رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
melinaa

مواد عایق: فوم الاستومری سلول بسته

پست های پیشنهاد شده

%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.jpg

 

تغییر و تحول در ??وم الاستومری سلول بسته ابتدا در اوایل دهه 1900 میلادی صورت گر??ت و تاثیر قابل توجهی بر صنعت عایق داشت. عمده دلایل تاثیرگذاری این تحول، ارتقا مقاومت به رطوبت بالا بود که در نهایت ساختار سلولی با میلیون ها بستر نازک نتیجه می شد در این صورت در مقابل مهاجرت مایعات ممانعت صورت گر??ته و جلوگیری می شود. این خصوصیات نه ??قط خطرات و تهدیدات مرتبط با رطوبت (همانند کپک) را به حداقل می رسانند بلکه پایداری، علمکردی حرارتی طولانی مدت را ایجاد می کند. مایع ظر??یت انتقال حرارتی بالایی دارد، بنابراین، عایق رطوبت عایقی بسیار نازکی در همه نقاط مهیا می سازد. ??وم الاستومری سلول بسته ن??وذپذیری بالایی نسبت به بخار اب دارد که در مقابل جذب رطوبت ممانعت ایجاد می کند، بنابراین، نه عملکرد نه پایداری به سبب وجود رطوبت در سیستم گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)، سیستم لوله کشی یا خنک سازی اسیب نمی بیند.

??رایند ساخت

سه جزء اصلی مورد است??اده در ??رایند ساخت عایق ??وم الاستومری سلول بسته به صورت زیر می باشد:

• ساخت ترکیب لاستیکی، معمولا مواد پلاستیکی نیتریل بوتادین (NBR) و یا مونومر اتیلن- پروپیلن – دی ان (EPDM)

• پلی ونیل کلراید

• یک عامل شیمیایی ایجاد کننده ک??

این اجزاء در یک همزن بزرگ و در هر مرحله 500 پوند یا بیشتر ترکیب می شوند. سپس به منظور ساخت پرو??ایل با شکل مشخص، مخلوط را از درون یک سوراخ شکل دار عبور می دهند که معمولا شکل محصولات به صورت لوله های دایره ای یا ص??حات مسطح می باشند. پرو??ایل در یک گرم کن به منظور رسیدن به دمای مشخص گرم می شود، تا ??رایندی سبب شود که عامل تغییر مواد شیمیایی از جامد به گاز می باشد. زمانی این ??رایند ات??اق می ا??تد، هزاران سلول نازک هوا که همگی انها به هم مرتبط هستند، تشکیل می گردد. برای اطمینان از اینکه این سلول ها بدون مشکل و شکستگی و تماس باقی مانده و ساختار سلول بسته مواد ح??ظ می شود، انها با دقت خنک سازی می شوند. سپس با توجه به اندازه بریده شده و برای انتقال بسته بندی می شود.

??وم های الاستومری بدون است??اده از کلرو??لوئوروکربن ها (cfc)، هیدروکلر??توکربن ها (hcfc)، هیدرو??لوئوروکربن ها ساخته می شوند که انها را برای کاربرد در محیط های سخت مناسب می سازد.

کابردهای رایج

??وم الاستومری سلول بسته با مو??قیت به عنوان
لوله مورد است??اده قرار می گیرد از زمانی که در سال 1954 ثبت اختراع شد. در محدوده وسیعی از شکل ها و ضخامت ها موجود هستند. ??وم الاستومری می تواند به راحتی برای قرارگیری در اطرا?? همه نوع تجهیزات اعم از لوله کشی مسکونی تا چیلرهای صنعتی ساخته و طراحی شود. این*ها ??وم های الاستومری سلول بسته هستند که همه ملاحظات ایمنی، شرایط اتش سوزی، ضربه گیر و استانداردهای بازدهی برای کاربردهای مختل?? را مهیا می سازند.

• سیستم یخچال، خط های سرد و گرم و لوله کشی اب چیلر

• تجهیزات hvac

• سیستم های داخلی و خارجی

• چیلرها

• سیستم های مکانیکی در کاربرهادی صنعتی، دارویی و دریایی و ??راساحل

• عایق های خورشیدی

• پیشر??ت های اخیر

در سال های اخیر، پیشر??ت های بسیاری در تولید ??وم الاستومری ایجاد شده که درنهایت باعث بهبود انها و کاربرد در شرایط خاص شده است. این پیشر??ت ها عبارتند از :

• ??وم بدون هالوژن برای است??اده در ??ولاد ضد زنگ برای کاربرد در دمای بالا (بالاتر از 250 درجه ??ارنهایت) مناسب می باشد.

• ??وم های دما بالا مناسب برای دماهای بالاتر از 300 درجه ??ارنهایت

• دسترسی به رنگ های بیشتر شامل س??ید، که مصر?? کننده را جذب کرده و از صر?? هزینه و زمان اضا??ی برای نقاشی یا بتونه کاری در کاربردهای ??ضای داخلی جلوگیری می کند و

• محصولات لمینیت (لایه لایه) برای کاربرد در محیط های خارجی که ممکن است عایق ها در معرض اشعه ماروابن??ش (uv)، اب و هوا و برخوردهای ??یزیکی قرار بگیرند.منبع:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...