رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohammad_kheiry17

فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل-محتوای با کیفیت

پست های پیشنهاد شده

در این بخش از مقاله‌ی آموزشی درباره‌ی محتوای با کی??یت و چگونگی تولید آن توضیحاتی خواهیم داد.

 

چگونگی تولید محتوا:

قطعا می‌دانید که محتوا برای گوگل بسیار اهمیت دارد، به طوریکه محتوا را به عنوان پادشاه سایت معر??ی کرده است. محتوای مناسب و با کی??یت می‌تواند موجب ا??زایش بازدید از سایت شده و نهایتا منجر به ا??زایش ترا??یک سایت شود. اما سوال مهمی که پیش می‌آید این است که الگوریتم‌های گوگل چگونه می‌توانند با کی??یت بودن یا نبودن یک محتوا را تشخیص دهند؟ قطعا رضایت کاربران و بازدیدکنندگان مهمترین معیار با کی??یت بودن یک محتوا است. به عبارت دیگر معیارهایی برای شناخت یک محتوای با کی??یت وجود دارد ولی این معیارها از سوی خوانندگان محتوا و مطالب اعتبار و اهمیت پیدا می‌کنند و تاثیر خزنده‌ها در ارزش گذاری محتوای سایت نسبت به مخاطبین واقعی بسیار کمتر است. در تولید محتوا با طی کردن مراحل زیر می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای مناسبی تولید کرده‌اید:

 

1- انتخاب موضوع مناسب:

 

در زمینه‌ی کاری خود اطلاعات و دانش مناسبی کسب نمایید. سعی کنید اطلاعاتتان را با مطالعه‌ی مطالب تخصصی در اینترنت و کتاب‌ها و منابع اصلی به روز نگه دارید تا در یا??تن موضوع مرتبط و مناسب با زمینه‌ی کاری خودتان به مشکل برنخورید. همچنین می‌توانید تجربیات شخصی خود را در قالب محتوا به کاربران واقعی منتقل نمایید و ??راموش نکنید که موضوع‌ها و مطالب عمومی‌تر همواره در اینترنت قابل دسترسی هستند بنابراین برای ایجاد ت??اوت باید سعی کنید عناوین تخصصی تری انتخاب نمایید که تولید محتوای آن مشکل‌تر باشد زیرا در این صورت رقیبان کمتری برای رقابت خواهید داشت.

 

2- نحوه‌ی ارائه‌ی محتوای با کی??یت:

 

. در درجه‌ی اول محتوا باید برای مخاطبین و بازدیدکنندگان تولید شود نه موتورهای جستجو. در گذشته معیار رتبه بندی کلمات کلیدی براساس تراکم و تعداد است??اده‌ی آنها در محتوا و ص??حات بود ولی این مورد سبب می‌شد سایت‌هایی که صر??ا محتوایی تنها با هد?? دریا??ت رتبه ایجاد می‌کردند و به کی??یت و کاربردپسند بودن آن توجهی نداشتند در رتبه‌های بالاتر قرار می‌گر??تند و سایت‌های با محتوای با کی??یت و کلمات کلیدی معقول و کمتر در رتبه‌های پایین تری قرار داشتند و این مورد موجب سر در گم شدن بسیاری از مخاطبان می‌شد ولی با تغییر الگوریتم‌های گوگل امروزه معیار رتبه بندی محتوا و ص??حات تجربه‌ی کاربری یا ux ص??حات است.

 

. ا??زودن عبارات اضا??ی و مملو از کلمات کلیدی به منظور طولانی تر کردن عبارت، تنها از کی??یت محتوا می‌کاهد.

 

. طول پاراگرا??‌ها نباید بسیار طولانی باشد و سعی کنید بندهای نوشته‌ی شما کوتاه باشند و عموما 150 کلمه مناسب می‌باشد.

 

. جملات کوتاه است??اده کنید. حدودا یک چهارم جملات نوشته شما باید بیش از 20 کلمه باشند و نباید از این از حد عبور نمایند.

 

. در صورتیکه محتوای شما کوتاه است سعی کنید المان‌های گرا??یکی همچون تصاویر مناسب و مرتبط را به نوشته‌ی خود اضا??ه کنید. زیرا نوشته‌های کوتاه معمولا مورد توجه موتورهای جستجو قرار نمی‌گیرند بنابراین تغییر در روش ارائه‌ی یک مطلب می‌تواند تاثیر گذار باشد.

 

. نکات نگارشی را در تولید محتوا رعایت نمایید. علامت هایی مانند: ویرگول، نقطه، ??اصله و … را به درستی است??اده کنید تا از کج ??همی محتوا جلوگیری شود.

 

. متن خود را به چند بخش تقسیم کنید و برای هر قسمت یک زیرعنوان با تگ h2 یا h3 و یک عکس اضا??ه نمایید تا نوشته‌ی شما جذاب تر شود.

 

. حداقل تعداد کلماتی که در محتوا است??اده می‌کنید 300 کلمه است.نوشته‌های کوتاه نمی‌توانند جزئیات یک موضوع را به طور کامل پوشش دهند. بنابراین نوشته های طولانی تر از نظر موتورهای جستجو بهتر هستند ولی با این وجود باز هم ملاک امتیاز دهی به یک مطلب مخاطبین هستند.(امکان دارد نوشته‌ی بسیار طولانی بازدید کننده را خسته کند و پس از مطالعه‌ی مقداری از نوشته، ص??حه را ترک نماید.)

 

. است??اده از ??ضاهای خالی یا ??اصله بین پاراگرا??‌ها بخصوص در نوشته‌های بلندتر می‌تواند به خوانایی محتوا بی??زاید.

 

. زمانی که به شماره‌ها و علائم احتیاج داشتید از به کارگیری آنها دریغ نکنید.

 

. متاتگ عنوان را جدی بگیرید. اولین قسمتی که توسط موتور جستجوی گوگل خوانده می‌شود متا تگ عنوان است. این تگ باید کاملا مرتبط با محتوا باشد.

 

در بخش‌های بعدی ??اکتورهای دیگری که مورد توجه موتور جستجوی گوگل می‌باشد، توضیح داده خواهند شد، پس با ما همراه باشید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...