mohammad_kheiry17 Posted August 25, 2018 Share Posted August 25, 2018 سلام و خسته نباشید به همه دوستان عزیز تو این مقاله قصد دارم نکاتی در مورد سئوی سایت در سال 2018 توضیحاتی بدم. سئو با داده ها سر و کار دارد پس اولین اولویت شما باید این باشد که از کارایی صحیح ابزارهای گردآوری و تجزیه و تحلیل داده هایتان مطمئن شوید. مهم ترین این ابزارها به قرار زیر هستند: Google Search Console: شما بدون این ابزار نمی توانید بر روی کارایی یک سایت در جستجوی گوگل نظارت کنید. از این ابزار برای تحلیل عبارت های کلیدی، اجرا و اصلاح سئو ??نی و تحلیل ??اکتورهای تجربه کاربران (UX factor) نیز م??ید است. Bing Webmaster Tools: اگر چه به محبوبیت گوگل نیست ولی حدود یک چهارم از جستجوها در ایالات متحده آمریکا از طریق بینگ انجام می شود و البته ویژگی های م??یدی دارد که کاربر را قادر می سازد که عبارت های کلیدی، لینک های ورودی، ترا??یک و غیره را تحلیل کند. Google Analytics: از اتصال صحیح اکانت تحلیلگر گوگل خود به کنسول جستجوی گوگل اطمینان حاصل کنید، بعد گزارش ها و اهدا?? خاصی را برای نظارت بر عملکرد آمار وبسایت تان تهیه کنید. (به عنوان مثال حجم ترا??یک داده ها، ص??حات پر بازدید و بانس ریت و CTR) Yoast SEO for WordPress: وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا است و احتمالا ا??رادی که از این سیستم است??اده می کنند، از پلاگین Yoast نیز است??اده می کنند. به علت جذاب و کاربرپسند بودنش به شما در عناوین، متا دیسکریپشن ها، URL ها، عبارت های کلیدی و کی??یت محتوا کمک می کند. این ابزار، موارد ??نی تری از قبیل نقشه سایت و robots.txt را نیز پوشش می دهد. جستجوی کلمات کلیدی (Keyword research) جستجوی کلمات کلیدی اساس همه ی ??عالیت های سئو است. هنگامی که مطمئن شدید ابزارهای سئو شما کار خود را به خوبی انجام می دهند، ??کر کنید که چه عبارت های کلیدی را بهینه سازی کنید و کدام خطاها را اصلاح کنید تا جریمه نشوید. سه محدوده ی اصلی را باید در نظر بگیرید: بهینه سازی بیش از اندازه: است??اده بیش از حد از عبارت های کلیدی به سرعت گوگل را نسبت به شما بدبین می کند. بنابراین باید حتما به طور طبیعی از عبارت های کلیدی است??اده کنید. به طور متوسط بهتر است تا 5 کلمه و عبارت کلیدی مناسب در هر ص??حه داشته باشید. عبارت های کلیدی طولانی (Long tail): از یک عبارت کلیدی به صورت تکراری است??اده نکنید. برای آنکه ص??حه خود را برای کاربر بهینه کنید، ضروری است که از عبارت های کلیدی Long tail در محتوای خود است??اده کنید. از Google Suggest ،Google Keyword Planner و Keyword Tool است??اده کنید تا در مورد عبارات کلیدی طولانی که کاربران جستجو کرده اند تحقیق نمایید. متراد?? ها و LSI ها: راه دیگری که شما به گوگل نشان می دهید که به نیاز مخاطب تان پاسخ می دهید این است که از چندین متراد?? عبارت کلیدی و عبارت های Latent Semantic Indexing) LSI) در محتوای خود است??اده کنید. به عنوان یک قانون اینها عبارت های کلیدی هستند که رقابت کمتری بر سرشان است و شما می توانید به آسانی از آنها در متن خود است??اده کنید. از Quora، Reddit و دیگر ??روم ها است??اده کنید تا متوجه شوید مشتریان شما از چه عبارت های کلیدی در جستجوهای خود است??اده می کنند. ابزارهایی مانند KWFinder، LSIGraph و Answer The Public نیز می توانند برای شما م??ید باشند. بهینه سازی سورس برای بهبود رنکینگ سایت خود در موتورهای جستجو شما باید نشانه های واضحی بیاورید که ص??حات شما از رقیبان تان بهتر است. به عبارت دیگر شما باید در سئو داخلی سایت از دیگران پیشی بگیرید. اینها موارد کلیدی هستند که شما باید روی آنها تمرکز کنید: طبق تحقیقات صورت گر??ته، URLهای کوتاه تر که یک عبارت کلیدی در خود دارند نسبت به URLهای طولانی تر رنک و رتبه بهتری می گیرند. از آنجا که گوگل این ??رمت را ترجیح می دهد، طبیعتا عقلانی است که آدرس ها را کوتاه کنیم و یک عبارت کلیدی هد?? را در آدرس قرار دهیم تا آنرا توصی??ی تر کنیم. برچسب ها (Tags) و توضیحات (Descriptions): عناوین، زیر عنوان ها، Alt tag ها و تگ های meta description از ??اکتور های مهم در سئو داخلی محسوب می شوند. اطمینان حاصل کنید که : در تمامی این موارد از عبارت های کلیدی مورد هد?? شما است??اده شده است. عنوان از 70 کاراکتر تجاوز نمی کند. تگ های h2 ،h1 و h3 باید قابل اسکن باشند. (یعنی به کاربر امکان این را بدهند که بدون خواندن یک پست، م??هوم و هد?? آن را دریابد.) alt tag به کاربر این امکان را می دهند که در صورت عدم نمایش تصاویر، معنی آنها را دریابند. تگ های Meta description توصی?? کننده هستند و عبارت های LSI را برای کاربر پوشش می دهند. لینک های خارجی. لینک به وبسایت های معتبر و قابل اعتماد نشان دهنده این است که محتوای شما کاملا بررسی شده و از مرجع خوبی اتخاذ شده است. علاوه بر این لینک های خارجی برای کابران ارزشمند تر خواهند بود. از پنج تا هشت لینک خارجی در محتوای خود است??اده کنید. لینک های داخلی. شما باید ص??حات خود را به یکدیگر لینک کنید تا مسیر حرکت برای ربات های گوگل و قی?? های تبدیل برای کاربران خود بسازید. دو تا پنج لینک داخلی در محتوای خود قرار دهید. ??اکتورهای ساختار وبسایت، Navigation و Ux. بر اساس قانون سه کلیک، کاربران باید بتوانند با سه بار کلیک کردن موس هر اطلاعاتی که می خواهند را در وبسایت شما پیدا کنند. مهم نیست شما چقدر این قانون را منطقی می بینید، منظور این قانون این است که است??اده و Navigate هر وبسایتی باید ساده بوده و ساختار آن منسجم و ساده باشد. نتیجه گیری در این مقاله نویسنده نظرات خود را در مورد مهمترین کارکردهای سئو با در نظر گر??تن ابزارهای آن، جستجوی عبارت کلیدی و ??اکتورهای بهینه سازی درون ص??حه به اشتراک گذاشته است. این سه محدوده ستون هر ??عالیتی در سئو است که به شما اجازه می دهند به طور موثری داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل نمایید، عبارت های کلیدی را برای کاربرانی که در جستجوی آنها هستند بهینه سازی کنید (که در نتیجه شما را به ترا??یک مد نظر می رساند) و سایت خود را با بهینه سازی URLها، تگ ها، دیسکریپشن ها، ساختار، Navigation و تجربه کاربری ارتقاء بخشید. سایر بخش هایی که باید در ذهن داشته باشید سئو ??نی (به طور خاص ??اکتورهای مربوط به موبایل ??رندلی بودن و سرعت بارگذاری)، محتوای سایت، و بهینه سازی خارج از سایت (off-page) هستند. این موارد در مقاله بعدی مورد بحث قرار خواهند گر??ت. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now