رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohamad72

برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!!

پست های پیشنهاد شده

[h=1]برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!![/h]

برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!!

 

در سال‌های اخیر، آپدیت سیستم عامل دیگر به یک روند عادی بدل شده و شرکت‌هایی مانند اپل و مایکروسا??ت، مرتباً آپدیت‌های جدیدی را برای سیستم‌عامل‌های خود عرضه می‌کنند. به‌عنوان مثال، هر ۶ ماه یک‌بار، یک آپدیت مهم برای ویندوز ۱۰ عرضه می‌شود که گاهی اوقات این آپدیت‌ها مشکلات عجیب‌وغریبی را ایجاد می‌کنند. اپل هم در این زمینه ید طولایی دارد.

 

 

برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!!

1865100_790.jpg

[h=4]برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!![/h] آپدیت‌های بیشتر، مشکلات بیشتر

مدتی پیش، مایکروسا??ت عرضه آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ را متوق?? کرد زیرا ??ایل‌های برخی از کاربران بعد از نصب این آپدیت، ناپدید می‌شد. اما این مورد، تنها یکی از مشکلاتی است که نصب زودهنگام آپدیت سیستم عامل گریبان کاربران را گر??ته است. از بین دیگر معرو??‌ترین مشکلات، می‌توانیم به آپدیت ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۶ هم اشاره کنیم که میلیون‌ها وب‌کم را از کار انداخت و همچنین برخی از کامپیوترها هنگام اتصال به گجت کیندل، ص??حه آبی مرگ را نمایش می‌دادند.

1865101_293.jpg

برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!!

اپل هم در این زمینه سابقه‌ی زیادی دارد. به‌عنوان مثال در نسخه ۱۱.۱ سیستم‌عامل iOS، برخی از کاربران نمی‌توانستند حر?? I را تایپ کنند.iOS 9.0 هم باعث شده بود که گجت برخی از کاربران در بخش Slide to Upgrade گیر کند.iOS 8.0.1 هم اینترنت موبایل و تاچ آی‌دی میلیون‌ها کاربر را از کار انداخت.

در گوشی‌های گوگل پیکسل، آپدیت‌های اندروید باعث شد سرعت ??رایند آنلاک و شارژ تا حد زیادی پایین بیاید. همانطور که می‌بینید، مشکلات مربوط به نصب زودهنگام آپدیت سیستم عامل محدود به مورد خاصی نیست و یک پدیده‌ی همه‌گیر محسوب می‌شود.

نسخه‌ی بتا

کمپانی‌ها قبل از عرضه نسخه نهایی نرم‌ا??زارها، معمولاً در ابتدا نسخه‌ی آزمایشی که از آن‌ها تحت عنوان نسخه بتا یاد می‌شود، عرضه می‌کنند. مایکروسا??ت با بهره‌گیری از کاربران عضو Insider Preview، اپل با عرضه‌ی بتای مخصوص توسعه‌دهندگان و بتای عمومی و گوگل هم با رویکرد مشابه، تلاش می‌کنند که قبل از عرضه نسخه نهایی، مشکلات نسخه جدید سیستم‌عامل خود را برطر?? کنند.

1865102_387.jpg

برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!!

ولی با وجود تمام این اقدامات، در بیشتر مواقع باگ‌هایی به نسخه‌های نهایی راه پیدا می‌کند و این موضوع تقریباً به یک امر عادی بدل شده است. به همین خاطر، باید بگوییم که حتی اولین نسخه‌ی عمومی سیستم‌عامل هم همچنان جزئی از ??رایند آزمایش نسخه‌های بتا به‌حساب می‌آید.

عرضه عمومی

وقتی که در همان ابتدا اولین نسخه عمومی آپدیت سیستم عامل را نصب می‌کنید، شما هم به یکی از آزمایش‌کنندگان نسخه‌های بتا بدل می‌شوید. به‌عنوان مثال، وقتی آپدیت جدیدی از ویندوز ۱۰ آماده‌ی عرضه عمومی می‌شود، مایکروسا??ت آن را یک‌د??عه برای تمام کامپیوترها عرضه نمی‌کند، بلکه به آهستگی این کار را انجام می‌دهد تا بتواند قبل از اینکه مشکلات موردنظر گریبان کاربران زیادی را بگیرد، آن را حل‌و??صل کند. به همین خاطر شاید ??رایند عرضه یک آپدیت برای تمام کاربران ویندوز ۱۰، ماه‌ها طول بکشد.

بیشتر بخوانید: سرویس های گوگل که از وجودشان بی اطلاع هستیم

 

1865103_905.jpg

برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!!

در مورد ویندوز ۱۰، مایکروسا??ت به‌طور تصاد??ی آپدیت سیستم عامل را برای کاربران ارسال می‌کند. ولی اگر روانه‌ی بخش Setting شوید و بر گزینه‌ی Check for Updates کلیک کنید، با این کار به مایکروسا??ت می‌گویید که آماده‌ی دریا??ت این آپدیت هستید و در اول ص?? قرار می‌گیرید. به خاطر همین ??رایند، آپدیت اکتبر تنها برای تعداد اندکی از کاربران مشکل ایجاد کرد و مایکروسا??ت با توق?? عرضه آن، توانست جلوی گسترش آن را بگیرد.

همین موضوع برای آپدیت‌های اندروید در گوشی‌های پیکسل هم صدق می‌کند و این گوشی‌ها طی ??رایندی چند ه??ته‌ای این آپدیت را دریا??ت می‌کنند. اما اگر بر گزینه‌ی Check for Updates ضربه بزنید، به اول ص?? منتقل می‌شوید و آپدیت سیستم عامل را ??وراً دریا??ت می‌کنید.

اپل از چنین رویکردی است??اده نمی‌کند و آپدیت‌های عمومی iOS و macOS برای تمام کاربران به‌طور همزمان عرضه می‌شود.

نسخه‌ی نهایی عاری از مشکل

حتی وقتی که آپدیت سیستم عامل نهایی برای تمام کاربران عرضه می‌شود، این نسخه‌ی باثبات که از آن تحت عنوان Stable یاد می‌کنند، همچنان بخشی از برنامه آزمایشی است. در این مواقع، کاربران به آزمایش‌کنندگان برای شرکت‌هایی بدل می‌شوند که خواستار نسخه‌ی نهایی عاری از مشکل هستند.

1865104_279.jpg

برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!!

در نسخه‌ی Professional ویندوز ۱۰ می‌توانید دریا??ت آپدیت‌های مهم مانند آپدیت اکتبر را تا ۱۲۰ روز عقب بیندازید. زیرا پس از چهار ماه، دیگر تمام مشکلات نسخه‌ی مذکور کش?? و اصلاح شده است. با توجه به این موضوع، باید بگوییم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ مربوط کاربران عادی و سازمان‌ها تا حدی با یکدیگر ??رق می‌کنند. اما ت??اوت آن‌ها در چیست؟ آپدیت‌های معمولی که در ابتدا برای کاربران عادی عرضه می‌شود، معمولاً سرشار از باگ‌های مختل??ی است. وقتی که مایکروسا??ت توانست تمام این باگ‌ها را حل‌و??صل کند، آن را برای کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. همچنین کسب‌وکارها برای اینکه ویندوز ۱۰ آن‌ها ??قط هر چند سال یک‌بار آپدیت شود، می‌توانند نسخه‌ی LTSB را انتخاب کنند تا دیگر در رابطه با این مشکلات نگرانی‌ای نداشته باشند.

اپل هم به کمپانی‌ها اجازه می‌دهد آپدیت iOS و macOS را تا ۹۰ روز عقب بیندازند تا بتوانند با خیال راحت این نسخه‌های جدید را نصب کنند. در این مدت‌زمان هم اپل مطمئناً توانسته باگ‌های مربوط را پیدا و اصلاح کند.

چرا چنین مشکلاتی این‌قدر رایج است؟

روزی روزگاری کاربران ویندوز XP حدود ۴ یا ۵ سال از سرویس پک ۲ است??اده می‌کردند. اما به دلیل وجود انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و سرویس‌های ابری که هر روزه قابلیت جدیدی را معر??ی می‌کنند، کمپانی‌های سازنده سیستم‌عامل‌ها هم به‌ناچار برای اینکه بتوانند توجه کاربران را جلب کنند، باید همواره نسخه‌های جدیدی را برای آن‌ها عرضه کنند.

اما سیستم‌عامل‌ها بسیار پیچیده هستند، آن‌ها به‌عنوان رابط نرم‌ا??زارها به سخت‌ا??زارها انجام وظی??ه می‌کنند. کامپیوترهای ویندوزی از انواع و اقسام سخت‌ا??زارهای متنوع بهره می‌برند. آن‌ها مانند گوشی‌ها نیستند که اکثر آن‌ها تا حد زیادی از سخت‌ا??زارهای مشابه بهره می‌برند و به همین خاطر هنگام آپدیت کامپیوترهای ویندوزی، گاهی اوقات مشکلات عجیب‌وغریبی پدیدار می‌شود. اما حتی اپل که کنترل کاملی بر سخت‌ا??زارهای محصولات خود دارد، در همان ابتدا نمی‌تواند به‌طور کامل این مشکلات را حل کند. در هر صورت این موضوع دیگر یک امر عادی محسوب می‌شود و باید بتوانیم با آن کنار بیاییم.

بیشتر بخوانید: کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

 

برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!!

چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

1865105_615.jpg

اول از هر چیزی باید بگوییم که هرچند آپدیت سیستم عامل در ابتدا می‌تواند مشکل‌زا باشد، ولی از طر??ی عدم نصب آپدیت‌های امنیتی هم می‌تواند امنیت سیستم را به خطر بیندازد. به همین خاطر در رابطه با این موضوع، توصیه می‌کنیم که اصلاً عجله نکنید. مثلاً اگر آپدیت جدیدی برای ویندوز ۱۰ عرضه شده، خیلی سریع در بخش Windows Update بر گزینه‌ی Check for Updates کلیک نکنید. برای این کار، حداقل یک تا دو ه??ته صبر کنید تا ببینید آیا باگ یا مشکل اساسی از جانب کاربران گزارش می‌شود یا نه. اگر از نسخه‌ی Professional ویندوز ۱۰ است??اده می‌کنید، تنظیمات سیستم را طوری تغییر دهید که دانلود و نصب خودکار آپدیت‌های جدید تا چند ه??ته عقب بی??تد.

در مورد آپدیت‌های iOS و macOS هم حداقل چند روز نصب کنید. از آنجایی که بسیاری از کاربران به‌سرعت آپدیت‌های جدید این سیستم‌عامل‌ها را نصب می‌کنند، اخبار مربوط به باگ‌های احتمالی خیلی سریع در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

همین موضوع برای اندروید هم صدق می‌کند. وقتی که گوگل می‌خواهد در عرض چند ه??ته آپدیت موردنظر را برای گوشی‌های مختل??ی عرضه کند، عجله نکنید و بگذارید این آپدیت به‌صورت طبیعی روانه‌ی گجت شما شود.

بک‌آپ گر??تن را ??راموش نکنید

آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ منجر به حذ?? ??ایل‌های برخی از کاربران شد و این موضوع، اهمیت بک‌آپ گر??تن را به خوبی نشان می‌دهد. از هر سیستم‌عاملی که است??اده می‌کنید، قبل از نصب جدیدترین آپدیت‌ها، بهتر است از ??ایل‌های مهم خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. این موضوع ??قط محدود به قبل از نصب آپدیت‌های جدید نیست، بلکه با داشتن نسخه‌ی پشتیبان از ??ایل‌های مهم و ذخیره‌ی آن در حا??ظه‌ی جداگانه، دیگر نگران حملات بدا??زارها، سرقت سیستم و بسیاری از موارد دیگر نخواهید بود.

البته این موضوع در گجت‌های iOS و اندرویدی اهمیت کمتری دارد، زیرا بسیاری از کاربران iOS نسخه‌ی پشتیبان اطلاعات حیاتی خود را به ??ضای ابری آی‌کلاود و کاربران گجت‌های اندرویدی هم چنین اطلاعاتی را به سرورهای گوگل منتقل می‌کنند که باعث می‌شود کاربران نگرانی چندانی از این بابت نداشته باشند. همچنین اگر اهل است??اده از سرویس‌های اپل و گوگل نیستید، خوشبختانه در این زمینه سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختل??ی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

 

 

برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!!

گردآوری: مجله ت??ریحی سرگرمی اکسیر??ان

کانال تلگرام: https://t.me/xsir18

 

 

برای آپدیت سیستم عامل عجله نکنید!! -

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...