رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
hakiman-clinic

خط بخیه در کاشت مو

پست های پیشنهاد شده

بسیاری از مراجعه کنندگان به مرکز کاشت موی حکیمان ، مایلند در مورد باقی ماندن جای بخیه اسکار ناشی از عمل کاشت مو بدانند. اصولا خط بخیه در این گونه عمل ها قبلا باقی می ماند و در روش های قدیمی کاشت مو، امکان نداشت که نتایج عمل بدون باقی ماندن اسکار یا جای بخیه، حاصل شود. ولی خوشبختانه امروزه دیگر اینطور نیست و با است??اده از روش هایی مانند کاشت مو به روش Sut دیگر عوارضی مانند خط بخیه، بر روی سر ا??راد ایجاد نمی شود.

 

چگونگی ایجاد اسکار بر روی پوست سر و دیده شدن آن در زمان انجام روش های قدیمی کاشت مو (مانند کاشت مو به روش FUE) به عوامل زیادی بستگی داشت از جمله تکنیک است??اده جهت برداشت مو از ناحیه اهدا کننده، تعداد و طول موها و حتی گرایش طبیعی پوست بدن به نوع واکنش به این گونه عمل ها و ایجاد هر نوع زخم بر روی پوست بدن و در نهایت میزان مهارت و روشی که جراح کاشت مو برای گذاشتن و قرار دادن گر??ت های استخراج شده در ناحیه ای که دچار ریزش مو شده، است??اده می کند. [h=3][/h] [h=3]اسکار در کاشت مو[/h]

 

 

– خط بخیه در روش های FUT و FUE :

 

همانطور که گ??تیم قبلا در روش های کاشت موی قدیمی از جمله کاشت مو FUT (Follicular Unit Transplantation) و کاشت مو FUE (Follicular Unit Extraction) برخی از عوارض کاشت مو از جمله خط بخیه یا اسکار مو ایجاد می شد.

 

بررسی اسکارهای ایجاد شده در انواع کاشت مو:

 

 

 

– اسکار کاشت مو به روش FUT:

 

در این روش کاشت مو، بخش کوچکی از موهای ناحیه اهدا کننده بصورت گروهی جدا می شود و و در ناحیه مورد نظر قرار داده می شود و بعد تک تک جدا شده و در نواحی مورد نظر که کاشت مو صورت می گیرد، کاشته می شوند. بنابراین حتی در زمانی هم که اینم عمل توسط بهترین پزشکان و جراحان کاشت مو صورت می گر??ت، باز هم در بهترین حالت، خط اسکار کوچکی در ناحیه اهدا کننده گر??ت ها، ایجاد می شد. معمولا طول خط بخیه در این ناحیه در حدود 2-3 سانتی متر بود.

 

 

 

– اسکار کاشت مو به روش FUE:

 

این روش هم مانند روش FUT بود ولی با این ت??اوت که از همان ابتدا ??ولیکول های موها از ناحیه اهدا کننده تک تک توسط پزشک جراح کاشت مو جدا می شدند. به این دلیل، بر روی سر ا??راد داوطلب این عمل معمولا خط بخیه کوچکی ایجاد می شد. در این روش به دلیل اینکه در بخش های بزرگ تر و وسیع تری از ناحیه اهدا کننده، موها برداشت می شد، خط بخیه طولانی تر بود ولی نازک تر بود. از این رو سریعتر در این روش خط اسکار ناپدید می شد و ا??رادی که این عمل کاشت مو بر روی آنها صورت گر??ته بود، می توانستند موهایشان را راحت تر کوتاه کنند.

 

 

 

– خط اسکار در روش های جدید:

 

در روش FUT بعد از انجام عمل کاشت مو، باید ظر?? مدتی بعد از آن (مثلا چند ماه و یا چند سال) مجددا مراجعه می کرد تا یک جراح حر??ه ای (معمولا همان جراح کاشت مو یا یکی از همکاران و یا اعضای تیم وی)، اینبار برای از بین بردن و پاک کردن اثر خط اسکار از روی پوست سر اقدام کند. البته در این روش ??قط یک خط اسکار ایجاد می شد که همین مسئله کار را تا حدودی ساده تر می کرد. ولی در روش کاشت مو FUE هر گر??ت استخراج شده، ایجاد یک خط اسکار کوچک می کند.

 

از طر?? دیگر وجود خط اسکار در نواحی که کاشت مو بر روی آنها صورت گر??ته نیز می تواند مهم باشد چون ممکن است در برخی از این عمل ها، این خط در این ناحیه هم بوجود آید. در صورتی که خط اسکار در ناحیه کاشت نباید بوجود بیاید و یا حداقل به گونه ای باشد که با چشم غیر مسلح و معمولی توسط ا??راد حر??ه ای در این زمینه قابل تشخیص نباشد.

 

 

 

– جای زخم و مهارت جراح کاشت مو:

 

واقعیت این است که در تکنیک ها و روش های قدیمی کاشت مو، جراح برش را در نواحی مورد نظر (برای جدا کردن ??ولیکول های مو و بعد کاشت آنها در ناحیه جدید) ایجاد می کرد ولی بدن با ایجاد زخم – که در واقع نوعی از واکنش بدن نسبت به بریدگی است – واکنش نشان می دهد. در این میان، میزان درجه و شدت خط بخیه یا اسکار، بستگی به عواملی متعددی دارد که از آنها نام برده شد. البته سن و نوع پوست ا??راد هم در این مسئله تا حدودی دخیل است بطوری که مردان جوانی که پوست کشیده تری دارند نسبت به ا??راد میانسال یا مسن، معمولا خط اسکار بعد از کاشت مو در آنها کشیده تر و درازتر است.

 

 

 

عده بسیار کمی از ا??راد هستند که در صورت است??اده از این روش های قدیمی کاشت مو، نوعی خط اسکار بر روی پوست سرشان پدیدار می شود که به keloid scarring (گوشت اضا??ی ناشی از خط بخیه) معرو?? است. این نوع خط اسکار از نوع بدترین نوع بود چون به دلیل نوع پوست این ا??راد، جای خط اسکار گوشت اضا??ی ایجاد می شد و از این رو کاملا مشخص و زشت و ناهمگون بود. به همین دلیل سابقا به این ا??راد است??اده از کاشت مو اصلا توصیه نمی شد و ترمیم اسکار (جای زخم) برای آنها بسیار طولانی و در مواردی با بازدهی بسیار پایینی صورت می گر??ت.

 

هر چند که در حال حاضر حتی این ا??راد هم می توانند با خیال راحت با است??اده از کاشت مو SUT براحتی خود را در اختیار پزشک و جراح کاشت مو قرار داده و دچار چنین عوارضی مانند باقی ماندن خط بخیه نشوند.

 

قبلا در بعضی از کلینیک ها و مراکز کاشت مو، برخی ا??راد کم تجربه اقدام به کاشت مو بر روی سر ا??راد داوطلب می کردند که در نتیجه ا??راد داوطلب، در ناحیه اهدا کننده و حتی در ناحیه جلوی سر که کاشت مو انجام می شد، دچار خط بخیه های دراز و زشتی می شدند که دیدن آنها برای ??رد در آیینه تا حد زیادی ناراحت کننده بود.

 

اما امروزه با وجود روش های نوینی مانند روش SUT که پیشر??ته ترین و بهترین روش کاشت مو و درمان کامل ریزش مو در سطح جهان است و براحتی این عمل صورت می گیرد و در صورتی که پزشک و کلینیک کاشت موی خود را بدرستی و بر اساس حر??ه ای بودن انتخاب نمایید، نه در ناحیه اهدا کننده و نه در ناحیه کاشت مو در هیچ کدام، خط بخیه و یا سایر عوارض جانبی مواجه نخواهید شد. در کلینیک کاشت موی حکیمان نیز از این روش است??اده میشود، و وجود کادر مجرب و متخصص این اطمینان را به داوطلبان میدهد که بدون نگرانی در مورد اسکار بعد از کاشت مو ، میتوانند به این کلینیک مراجعه نمایند.

 

منبع:

 

مرکزکاشت مو در تبریز حکیمان

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...