رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
fns4565

آموزش سئو با مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل

پست های پیشنهاد شده

seo-sterategy-and-ranking-factors.jpg

 

سئو بر اساس مهم ترین ??اکتورهای رتبه بندی گوگل، موجب بالا بردن بازدید سایت در گوگل شده و جهت صدرنشینی در گوگل به شما کمک می کند

 

دوستان عزیز نیوسئو، چنانچه با عوامل مهم سئو سایت آشنا نیستید، باید در نظر داشته باشید که لینک ها، به عنوان مهم ترین معیارهای گوگل محسوب می شوند و نرخ کلیک بالا، هنوز هم جزئی از ??اکتورهای رتبه بندی گوگل می باشد.

 

در سال گذشته، Andrey Lipattsev مدیر استراتژی کی??یت جستجو شرکت گوگل، عواملی که در ا??زایش رتبه سایت در گوگل تاثیر دارد را بیان کرده است. وی گ??ته است که دو معیار لینک و محتوا، در ا??زایش بازدید وب سایت، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

 

آزمایش موثر بودن لینک ها در ا??زایش رتبه وب سایت در گوگل، در تحقیقات اخیر

 

Eric Enge، کارمند آژانس بازاریابی دیجیتال stonetemple، ??اکتور لینک ها را در تحقیقات خود، مورد آزمایش قرار داد که نتیجه این تحقیقات، حاکی از حیاتی بودن این معیار برای ا??زایش رتبه وب سایت، بوده است. کمی قبل تر نیز، محققان در شرکت MOZ و Searchmetrics پی بردند که ارتباط نزدیکی بین رتبه بالا وب سایت و لینک های خارجی وجود دارد.

 

البته باید خاطرنشان کرد که دیگر ??اکتورها نیز در ا??زایش رتبه وب سایت، موثر هستند. برای مثال، مطالعات Moz نشان داد که نمره لینک های خارجی باید 0.30 باشد، اما نمره چگالی MOZ آن 0.28 و چگالی ص??حه 0.37 بود. سوالی که برای Eric Enge به وجود آمد این بود مگر می شود که لینک تا این اندازه برای سئو سایت بااهمیت باشد ولی تاثیر زیادی بر روی دیگر ??اکتورهای رنک دهی نداشته باشد. وی در جواب این سوال به این نتیجه رسیده است که شرکت های MOZ و Searchmetrics، در تحقیقات خود، از اصطلاحات تجاری تبلیغاتی در جستجوها است??اده کرده اند و هر کدام از ص??حات نتایج را، به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده اند. Eric Enge در توضیحات خود در این خصوص می گوید: بر اساس مشورت هایی که با برخی متخصصان در این زمینه داشته‌ ام، من محاسبات گوناگونی بر پایه مقدار متوسط انجام دادم.

 

در تحقیقات شرکت Temple Stone Consulting، اصطلاحات گوناگونی برای جستجو در گوگل، به کار گر??ته شد. اصطلاحات طولانی تجاری تبلیغاتی و دیگر اصطلاحات کلیدی در میزان تاثیر لینک ها در سئو سایت، مورد بررسی قرار گر??ت. نتایج مطالعات جدید کاملا با اعلامیه گوگل مطابقت داشت و نشان می داد که لینک ها، بیشترین تاثیر را بر روی رتبه بندی دارند. لینک های هر URLای که رتبه بالایی داشت، 0.39 بود و نمره دامنه و ص??حه چیزی کمتر از 0.27 بود.

 

Zone-WebDesign_Search-Engine-Optimization_SEO.jpeg

 

معیار لینک ها، هم چنان موثرترین معیار در چند صد معیار دیگر

 

آیا می دانستید گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها از 200 معیار مختل?? است??اده می کند؟ این مقدار از معیارها، ممکن است برای سئو کمی زیاد باشد، اما هم چنان بهترین روش برای رتبه بندی محسوب می شوند.

 

Eric Siu، در ??یلم آموزش سئو خود گ??ته است که برخی شرکت های بازاریابی دیجیتال، از این چند صد معیار برای سئو است??اده می کنند. وی در ادامه گ??ت: با اینکه بهتر است مدیران با حداقل برخی از این موضوعات آشنایی داشته باشند، مقالات ??اکتورهای رنکینگ گوگل که به طور کامل در مقالات گذشته نیوسئو مطرح شدند، می توانند منبع خوبی برای ا??رادی باشند که در تیم شما، مسئولیت مدیریت سئو سایت را دارند.

 

در حقیقت، از 200 ??اکتور رتبه بندی گوگل، 3 ??اکتور، لینک ها را در بر می گیرند که به شرح زیر می باشند:

  1. لینکهای خارجی

تعداد لینک های خارجی دریا??تی وب سایت، بسیار مهم است. برخی از مدیران عالی رتبه سئو بر این باورند که این لینک ها از اهمیت چندانی برخوردار نیستند.

  1. متن لینک های خارجی

متن لینک های خارجی در رتبه بندی وب سایت تاثیر دارد. لینک هایی که در آن متن لینک (Anchor text) با هد?? بهبود سئو به کار ر??ته است، باید به ص??حه وب سایت مورد نظر مربوط باشد.

  1. لینک هایی که به منابع مورد تایید مربوط می شوند

برای مثال، این گونه لینک ها، باید به یک منبع خبری معتبر و یا به یک مقاله آکادمیک مربوط باشد.

 

لینک ها، همیشه به عنوان یکی از ارزشمندترین معیارها در استراتژی سئو محسوب شده اند و بسیاری از شرکت های سئو، روی این معیار برای ا??زایش بازدید سایت خود، حساب باز کرده اند.

 

ساخت لینک های مرتبط، یکی از استراتژی های مهم در ا??زایش رتبه سایت در گوگل

 

همانطور که بارها در نیوسئو به آن اشاره شده است، ایجاد لینک در وب سایت، امری ضروری محسوب می شود، اما گوگل همچنان باید از طریق ??روشندگانی که نگرش اقتصادی در کار خود دارند، با تغییر ص??حات SERP موتور جستجوگر دست و پنجه نرم کند. اگرچه که در استراتژی ساخت بک لینک مانند رپورتاژ آگهی، لینک باید به مطلب اصلی مربوط باشد. ترکیب کردن دو اصل ارتباط لینک با مطلب اصلی و قابل اعتماد بودن آن، در استراتژی ایجاد لینک، مسئله ای بسیار مهم در رتبه بندی وب سایت به شمار می آید. اولین قدم در این استراتژی، تشخیص منابع و مطالب برای وصل کردن آن ها به لینک های داخلیست.

 

بر اساس وب سایت Forbes، دو اصل مهم در استراتژی ایجاد لینک وجود دارد که عبارت اند از:

  1. ایجاد لینک هایی که پربازدید خواهند بود

برای ایجاد این لینک ها باید از خود بپرسید: آیا بازدیدکنندگان به وب سایت لینک شده اعتماد دارند؟ آیا در وب سایت لینک شده، سخن دیگران نیز وجود دارد؟ آیا در وب سایت لینک شده، مطالب م??ید وجود دارد؟

  1. تمرکز بر روی مربوط بودن لینک ها به ص??حه لینک شده

برای بهینه سازی و ا??زایش رتبه وب سایت در گوگل، ا??راد باید لینک های کاملا مرتبط با محتوا، ایجاد کنند. ارتباط لینک با محتوای سایت، رتبه سایت را به بهترین نحو ممکن، ا??زایش خواهد داد.

 

بر اساس اطلاعیه شرکت گوگل، ایجاد لینک های مرتبط، مهم ترین اصل در ا??زایش آمار بازدید سایت به شمار می آید. متخصصان سئو نیز باید تلاش کنند تا محتوایی قوی و لینک هایی مرتبط ایجاد کنند.

 

 

 

xmain-seo.jpg.pagespeed.ic_.RsaezFh7Sj.jpg

 

گوگل، ??اکتورهایی از قبیل CTR و تجربه کاربری را از کلیدی ترین معیارهای رتبه بندی به حساب می آورد

 

مسلما، لینک ها و محتوا به کار ر??ته توسط شما، از مهم ترین استراتژی های سئو به شمار می آیند، البته گوگل معیارهای دیگری را در نظر دارد و آن ها عبارت اند از نرخ کلیک (CTR) و تجربه کاربری (User Experience)، که وقتی یکی از آنها ا??زایش داشته باشد، دیگری نیز رشد خواهد کرد.

 

همانطور که در نیوسئو به آن اشاره شد، گوگل از CTR است??اده می کند تا بر اساس آن، ارزش رتبه وب سایت شما را بسنجد. همچنین گوگل برای SERP، تست A/B را انجام می دهد. این کار می تواند رتبه وب سایت را ا??زایش یا کاهش دهد و هیچ ارتباطی با لینک ها یا سئو ندارد.

 

اساسا، هر چقدر نرخ کلیک ها و همچنین تجربه کاربری در وب سایت بیشتر باشد، رتبه وب سایت در گوگل، ا??زایش خواهد داشت.

 

بر اساس مطالعاتی که شرکت MOZ در خصوص نرخ کلیک ها داشته است، هرچه نرخ کلیک در وب سایت شما ا??زایش یابد، رتبه وب سایت شما نیز سیر صعودی به خود خواهد گر??ت. نرخ کلیک ها به ا??زایش رتبه وب سایت مربوط می شود و این دو اصل به یکدیگر وابسته هستند. تعداد بازدیدکنندگان و کلیک ها در وب سایت شما، برای رتبه بندی در گوگل، امری مهم قلمداد می شود، به همین جهت، در قسمت زیر، به چندین تر??ند برای ا??زایش بازدید وب سایت اشاره شده که عبارت‌ اند از:

  1. کلمات Bucket Brigades

کلمات Bucket Brigades، کلمات و عباراتی هستند که مردم را در ص??حه شما نگه می دارند. کلمات Bucket Brigades را در محتوای خود به کار ببرید تا بانس ریت (bounce rates) را کاهش داده و مدت زمان ماندن کاربران در ص??حه را ا??زایش دهید. از این شیوه، برای ا??زایش تجربه کاربر است??اده کنید و رتبه وب سایت خود را ا??زایش دهید. از محتوایی مناسب و جذاب است??اده کنید تا بازدید کننده را مجذوب وب سایت خود کنید.

  1. است??اده از عنوان و توضیحات مناسب

تمرکز گوگل بر روی ارائه نتایجی است که در کمترین زمان، اطلاعات زیادی را در اختیار کاربر می گذارد. تگ عنوان و متا تگ توضیحات (description) محتوای شما باید نمود چنین چیزی باشد. اگر به کاربران این احساس را بدهید که آنها می توانند در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند، CTR شما ا??زایش می یابد.

  1. ایجاد سرتیتر با کی??یت

توجه به کی??یت سرتیترها در مطالب، از دیگر عوامل ا??زایش بازدید محسوب می شود. هرچه سرتیترهای (subheading) قدرتمندتری داشته باشید، مخاطب شما بیشتر تشویق خواهد شد که محتوای شما را بررسی کند.

 

دوستان عزیزم، به کمک مهم ترین ??اکتورهای رتبه بندی گوگل، برای سایت خود بهترین استراتژی های سئو را تنظیم کنید تا هر چه سریع تر ا??زایش رتبه گوگل و در نتیجه ا??زایش بازدید سایت خود را شاهد باشید.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...