رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sanaff

دانستنی هایی درباره ایمپلنت

پست های پیشنهاد شده

images.jpg

 

ایمپلنت جایگزینی است برای دندان های از بین ر??ته که از پین هایی از جنس تیتانیوم ساخته و درون استخوان ??ک قرار داده می شود.

 

موارد است??اده از ایمپلنت:

 

۱-از دست ر??تن یکی از دندان های جلو و ایجاد ??اصله بین دندان ها

 

پوسیدگی دندان یا بیماری لثه و یا تصاد?? و … می تواند موجب از بین ر??تن دندان شود و بین دندان های جلو ??اصله ایجاد شود به گونه ای که دندان های کناری آسیب نبیند و طبیعی باشد.??اصله زیاد بین دندان علاوه بر زیبایی موجب جابه جایی دندان های بالا و پایین می شود و اکلوژن مناسب را از دست می رود و این عوامل باعث دردناک شدن م??اصل ??ک پایین در طولانی مدت می شود.

 

که درمان هایی مثل بریچ سه واحدی برای آن وجود دارد که برای انجام این درمان لازم است دو دندان کناری را قربانی کرد و نوعی دیگر از بریچ وجود دارد که به دندان های کناری چسبیده می شود اما عمر کوتاهی دارد،بریچ نمی تواند ریشه دندان را جایگزین کند و با آن تنها می توان تاج دندان را جایگزین کرد که در این روش حجم و ارت??اع استخوان به مرور زمان کاهش می یابد. می توان گ??ت ایمپلنت بهترین روش درمان برای جایگزین دندان است به دلیل اینکه در این روش درمان ساختار دندان ح??ظ شده و نیاز به تراش دادن دندان های کناری نیست و همچنین حجم استخوان بدون تغییر می ماند.

 

۲-از دست ر??تن یک یا بیش از یک دندان و ??اصله زیاد بین دندان ها

 

اثرات از بین ر??تن یک دندان درباره از بین ر??تن چند دندان و ??اصله بیشتر دندان ها نیز وجود دارد و همان مشکلات را به دنبال دارد

 

در این مورد نیز می توان از بریج چند واحدی برای درمان است??اده کرد که در این روش لازم است به اندازه ??اصله بین دندان ، دندان های کناری تراش داده شوند و دیگر روش درمان آن است??اده از پارسیل متحرک است که موجب ایجاد مشکلات اجتماعی و جویدنی می شود.و بهترین روش درمان است??اده از روکش های ساپورت شونده با ایمپلنت است که می تواند به تنهایی مورد است??اده قرار گیرد و یا با دندان طبیعی ترکیب شود.

 

۳-از بین ر??تن انتهای قوس دندان در یک دندان و یا چند دندان

 

از بین ر??تن دندان های قوی در قوس عقب دندانی موجب آسیب به حرکات جویدن و هضم غذا می شود. و همچنین موجب حرکت دندان ها به سمت ??ضای خالی بین دندان ها می شود و مشکلاتی برای م??اصل ??ک پایین به وجود می آورد.

 

از جمله روش های درمان این موارد پارسیان متحرک است که به دلیل اینکه جسمی خارجی است مشکلاتی در جویدن ممکن است ایجاد کند و احساس نا خوشایندی داشته باشد.
بهترین روش درمان برای این موارد است به دلیل اینکه پایه اول دندان طبیعی است و ایمپلنت به عنوان پایه دوم است??اده می شود.

 

۴-از دست ر??تن همه دندان ها

 

از بین ر??تن همه دندان ها علاوه بر ظاهر که موجب مسن نشان دادن صورت می شود مشکلاتی برای جویدن و صحبت کردن وبه وجود می آورد.

 

همانگونه که در گوگل نیز گ??ته شده است پروتز کامل متحرک که یک روش درمان است نمی تواند مشکلات جویدن و صحبت کردن را حل کند و عدم ثبات این پروتز در ??ک پایین که با گذشت زمان بیشتر می شود موجب ایجاد مشکلاتی می شود.برای حل این مشکلات می توان از ایمپلنت به عنوان ثبات دهنده پروتز است??اده کرد و پروتز را با چند ایمپلنت ثابت کرد.منبع:

  • Like 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...