رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
roshan

كاهش استرس با رنگها

پست های پیشنهاد شده

رنگ تخت خواب خود را آبي انتخاب كنيد و لباس خواب آبي بپوشيد. هم چنين پوشيدن لباس آبي رنگ، هنگام سخنراني در يك جمع مناسب است، زيرا ايجاد ارتباطات خوب را ا??زايش ميدهد.

تبیان: سالها آثار رنگها بر روي بدن، روحيات و طرز ت??كر انسان توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گر??ته است. دوست داشتن يك رنگ توسط انسان ناشي از احساسي است كه آن رنگ به خصوص در او ايجاد ميكند.

 

رنگها ميتوانند تأثير مثبت يا من??ي روي ما داشته باشند. آيا با پوشيدن لباسي با رنگ خاص، يا بودن در يك اتاق با يك رنگ خاص احساس ناراحتي كردهايد؟

 

آيا رنگ يا رنگهايي را ميشناسيد كه باعث ايجاد حسي مطلوب و خوشايند در شما گردند؟ رنگي كه ميپوشيم يا در محيط اطرا??مان انتخاب ميكنيم، احساس دروني را بيان ميكند.

 

حال به شما ياد ميدهيم كه چگونه با است??اده از رنگ ها، استرس را از خودتان دور كنيد و يك حس خوشايند و مثبت در خودتان ايجاد كنيد.

 

1- از رنگ صورتي است??اده كنيد.

اين رنگ، آرامش دهنده است. شما ميتوانيد از رنگ صورتي در حمام، اتاق خواب يا ساير قسمتهاي خانهتان است??اده كنيد. با پوشيدن لباس صورتي يا است??اده از لوازم صورتي رنگ ميتوانيد آرامش درونيتان را ا??زايش دهيد و ميزان توان و انرژيتان را متعادل نماييد.

 

2- اگر احساس غمگيني و دلتنگي ميكنيد از زرد است??اده كنيد.

زرد، رنگ ??وق العاده اي براي تقويت روحيه شما و دور كردن ا??سردگي است.

 

3- براي ايجاد محيطي آرام و داشتن خواب خوبي در شب از رنگ آبي است??اده كنيد.

آبي، رنگ مناسبي براي آرامش اعصاب است. اين رنگ آرامش خاطر و سر حالي را ا??زايش ميدهد. اگر شما دچار بيخوابي در شب هستيد، سعي كنيد از رنگ آبي براي ديوار اتاق يا لوازم موجود در آن است??اده كنيد.

 

رنگ تخت خواب خود را آبي انتخاب كنيد و لباس خواب آبي بپوشيد. هم چنين پوشيدن لباس آبي رنگ، هنگام سخنراني در يك جمع مناسب است، زيرا ايجاد ارتباطات خوب را ا??زايش ميدهد.

 

4- از رنگ سبز در محيط زندگي و در جالباسي خود است??اده كنيد.

رنگ سبز خيلي آرامش دهنده است. سبز باعث ا??زايش تعادل و كاهش اضطراب ميشود. داخل خانه خود را با لوازم سبز رنگ بياراييد، مثل گياهان آپارتماني. اگر احساس خشكي و كم آبي داريد، لباس سبز رنگ بپوشيد.

 

5- كمي هم از رنگ بن??ش در زندگي خود است??اده كنيد.

بن??ش نشان دهنده حكمت و دانايي، صلح و دوستي و قوت و توانايي است. براي ايجاد ص??اي دروني، لباس بن??ش بپوشيد. براي ا??زايش صلح و ص??اي خانه، از رنگ بن??ش در آن است??اده كنيد.

 

6- رنگ س??يد نشان دهنده تميزي و پاكيزگي است.

است??اده از رنگ س??يد در دكوراسيون داخل خانه باعث ايجاد حس تميزي، تازگي و ??ضاي باز اتاق ميشود.

 

پوشيدن لباس س??يد باعث پاكيزگي ذهن و روح ميشود. مسئله مهم ديگر در رابطه با است??اده از رنگ س??يد در داخل خانه اين است كه س??يد با هر چيزي جور است. رنگ س??يد كوچكترين كثي??ي و آلودگي را نشان ميدهد، در نتيجه باعث ميشود هميشه لباس يا لوازم خود را تميز نگه داريم و به همين شكل روي احساساست دروني ما اثر دارد، يعني باعث مي شود آلودگي هاي درون را از بين ببريم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

:drool:معرکه ست دمت گرم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...