رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
MsFATEMEH

برای فروش در آمازون به چه چیزهایی نیاز دارید؟ (2)

پست های پیشنهاد شده

پردازش س??ارش توسط آمازون (FBA)

FBA سرویسی است که آمازون به ??روشندگان خود ارائه می‌دهد. در این سرویس تمام ??رآیند پردازش س??ارش شامل تامین و ارسال توسط آمازون انجام شده و ??روشنده باید از قبل محصولاتش را به مراکز لجستیکی این کمپانی تحویل دهد.

 

آمازون خدمات مشتریان و مدیریت مرجوعی‌ها را نیز در این سرویس انجام داده و محصولاتی که در این طرح به ??روش می‌رسند شامل برنامه Prime Eligible آمازون می‌شوند. در این برنامه محصولات برای ارسال دو روزه رایگان برای مشتریان عضو پرایم و یا ارسال رایگان استاندارد برای کاربران غیر پرایم آماده می‌شوند.

 

این امر از آنجایی حائز اهمیت است که کاربران عضو طرح پرایم زمان بیشتری را در آمازون صر?? کرده و حتی بسیاری از مشتریان هنگام جستجوی محصولات ??یلتر "Prime only" را ??عال می‌کنند.

 

در مجموع اگر از سرویس FBA است??اده نمی‌کنید وظی??ه مدیریت انبار، پردازش س??ارشات، خدمات مشتریان و مدیریت مرجوعی‌ها با شما خواهد بود.

 

پردازش توسط ??روشنده پرایم SFP

 

بسیاری از برندها از برنامه SFP آمازون بی‌خبر هستند، در صورتی که می‌توانند از این طریق محصولات خود را اصطلاحا Prime Eligible نموده و در عین حال ??رآیند پردازش س??ارشات را خودشان به صورت مستقیم انجام دهند. به منظور مورد تایید قرار گر??تن در برنامه SFP باید در یک بازه زمانی آزمایشی عملکرد بسیار مناسبی را داشته باشید. برای مثال باید بتوانند 99 درصد از س??ارشات ثبت شده را در همان روز ارسال کنید. البته اگر س??ارشات بعد از ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی ثبت شده باشند می‌توان ارسال آنها را در روز کاری آینده نیز انجام داد. علاوه بر این در صورتی که قصد ندارید هزینه زیادی را انجام دهید، می‌توانید Prime Eligible را به جای سراسر دنیا ??قط بر روی مناطق خاصی ??عال کنید. اگر شهر شما از این سرویس پشتیبانی می‌کند می‌توانید از تعامل شاپی??ای با مامورین پست و اوبر بهره برده و در همان روز س??ارشات را ارسال نمایید.

 

براساس پیش‌بینی آمازون، لیست‌های SFP که شامل طرح Prime Eligible هستند برای نخستین بار رشد 50 درصدی را در میانگین ا??زایش ??روش تجربه خواهند کرد. همچنین زمانی که در سرویس SFP ??عالیت می‌کنید هزینه‌ای به غیر از هزینه ارسال را پرداخت نخواهند کرد.

 

عضویت و ذخیره

 

FBA Subscribe & Save به مشتریان این امکان را می‌دهد تا محصولات پرایم را از طریق یک برنامه عضویت با تخ??ی?? ویژه‌ای خریداری نمایند.این قابلیت برای دسته‌بندی‌های گسترده ای قابل است??اده بوده و گزینه‌ای عالی برای محصولاتی است که به طور روتین توسط مشتریان خریداری می‌شوند. این به برندها اجازه می‌دهد تا دامنه مشتریان و??ادار خود را وسیع‌تر نموده و شانس اینکه مشتری محصول مذکور را از رقیب تهیه نماید کاهش خواهد یا??ت. برای اینکه بتوانید محصولاتتان را مشمول این طرح کنید باید حساب FBA شاید از وضعیت خوبی برخوردار باشد. به عبارت دیگر ??یدبک اکانت شما باید 4.7 و بالاتر بوده و حداقل برای 3 ماه ??عالیت داشته باشید.

 

ثبت برند

برنامه ثبت برند یا Brand Registry اخیرا دچار تغییرات مختل??ی شده و به ??روشندگانی با نام‌های تجاری ثبت شده اجازه دسترسی به ابزارهای جدیدی را می‌دهد. برای مثال اکنون برای است??اده از این برنامه باید نام یا نشان تجاری خود را در سازمان‌های دولتی مانند USPTO به ثبت برسانید. توجه داشته باشید که این نام تجاری باید دقیقا با چیزی که بر روی بسته بندی محصول قرار می‌گیرد یکسان باشد.

 

این موضوع به برندها اجازه می‌دهد تا با است??اده از ابزار ثبت برند موارد سوءاست??اده از نام تجاری و یا مشکلاتی از این دست را به شکل راحت‌تری گزارش دهند. از سوی دیگر این ابزار برای است??اده از قابلیت‌هایی مانند EBC، ویترین جدید آمازون، تبلیغات در بخش Headline Search و موارد دیگر ضروری می‌باشد.

 

توجه داشته باشید با توجه حجم کار بالای سازمان‌هایی مانند USPTO ??رآیند ثبت نام تجاری و ارائه شماره ثبت زمان‌بر خواهد بود. بنابراین بهتر است این کار را در اولویت قرار دهید.

 

گزارشات کسب‌ و کار

 

بخش Seller Central یک داشبورد تعاملی را در اختیارتان قرار می‌دهد که به راحتی می‌توانید آمار مهمی مانند میزان ??روش، ترا??یک و نرخ‌های تبدیل را رصد کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر ترا??یک و نرخ‌های تبدیل برای ??روشندگان یا Vendors در دسترس قرار ندارد. با است??اده از این ابزارها می‌توانند دلایل عدم مو??قیت کسب و کارتان را شناسایی نموده و در صورت امکان آنها را برطر?? کنید. همچنین باتوجه به بازخوردهای مثبت می‌توانید محصولات و کالاهایی که ??روش مو??قی را داشته‌اند مشخص نمایید.

 

محدودیت‌های دسته‌بندی و محصول

به دلایل مختل??ی مانند کاهش اجناس تقلبی و همچنین ا??زایش کی??یت و ایمنی، برخی از دسته‌بندی‌ها نیازمند تاییدیه‌های خاصی هستند تا بتوانید محصولاتتان را در آنها عرضه کنید. لیست این دسته‌بندی‌ها در بخش Seller Central در دسترس قرار داشته و برای حضور در آنها محصول شما باید از تاییدیه‌های مختل??ی از سوی سازمان‌هایی مانند FDA برخوردار باشید. در بسیاری از مواقع شما باید یک حساب ??روش حر??ه‌ای را در بخش Seller Central ایجاد کنید.

 

علاوه بر این، آمازون برای برخی از محصولات و دسته‌بندی‌ها محدودیت‌هایی را اعمال کرده و به همین دلیل بهتر است از قبل وضعیت محصولتان را مشخص کنید.

 

حساب کاربری یکپارچه آمریکای شمالی

 

با است??اده از این طرح، ??روشندگان می‌توانند لیست محصولات مشترکی را برای آمازون کانادا و آمازون مکزیک ایجاد کنند. تنها در چند دقیقه می‌توانید لیست ایجاد شده را برای سایر کشورها ارائه نموده و قوانین قیمت‌گذاری را مطابق با بازار هر کشوری تغییر دهید. همچنین این امکان وجود دارد محصولاتی که ??روش آنها را ندارید از لیست حذ?? شود.

 

توصیه می‌شود لیست‌هایی که برای بازار سایر کشورها استخراج می‌کنید را از هر نظر شامل قیمت‌گذاری و محصولات ناقض قوانین آن کشور بررسی کنید تا مشکل خاصی وجود نداشته باشد. اگر به Seller Central مراجعه کنید اطلاعات بیشتری در این خصوص وجود دارد، اما به هر حال خبر خوب اینکه نیازی به ساخت اکانت جدید در کشورهای دیگر(مانند کانادا و مکزیک) ندارید.

 

Amazon EU/??روش جهانی

 

با است??اده از شبکه پردازش س??ارشات منظقه اروپا آمازون یا EFN می‌توانید س??ارشات ثبت شده مشتریانی که در مناطق مختل?? مانند آلمان، ??رانسه، اسپانیا و یا ایتالیا ساکن هستند را از طریق انبار آمازون واقع در انگلیس، پردازش کنید. بدین ترتیب حتی نیازی به تغییر همیشگی مالیات بر ارزش ا??زوده یا VAT هم نبوده و تنها در صورتی که میزان ??روش شما از یک حدی بالاتر رود باید از مشتری مالیات دریا??ت نموده و مطابق قوانین هر کشور VAT را تعری?? کنید.

 

Amazon Exclusives

این طرح برای ??روشندگان مستقیمی است که از قبل تایید اعتبار شده‌اند و به برندهایی که محصولاتی هیجان‌انگیز و نوآورانه دارند کمک می‌کند تا ترا??یک بیشتری را به ص??حات ??روشگاه خود در آمازون وارد نموده و ??رصت‌های مختل??ی را برای معر??ی بهتر محصولات و ا??زایش نرخ ??روش کسب و کار ??راهم می‌کند.

 

استانداردهای مختل??ی وجود دارند که برای دسترسی یا??تن به این برنامه باید آنها را رعایت کنید. برای مثال در این دوره زمانی امکان ??روش عمده برای برند مذکور موقتا غیر??عال می‌شود.

ohk4_amazon.jpg

 

پردازش س??ارشات به صورت چند کاناله (MCF)

 

MCF برنامه رو به رشدی است که آمازون به شما اجازه می‌دهد از انبار FBA خود برای تامین و پردازش س??ارشات در کانال‌های دیگر از جمله ??روشگاهتان در سیستم شاپی??ای است??اده نمایید. هزینه‌های این برنامه به مرور زمان کاهش یا??ته و اکنون ??رصت مناسبی برای برندهاست تا س??ارشات دریا??ت شده خود از وب‌سایت شاپی??ای یا بازارهای دیگر را بدین ترتیب پردازش نمایند.

 

برای ??روش در آمازون به چه چیزهایی نیاز دارید؟ | ??روشگاه اینترنتی واسا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...