رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
teto

در ساخت و تولید کنسانتره مرغ الزاماً باید چه مواردی رعایت شود

پست های پیشنهاد شده

قبل از ساخت کنسانتره طیور باید تحقیقاتی شود تا مشخص گردد برای چه ??اکتور هایی باید این کنسانتره تنظیم شود. طبق تحقیقات، مشخص شده که سه ??اکتور زیر باید در تنظیم کنسانتره مرغ لحاظ شود.

1- نیازهای مرغ با توجه به سن باید به طور دقیق تامین شود: سطوح پایین جیره ها و اسید های آمینه در زمان تنظیم کنسانتره باید طوری باشد که ضمن تامین کامل و دقیق نیاز بدن مرغ و حمایت از پتانسیل پرنده برای بهترین عملکرد، از ایجاد ??شار متابولیک بر مرغ که در شرایط درگیری به انواع بیماری ها باعث تشدید مرگ و میر در گله می شود جلوگیری شود.

2- تقویت سیستم ایمنی مرغ: برای تقویت سیستم ایمنی، مکمل ویتامینه و معدنی خاصی تنظیم و طراحی گردیده تا نیاز بدن پرنده به ویتامین ها و مینرال هایی که برای تقویت سیستم ایمنی نقش حیاتی دارند (به ویژه ویتامین e و سلنیوم)، برآورده شود.

3- کامل شدن رشد دستگاه گوارش مرغ و اصلاح جمعیت میکروبی روده: در زمان ساخت کنسانتره مرغ دوگانه ترکیبی از پری بیوتیک (مانان الیگوساکارید) و کمپلکس اسیدی (مخلوطی از چند نوع اسید آلی) هم اضا??ه شده تا ضمن تحریک رشد سلول های روده که برای جذب بیشتر مواد مغذی ضروری است، جمعیت میکروبی روده هم اصلاح شود. اصلاح میکرو ??لور روده یا همان جمعیت میکروبی سبب می شود که در صورت شیوع بیماری در گله از ایجاد بیماری های کمپلکس جلوگیری شود.

ضمناً در این کنسانتره از توکسین بایندر (جذب کننده سموم) هم است??اده شده که سبب می شود در صورت آلودگی احتمالی ذرت و سویا، این آلودگی ها جذب توکسین بایندر شده و از بدن د??ع گردند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...