رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
setareh238

تاثیرات روانی سفر در افراد

پست های پیشنهاد شده

با قدم گذاشتن در دل طبیعت و لذت بردن از ص??ات ذاتی آن،می توان به انرژی های مثبت دست پیدا کرد. اگر شما قانون جذب انرژی از کائنات را خوانده باشید، به خوبی به این نتیجه خواهید رسید که قرار گر??تن در دامان طبیعت به ح??ظ روحیه و امید ا??راد کمک بسیاری می کند. شخصا به شما پیشنهاد میکنم که از خدمات اجاره خودرو با راننده از موسسات اجاره ماشین ارزان است??اده کنید و وظی??ه ی رانندگی را بر عهده نگیرید تا بیشتر و بهتر از س??ر و مناظر آن لذت ببرید.

 

امروزه روان شناسان به این نتیجه رسیده اند، که برای درمان بسیاری از بیماریها مانند

ا??سردگی های دوران بارداری و یا حتی پس از زایمان، عدم تحمل و ت??اوت ها برای زوجین، و نا توانی در حل مشکلات و… به جای قرار گر??تن در دوره درمانی روانشناسی و روی آوردن به قرص های آرام بخش بهتر است به دامان طبیعت پناه برد و از آرامش طبیعت لذت برد.

 

مهم ترین تاثیرات روحی و روانی مسا??رت

به طور کلی از مهم ترین تاثیرات س??ر می توان به، کاهش استرس ها و دغدغه های روحی و روانی، خارج شدن از حالت روزمرگی، احساس شادابی روحی و نشاط، ر??ع خستگی، دست یابی به تنوع دیداری و شنیداری، کسب تجربه، ا??زایش حس صمیمیت، تحکیم بنیان خانواده، دست یا??تن به حس روحیه جمعی اشاره کرد.

 

مهم ترین ??واید ??ردی مسا??رت

س??ر علاوه بر ایجاد نشاط در اشخاص و ??وایدی اجتماعی که ذکر شد می تواند از لحاظ ??ردی نیز سبب بالاتر ر??تن اعتماد به ن??س، عزت ن??س، بهبود شخصیت، ایجاد انگیزه، خودشناسی، کاهش تنش های داخلی اشخاص شده و این خود نقشی درمانی خوبی دارد، به شرط آن که آن ها در این لحظات تنهایی به دغدغه ها و مشکلات آینده خود ??کر نکنند، بلکه به توانمندی و زیبایی استعدادشان ??کر کنند.

 

 

 

 

original-2017-01-11-16-148413865888.jpg

 

 

 

تاثیر س??ر بر روی جسم انسان

 

 

بهبود کی??یت خواب

 

 

 

وقتی به شهر ها و مکان هایی که دوست دارید می روید و از جاده ها و مسیر لذت می برید،در این صورت بدنتان استراحت می کند و به آرامش می رسد. ت??ریح و گشت و گذار جسمتان را خسته می کند و روحتان را شاداب. بنابراین خواب با کی??تی را تجربه می کنید. علاوه بر این، قرار گر??تن در معرض هوای آزاد و نور آ??تاب باعث ا??زایش ترشح ملاتونین (هورمون خواب) می شود و خواب راحتی را برایتان ??راهم می کند.

 

 

 

 

 

تامین ویتامینD

 

 

بهتر است بدانید که طبق آمارهای بدست آمده حدود ۸۰ درصد ایرانی ها دچار کمبود ویتامین D هستند. حتما می دانید که این ویتامین با جذب اشعه های نور خورشید توسط پوست ساخته می شود. ویتامین D نقش مهمی در سلامتی بدن دارد و باعث ح??ظ سلامت استخوان ها (ا??زایش استحکام استخوان، رشد، جذب کلسیم و غیره)، بهبود عملکرد عضلات بدن، کاهش خطر بروز بیماری های قلبی عروقی، ??شار خون بالا، بیماری ام اس، چاقی م??رط و دیابت می شود.

 

 

 

original-2017-11-15-15-151074611660.jpg

 

 

 

 

بنابراین متوجه می شوید که با یک ویتامین مهم از نظر تاثیرگذاری مواجه هستید. به عقیده متخصصان، این ویتامین همچنین در درمان برخی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس یا بیماری داء الصد?? و لک و پیس (پیسی یا برص یا ویتیلیگو) موثر است. نیازی نیست که ساعت ها در مقابل نور آ??تاب دراز بکشید تا ویتامین D لازم جذب شود و از خواص آن بهره ببرید.

 

 

 

کا??یست که صورت و دست هایتان به مدت حدود ده دقیقه در معرض تابش نور آ??تاب باشد. زمانی که در س??ر هستید، بیشتر در هوای آزاد قرار می گیرید و این مسئله باعث ا??زایش تماس نور خورشید با پوست شده و میزان ویتامین D بدن ا??زایش پیدا می کند.

 

 

 

 

 

سبک شدن روح

 

 

 

س??ر باعث ا??زایش احساس آرامش و ر??اه می شود. زمانی که بدن در هوای آزاد و در معرض نور خورشید قرار می گیرد، آندور??ین بیشتری ترشح می کند. این هورمون باعث ایجاد حس آرامش و لذت می شود. شما در س??ر می توانید با ا??سردگی ??صلی و مشکلات ریز و درشت زندگی عادی خود خداحا??ظی کرده و روح تان را سبک کنید.

 

 

 

 

 

کاهش استرس و اضطراب

 

 

 

ترشح آندرو??ین همچنین باعث مقابله با استرس و اضطراب می شود. حتما می دانید که استرس باعث ??عال شدن رادیکال های آزاد شده و زمینه را برای بروز بیماری ها و پیری زودهنگام پوست آماده می سازد. هورمون آندرو??ین مانند یک ماده ی مخدر طبیعی عمل می کند و برای بدن و تسکین دردها م??ید است.

 

 

 

اگر در ناحیه کمر، شانه ها و دیگر مناطق بدن احساس درد می کنید، زمان آن رسیده که س??ری داشته باشید. البته منظورمان دردهای روزمره و ساده ای است که برای همه پیش می آید. اگر از بیماری خاصی رنج می برید، حتما قبل از هر گونه س??ری با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

 

 

 

ا??زایش تحرک بدنی

 

 

 

هر روز که می گذرد، محققان بیشتر به ??واید ورزش و تحرک بدنی پی می برند. س??ر کردن یکی از روش های دل انگیز برای ا??زایش تحرک بدنی است. دید و بازدید از اماکن دیدنی هر شهر، پیاده روی، دوچرخه سواری، ر??تن به کنار دریا، شنا و غیره جزو کارهای رایج در هر س??ری است. تمام این کارها باعث ا??زایش تحرک بدنی شما شده و برای سلامتی تان م??ید است.

 

 

 

 

 

ا??زایش اکسیژن بدن

 

 

 

س??ر کردن برای ا??زایش اکسیژن بدن بسیار موثر است. وقت گذراندن در بیرون از منزل و قرار گر??تن در معرض هوای پاک و سالم باعث می شود که اکسیژن بیشتری به مغز برسد. این کار همچنین باعث سبک شدن روح شده و احساس نشاط بیشتری ایجاد می کند.

 

 

 

تاثیرات س??ر برروی روح و ذهن انسان

 

 

 

خلاقیت

 

اعتماد

 

قدرت در حل مشکلات

 

تواضع

 

پذیرش

 

هوش

 

خودسازی

 

شجاعت

 

شادی

 

پیشر??ت

 

صبر

 

سازگاری

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...