رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
livestor

لوله بازکنی چیست

پست های پیشنهاد شده

یکی از مشکلاتی که ممکن است روزی سراغ ما نیز آید گر??تگی لوله های منزل و یا محل کار ما می باشد. گر??تگی لوله ممکن است دلایل مختل??ی داشته باشد و در قسمت های مختل??ی از منزل نمود پیدا کند. از جمله این بخش ها میتوان به سرویس بهداشتی ، حمام ، سینک ظر??شویی و حتی ک?? شوی ک?? آشپزخانه و حیاط اشاره کرد.

 

معمولا اصلی ترین نشانه ی گر??تگی لوله زمانی پدیدار می شود که آنقدر آب در لوله جمع میشود تا از یک منشا مانند دریچه ی حمام و یا سرویس بهداشتی خارج شده و وارد محیط منزل ما شود. دیدن اینگونه صحنه ها در بسیاری از مواقع حالت خوش و مناسبی نداشته و باب میل هیچ کس نیست از این رو بسیاری از ا??راد بلا??اصله اقداماتی را به جهت ر??ع گر??تگی لوله انجام میدهند. یکی از این راهکارها این است که خود دست به کار باز کردن لوله در منزل بزنید و راهکار دیگر تماس با ??ردی متخصص در زمینه لوله باز کنی می باشد که در ادامه هر دو روش را توضیح خواهیم داد.

 

[h=3]لوله بازکنی در منزل[/h]

مطمئنا پس از دیدن صحنه ی بالا آمدن آب از دریچه های خروج آب منزل خودتان دست به کار میشوید تا گر??تگی لوله را بر طر?? نمایید، این کار عموما به کمک تلمبه های دستی صورت میگیرد. طرز کار تلمبه های دستی به این صورت است که به کمک هوای ??شرده ای که در زیر کلاهک تلمبه قرار میگیرد به سطح آب ??شار آورده و این ??شار در مسیر لوله تکرار میشود تا به مانعی که مسیر آب را مسدود کرده است برخورد کرده و باعث جا به جایی و در نهایت باز کردن مسیر میشود. معمولا توصیه میشود ۱۰ الی ۲۰ بار به صورت مداوم از تلمبه است??اده نمایید. این روش تنها برای مواقعی مثمر ثمر خواهد بود که جسمی که باعث گر??تگی لوله شده است کوک و یا قابل انحلال در آب باشد. اما اگر اینگونه نبود می بایست چکار کرد؟

 

در صورتی که منزل و یا محل کار شما دچار گر??تگی لوله شد و شما به تنهایی و با است??اده از وسایل دمه دستی و سطح اولی نتوانستید نسبت به بر طر?? کردن گر??تگی آن اقدام کنید می بایست با لوله بازکنی تماس حاصل نمایید. پس از تماس با لوله بازکنی ??رد یا ا??رادی که تخصص و تجربه ی لازمه را در امر لوله بازکنی دارند به منزل و یا محل کار شما آمده و به کمک دستگاه های مکانیکی و پیشر??ته ای که دارند به لوله بازکنی منزل شما مشغول میشوند.

 

در صورتی که گر??تگی لوله شما از نوع یک باشد به کمک همین دستگاه های مکانیکی پیشر??ته گر??تگی لوله شما ر??ع و و وضعیت مسیر لوله به حالت قبل باز میگردد. این در حالی است که گاهی ممکن است گر??تگی لوله شما از نوع دوم بوده و جسمی که مسیر لوله را سد کرده است آنقدر بزرگ بوده باشد که به کمک دستگاه های مکانیکی نتوان آنرا خورد و یا به بیرون کشید، در این صورت ??رد لوله بازکن با کسب اجازه از مالک اقدام به شکا??تن مسیر لوله نموده و سعی میکند تا با از جا دراوردن بخش گر??تار شده ی لوله ی به صورت دستی نسبت به خارج نمودن جسم مذکور اقدام نماید.

 

البته این نکته را باید توجه داشت که است??اده از روش دوم بسیار کم ات??اق ا??تاده و در ۹۰ درصد مواقع کار به کمک دستگاه های مکانیکی به خوبی پیش خواهد ر??ت.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...