رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
pishgamansystem

چرا تلفن‌های همراه آیفون با افزایش عمر دچار کاهش سرعت می‌شوند؟

پست های پیشنهاد شده

تمامی تلفن‌های همراه هوشمند با گذشت زمان با کاهش سرعت همراه می‌شوند، زیرا منابع سخت‌افزاری پیوسته تحلیل رفته و نیاز بسترهای نرم‌افزاری به توان پردازشی بیشتر افزایش پیدا می‌کند، اما این موضوع در مورد دستگاه‌های آیفون تابع دلیل دیگری نیز است: باتری!

پدیده فوق برای اولین بار توسط شخصی در رسانه ردیت مطرح و گمانه‌زنی‌های بسیاری را پیرامون عمدی بودن علت آن در سطح شبکه وب گسترش داد، اما کمپانی اپل پس از گذشت مدتی با انتشار بیانیه‌ای رسمی پیرامون این موضوع توجیه خود در مورد کاهش سرعت تلفن‌های همراه آیفون را ارائه و به‌تمامی صحبت‌ها پایان داد، اما علت اصلی این مهم چیست و چرا دستگاه‌های آیفون با افزایش طول عمر خود دست‌خوش کاهش سرعت قرار می‌گیرند؟
با فزونی عمر باتری‌های دستگاه‌های هوشمند، سطح سلامتی آن‌ها پیوسته کاهش بیشتری پیدا می‌کند. افزایش گستردگی این مهم در طی بازه‌های زمانی طولانی مدت و پس از چند سال منجر به نزول ظرفیت و توانایی باتری در ذخیره‌سازی میزان انرژی بیشتر شده و منبعی که در ابتدا از قابلیت فراهم آوردن 12 ساعت عملکرد برای دستگاه تلفن همراه هوشمند برخوردار بوده است تحت شرایط یکسان تنها می‌تواند مقدار انرژی برابر با 8 ساعت و یا حتی کمتر را حفظ نماید. این مهم پدیده‌ای کاملاً عادی به شمار رفته و گستردگی آن تمامی دستگاه‌های دارنده باتری‌های لیتیومی نظیر تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ، ساعت‌های هوشمند و دیگر ابزارهای قابل حمل را شامل می‌شود. حفظ سلامتی باتری با توجه به رعایت نکاتی همچون جلوگیری از شارژ کامل، دور نگاه داشتن آن از گرما و سرما و ... میسر می‌باشد، اما جلوگیری از خرابی آن به‌طور کلی اجتناب‌ناپذیر بوده و این موضوع خواه یا ناخواه اتفاق می‌افتد؛ اما علت اصلی کاهش سرعت دستگاه‌های آیفون چیست؟


iphone-7-battery-remove.jpg
کمپانی اپل در طی بررسی‌های خود پی به موضوع عجیب و در عین حال جالب توجهی برده است. نسل‌های اخیر تلفن‌های همراه هوشمند آیفون (نسل ششم به بعد) با افزایش طول عمر باتری مشکلاتی نظیر کرش‌های ناگهانی را برای کاربران ایجاد می‌کنند. تلفن‌های همراه مربوطه علاوه بر کاهش ظرفیت ذخیره‌سازی باتری، هنگام نیاز به میزان انرژی بیشتر و اقدام به دریافت آن از طریق باتری به‌صورت کاملاً نگهانی کرش کرده و یا در برخی از موارد خاموش می‌شوند. راه‌حل توسعه‌دهندگان جهت جلوگیری از بروز مشکلات فوق کاهش سرعت پردازنده مرکزی دستگاه هنگام نزول سطح سلامتی باتری می‌باشد؛ اما آیا این تصمیم در حالت کلی عقلانی محسوب می‌شود؟ بیانیه رسمی منتشر شده از جانب کمپانی اپل از قرار زیر است:

"هدف ما فراهم آوردن بهترین تجربه ممکن برای مصرف‌کنندگان می‌باشد که این مهم شامل کارایی نهایی و افزایش طول عمر دستگاه‌های خریداری شده نیز است. توانایی مخازن باتری لیتیومی با قرارگیری در شرایطی نظیر آب و هوای سرد، کاهش میزان شارژ و یا فزونی طول عمر در ارائه حداکثر جریان هنگام نیاز کمتر و کمتر شده و مشکلاتی نظیر کرش و یا خاموش شدن ناگهانی جهت جلوگیری از بروز آسیب به قطعات الکترونیکی دستگاه را سبب می‌گردند. سال گذشته ما قابلیتی را برای دستگاه‌های آیفون 6 ،آیفون 6s و آیفون SE جهت بهبود شرایط و جلوگیری از خاموشی ناگهانی دستگاه هنگام قرارگیری در شرایط فوق را عرضه کردیم. حال با انتشار رسمی نسخه 11.2 سیستم‌عامل iOS، قصد گسترش ویژگی مربوطه به تلفن‌های همراه آیفون 7 و محصولات روانه بازار شده پس از آن را در سر داریم."

کاهش سرعت واحد پردازنده مرکزی دستگاه به‌عنوان قابلیتی در سیستم‌عامل iOS 11.2 و نسخه‌های منتشره پس از آن تعبیه شده و تمامی دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم مذکور را تحت تأثیر خود قرار داده است، بنابراین اگر آیفون و آیپد شما از نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل برخوردار است، توضیحات مندرج در این نوشته را شامل نشده و با مشکل کاهش سرعت ناشی از افزایش طول عمر باتری همراه نمی‌شود؛ اما چگونه می‌توان فهمید که دستگاه دست‌خوش تغییرات قرار گرفته است؟
برای این منظور کافی است تا یکی از نرم‌افزارهای بنچمارک، تست و بررسی تلفن‌های همراه آیفون نظیر Geekbench را دانلود و پس از نصب و اجرای موفقیت‌آمیز آن، تست واحد پردازنده مرکزی (CPU) را آغاز نمایید.


iphone-geekbench-benchmark.jpg
نرم‌افزار به‌صورت خودکار در پایان تست امتیازی را محاسبه و سپس به کاربر ارائه می‌نماید. حال با مقایسه مقدار به نمایش درآمده با امتیاز دستگاه، توان واقعی واحد پردازنده مرکزی و کاهش سرعت آن کاملاً واضح و مبرهن می‌گردد. امتیازات کسب شده توسط تلفن‌های همراه آیفون 6 و 6 پلاس، آیفون 6s ،6s Plus ،SE و آیفون 7 در تست تک رشته‌ای نرم‌افزار Geekbench از قرار زیر می‌باشند:
آیفون 6 و آیفون 6 پلاس: امتیاز 1620
آیفون 6s ،6s پلاس و SE: امتیاز 2500
آیفون 7: امتیاز 3500
در صورتی که امتیاز کسب شده توسط دستگاه مورد استفاده شما کمتر از اعداد فوق است، می‌توان نتیجه گرفت که سرعت پردازنده مرکزی آن به‌صورت خودکار توسط سیستم‌عامل کاهش یافته و لذا تعویض باتری جهت دسترسی مجدد به حداکثر کارایی در صورت نیاز لازم و ضروری می‌باشد.
 

منبع: sakhtafzar.com
  • Like 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...