رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

پيوند مو

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1483[/ATTACH]

 

 

بعضي از مردم با اينکه کانديد خوبي براي کاشت مو هستند اما از عمل پيوند مي*ترسند. ذکر برخي از نکات را در اين مورد لازم ديدم که مي*تواند کارساز باشد.

کاشت مو، نوعي جراحي کوچک و سريع بوده و با بي*حسي موضعي صورت مي*گيرد و براي مثال کاشت تعداد 1500 تا 2000 تار مو طي 3 تا 4 ساعت انجام مي*پذيرد و بيمار پس از عمل مي*تواند به منزل ر??ته و از روز بعد همه کارهاي عادي خود را انجام دهد. در حقيقت مي*توان گ??ت که عوارض اين نوع جراحي بسيار کم است. هنگامي* که بي*حسي موضعي انجام شد، عمل جراحي بدون درد مي*شود. رو*ش*هايي وجود دارد که ميزان درد تزريق نيز به حداقل مي*رسد. غالب بيماران در انتهاي کار ابراز مي*کنند که حتي ??کر نمي*کردند که عمل به اين راحتي صورت گيرد.

شخص در حين درمان معمولا مي*تواند چاي يا نوشيدني ميل کند يا راديو و موسيقي گوش دهد يا تلويزيون نگاه کند.در واقع قصد دارم بگويم عمل دردناک نيست. اينکه بدانيد پس از عمل کاشت مو چه ات??اقي رخ مي*دهد نيز کمک مي*کند، نترسيد.

طي 10 روز اول پس از عمل، موهاي کاشته شده مي*ا??تند و يک پوسته ظري?? يا دلمه*هاي کوچکي در محل عمل ديده مي*شوند که در مدت 10 روز ناپديد مي*شوند. همه دلمه*ها و پوسته*هاي ??وق به سادگي با يک کرم نرم*کننده سريع*تر برطر?? مي*شوند.

در ابتداي کار، موهاي رويش کرده نازک و پيچ*دار است ولي با گذشت زمان طي چند ماه موهاي کاشته شده ضخيم*تر و قوي*تر و صا??*تر مي*شوند. موهاي کاشته شده 10 روز پس از کاشت مي*ريزند اما ??وليکول*هاي آن به صورت نه??ته بين 10 تا 12 ه??ته زير پوست مخ??ي مي*مانند و از آن پس رويش شروع مي*شود. مشاهده شده که اگر ماينوکسيديل در محل ماليده شود، اين رويش سرعت مي*گيرد، بنابراين توصيه مي*شود بيماران يک ماه پس از عمل ماينوکسيديل است??اده کنند. موهاي دايم پس از رويش حدود 1 تا 2 سانتي*متر در هر ماه تا آخر عمر رشد مي*کنند.

حدود 3 ه??ته بعد از درمان مي*توان موها را اصلاح کرد يا حالت داد و يا رنگ کرد.

در مورد اينکه آيا همه موهاي کاشته شده رويش مي*کنند نيز بايد گ??ت براي رشد کامل موهاي سر بايد آنها را طوري کاشت تا جريان خون*رساني محيطي و اطرا?? آن به نحوي باشد تا تغذيه کا??ي براي ??وليکول*ها مهيا شود. اين موضوع باعث مي*شود تا محدوديت در تعداد گرا??ت*ها در عمل جراحي کاشت مو پيدا شود، بنابراين اگر موهاي زيادي در کنار هم و به طور ??شرده کاشته شوند، ممکن است همه آنها رويش نکنند، بنابراين در مواردي که تعداد بسيار زيادي مو در يک جلسه و با ??واصل کم کاشته شوند، شانس رشد کمتر وجود دارد اما اگر اين به دست ??ردي باتجربه و متخصص به درستي و با رعايت اصول ذکر شده صورت گيرد، رشد کامل آن تضمين مي*شود.

 

 

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...