رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sanaff

موارد تجویز و عدم تجویز ایمپلنت

پست های پیشنهاد شده

q.jpg

 

 

موارد تجیز:

 

در نتایج ایمپلنت بسیاری از ویژگی های بیمار موثر است.ویژگی هایی مانند سن ا??راد و سابقه تابش اشعه و … تاثیر زیادی در نتایج ایمپلنت خواهد داشت.و همچنین سابقه مصر?? سیگار و دخانیات درنتیجه اتصال ایمپلنت به استخوان ??ک بسیار موثر است و تاثیر من??ی دارد.و دیگر ویژگی های بیماران مثل آلرژی به تیتانیوم که امروزه مورد بحث و بررسی قرار گر??ته است.که البته هیچ گونه آلرژی نسبت به تیتانیوم که ایمپلنت از آن ساخته می شود دیده نشده و آلرژی ممکن است به دلیل واکنش به آلومینیوم و یا وانادیوم باشد.ا??زایش سن موجب نتیجه گیری ضعی?? تر ایمپلنت نمی شود و همچنین جایگزاری ایمپلنت در سنین پایین تر و قبل از اتمام سن رشد توصیه نمی شود به این دلیل که ایمپلنت در جای خود باقی می ماند و اما ??ک رشد می کند و به همین دلیل توصیه می شود عمل ایمپلنت پس ازتکمیل رشد جسمانی انجام شود.

 

در برخی موارد می توان برای کودکان ایمپلنت انجام شود که البته در ترکیب با درمان اوردنچر و ??قط در ??ک پایین انجام می شود.و در کودکان ۲ یا ۳ ساله نیز برای اتصال وسایل کمک شنوایی از ایمپلنت است??اده می شود و همچنین برای درمان اختلالات مادرزادی جمجمه ای صورتی از ایمپلنت به صورت کلینیکی در کودکان است??اده می شود.که این درمان ها در کودکان بخاطر جلوگیری از ناتوانی های اجتماعی ناشی از نقص شنوایی شدید و جلوگیری از بد شکلی های صورتی انجام می شود و در مواردی که با دیگر روش ها قابل درمان نیست از ایمپلنت است??اده می شود.

 

بیمارانی که دیابت دارند تحت نظر پزشک و با کنترل دیابت می توانند ایمپلنت انجام دهند .و بیمارانی که سلامت دهان و دندان و بهداشت مناسب دارند می توانند از ایمپلنت است??اده کنند.و همچنین در بیمارانی که عرض و ارت??اع استخوانی خوبی دارند و بیمارانی که از زمان کشیدن دندان هایشان مدت زمان زیادی نگذشته باشد می توان از ایمپلنت است??اده کرد.

 

موارد عدم تجویز:

 

برای بیمارانی که قبلا تحت پرتودرمانی قرار گر??ته اند ایمپلنت تجویز نمی شود.و حتما درمان ایمپلنت برای بیمارانی که در معرض پرتو اشعه بوده اند باید در مرکز خصوصی که تجربه کا??ی در مورد این بیماران دارند انجام شود و توصیه می شود پس از یک سال جایگذاری ایمپلنت انجام شود که البته در مراکز خصوصی با روش های سریع تری انجام شده و با مو??قیت همراه بوده .میزان مو??قیت در بیمارانی که تحت پرتو درمانی قرار گر??ته اند ۱۰ درصد کمتر از ا??راد دیگر است.

 

در بیمارانی که به پرتو درمانی نیاز پیدا می کنند و ایمپلنت انجام داده اند واتصال بین استخوان ??ک و ایمپلنت که به آن استئواینتگریشن گ??ته می شود ات??اق ا??تاده نیازی به خارج کردن
نیست.و ایمپلنت هایی که استئواینتگریت شده اند تحت تابش اشعه ثابت می مانند اما ایمپلنت هایی که دقیقا قبل از تابش اشعه قرار داده شده و اتصال بین استخوان ??ک و ایمپلنت در آن ها صورت نگر??ته درصد شکست بالایی دارند.

 

مصر?? سیگار و دخانیات موجب کاهش ظر??یت حمل اکسیژن توسط هموگلوبین می شود و این امر موجب می شود که تغزیه با??ت های نرم و استخوانی اطرا?? ایمپلنت به خوبی صورت نگیرد و مو??قیت ایمپلنت را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

 

بیمارانی که دیابت کنترل نشده دارند به علت بالا بودن خطر ابتلا به ع??ونت و احتمال شکست ایمپلنت این روش درمان برای آن ها تجویز نمی شود.

 

ا??رادی که دچار حمله قلبی شده اند در کمتر از ۶ ماه تا ۱ سال نمی توانند عمل ایمپلنت انجام دهند و پس از مدت ۶ ماه تا ۱ سال در صورتی که پزشک تشخیص دهد می توانند برای جراحی ایمپلنت اقدام کنند.

 

ا??رادی که بهداشت دهانی خوبی ندارند و نمی توانند مراقبت های لازم را انجام دهند و همچنین بیمارانی که جراحی لثه نامو??ق داشته اند جراحی ایمپلنت برای آن ها مناسب نیست.

 

از دیگر ??اکتورهای مهم که برای جایگزاری ایمپلنت باید بررسی شود میزان چسبندگی لثه است.و بیمارانی که لثه چسبنده خوبی ندارند قبل از درمان ایمپلنت باید جراحی لثه انجام دهند.منبع:

  • Like 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...