ونی اط??ال با اشاره به اینکه اگر است??راغ و اسهال با هم باشد در 10 درصد موارد ممکن است وخیم باشد گ??ت: در این موارد کودک حتما باید تحت نظر باشد یا بستری شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...