رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
masoud.a

جاذبه گردشگری شاندیز مشهد

پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان

امروز یه مطلب خوندم راجبه شاندیز مشهد که البته قبل ازین یه چیزایی میدونستم ولی این دیگه یه مطلبه کامل بود و گ??تم باهاتون به اشتراک بذارم :)

 

شاندیز شهری در استان خراسان رضوی و در شمال شرق ایران در شهر مشهد است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۸۵ برابر با ۶۵۷۰ ن??ر بوده است. از ویژگی های منحصر به ??رد شاندیز، دره های مص??ا و پر آبی است که به همراه درختان سر به ??لک کشیده، گلهای وحشی، آب و هوای معتدل شاندیز و رودخانه های روانی که از دامنه های شمالی کوههای بینالود سرچشمه می گیرند مناظر زیبایی را آ??ریده اند و گردشگران بسیاری را در تمام ??صول سال به این ناحیه می کشانند که رودهای مغان، مج، مایان، دهیار، جاغرق، کنگ و زشک از جمله ی این رودها می باشند.

A-mash-shandiz-01-x.jpg

 

 

این شهر که از مناطق ت??ریحی مشهد است در ۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد. شاندیز طبق مصوبه دولت و هیات وزیران در سال ۱۳۸۴ به عنوان اولویت اول و تنها منطقه نمونه بین المللی گردشگری ایران شناخته شده است. آب و هوای شهر شاندیز معتدل می باشد و با توجه به طبیعت سرسبز، پوشش گیاهی، درختان انبوه و متراکم، رودخانه، ارت??اعات جنوبی و غربی شهر، در تابستانها آب و هوایی خنک و زمستانهایی بسیار سرد دارد و از جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود. مهمترین محصول تولیدی باغی در این منطقه گیلاس است. سوغات مهم این شهر، صنایع دستی و به ویژه پوستین دوزی است. پوست و محصولات پوستی سوغات معرو?? و ناب این منطقه است. غذای مغرو?? شاندیز شیشلیک شاندیز است. از مناطق مهم ت??ریحی و دیدنی شاندیز می توان به: مسجد جامع تاریخی شهر، پارک جنگلی شاندیز در غرب این منطقه، مجموعه توریستی ت??ریحی گلستان، مجموعه توریستی ت??ریحی تجاری پدیده شاندیز، روستاهای خوش آب و هوا و سرسبز ابرده و زشک، خیابان زیبای آبشار، رصدخانه نجوم رضوی، پیست اسکی ابرده، پیست موتورسواری ویرانی و تله کابین زشک اشاره کرد.

A-mash-shandiz-14-x.jpg

 

 

از بناهای تاریخی و معرو?? شاندیز هم می توان به: آرامگاه شیخ حا??ظ ابردهی، رباط تاریخی ویرانی در شاندیز، درخت چنار کهن شاندیز و سنگ نگاره های شترسنگ درخت بید اشاره کرد که برخی از این آثار نشان از رونق این منطقه حتی قبل از ورود اسلام را دارد.

 

منبع: مسا??ر سلام

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...