رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

افشاي اطلاعات شخصي 20 هزار دانش آموز

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]915[/ATTACH]

 

به گزارش خبرگزاری ??ارس، بي دقتي در ح??اظت از اطلاعات شخصي دانش آموزان و است??اده از كلمات عبور ساده و قابل حدس زدن باعث شده تا يك دانش آموز بتواند به سيستم هاي مديريت اطلاعات مدارس شهر همپشاير ن??وذ كند و به جزئي ترين اطلاعات خصوصي 20 هزار دانش آموز ديگر دسترسي پيدا كند.

در حالي كه اين سرقت اطلاعات در ??روردين ماه ات??اق ا??تاده جزييات مربوط به آن به تازگي مشخص شده و حال اولياي مدرسه با تاييد اين مساله گ??ته اند در حال همكاري با پليس براي روشن شدن ابعاد مختل?? اين حادثه هستند.

دانش آموز سارق زماني توانست اطلاعات مورد نظرش را به سرقت ببرد كه متوجه شد يكي از معلمان براي دسترسي به وب سايت مدرسه و همين طور سيستم هاي مديريت اطلاعات از يك كلمه عبور يكسان است??اده مي كند.

وي كه از كلمه عبور معلمش در وب سايت مدرسه اطلاع داشت از اين طريق توانست در مرحله اول اطلاعات 7500 دانش اموز اعم از اسامي ، آدرس ها، عكس ها، سوابق پزشكي، اطلاعات محرمانه مربوط به وضعيت تحصيلي و ... را جمع آوري كرده و سپس آنها را به تدريج در ??ضاي مجازي منتشر كند.

كارشناسان امنيتي مي گويند اين مساله نشان مي دهد كه ح??اظت دقيق از اطلاعات شخصي و انتخاب كلمات عبور دقيق و متنوع تا چه حد داراي اهميت است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...