رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sodem

فرایند ساخت عایق الاستومری

پست های پیشنهاد شده

elastomeric%20insulation.jpg

 

 

مقاوت در برابر رطوبت، قویترین عامل ??روش عایق ??وم ??شرده الاستومری نسبت به سایر مواد عایق است. این عامل باعث شده است که این عایق در محیطی که مشکل بخار وجود دارد نیز مناسب باشد. عملکرد قوی حرارتی، نصب اسان، دوام، و ویژگیهای مطبوع IAQ ، این عایق را برای طی?? وسیعی از کاربردهای HVAC (تهویه مطبوع)، سرد سازی و لوله کشی مناسب می سازد. این محصول رطوبت، خاک یا آشغال که باعث رشد کپک می شود را جذب نمی کند. این عایق یک ماده بدون ??یبر، بدون ??رمالدئید، با ماده VOC پایین است و بنابراین یک انتخاب خوب برای تسهیلاتی است که با IAQ مرتبط هستند.

• همه این خواص بخاطر نوع مواد عام است و از نظر درجه و سازنده با هم ??رق می کنند. سازنده ها باید همه ویژگیها را بررسی کنند. خواصی که بیان نشده است ممکن است نشانه مناسب نبودن کاربرد ان باشد یا نباشد. این کار باید توسط سازنده خاص بررسی شود.

• ویژگیهای سطح داغ برای ضخامت یک اینچ معتبر است؛ بررسی نتایج مربوط به نوع و هر ضخامت دیگری به عهده سازنده است.

• وقتی یک ویژگی درمحدوده مصر??ی مشخصی نباشد با N/A3 نشان داده می شود. ویژگیهای ??هرست شده یا ذکر شده نیز نشان داده می شوند.

• همه ویژگیهای ??هرست شده ??قط برای مواد عایق بندی اصلی است و ممکن است بیانگر عملکرد سیستم عایق بندی مثل کم کننده بخار(Vapor retarders)، چسبندگی و مواد درزگیر نباشد.

• مواد زیادی را می توان در خارج از محدوده ذکر شده بکار برد، اما احتیاط های دیگری را باید دنبال کرد. برای توضیح جزئیات باید با سازنده خاص مشورت کرد.

• بعضی ارزشها مثل رسانایی حرارتی خاص با دمای میانگین مت??اوت ممکن است به ارزش این عایق ا??زوده شود.

• این نمودار برای محصولاتی با استانداردهای ASTM درست شده است.

 

تاریخچه

عایق ??وم الاستومری در دهه 1950 توسعه پیدا کرد. با معر??ی این عایق و سایر مواد پلیمری، یک تحول صنعتی مهم در است??اده از مواد مصنوعی و مواد شیمیایی بجای مواد طبیعی مثل چوب پنبه ات??اق ا??تاد. محبوبیت
به سرعت ا??زایش یا??ت چون با این عایق دیگر نیازی به است??اده از vapor barrier (کم کننده بخار) برای جلوگیری از انتقال رطوبت نیست. همانطور که اشکال مختل?? عایق های موجود (از جمله ورق ها، رول ها و تیوب ها) ا??زایش یا??ته است، محبوبیت ان به عنوان یک عایق نیز بخصوص در سرد سازی لوله و کاربرد ان در دودکش ا??زایش یا??ته است.

 

??وم الاستومری برای عایق بندی، ایده ال است.

برای لوله پلاستیکی چه چیزی مناسب است؟ ??وم ??شرده الاستومری مثل AP Armaflex را می توان براحتی در بسیاری از انواع لوله های پلاستیکی بکار برد. اگر از چسب مایع Armaflex 520 برای نصب عایق است??اده می کنید، توصیه می شود که مستقیما چسب را به لوله نزنید، ولی مقدار کمی که درزها را بچسباند به لوله اسیب نمی رساند. AP Armaflex black or White Lap Seal نیز محصولات مناسبی به عنوان چسب مایع برای لوله های پلاستیکی هستند که ??قط درانتهای اتصالات بکار می روند. و بیاد داشته باشید ... همیشه عایقی را که در بیرون نصب می شود با یک کاور یا WB Finish بپوشانید.

*لوله ABS را نباید با AP Armaflex عایق بندی کرد. در عوض باید در لوله ABS از UT Solaflex است??اده کرد.منبع:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...