رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitedr

بررسی عبارات کلیدی وب سایت چگونه است؟

پست های پیشنهاد شده

به عمل پیدا کردن و تحقیق کردن درباره عبارتهایی که مردم برای سرچ در نوار موتور جستجو وارد میکنند، تحقیق کلیدواژه میگن. وقتی بدونید تو صنعتتون از چه عبارتهای جستجویی است??اده میشه یا رقباتون از چه عبارتهایی است??اده میکنند، میتونید روشهای سئوی محتواتونو تقویت کنید یا بر اساس این اطلاعات کمپینهای تبلیغاتی م??یدی راه بندازید.

 

 

من یه ??رایند 5 مرحله ای ساده رو اینجا شرح میدم که خیلی به چیزی که ما تو دارکوب انجام میدیم شبیهه و کمکتون میکنه بتونید کلیدواژه ها رو پیدا و محدود کنید. از هر کلیدواژه بطور استراتژیکی تو بازاریابی محتوا و کمپینهای بازاریابی موتور جستجو (SEM) است??اده میشه.

1- برای کلیدواژه هایی که میخواهید است??اده کنید، چند دسته کلی درست کنید.

2- زیر هر دسته، کلیدواژه های مرتبط با اون دسته رو بنویسید.

3- در مورد عبارتهای مختل??ی که برای سرچ است??اده میشه تحقیق کنید.

4- در مورد عبارت های کلیدی طولانی تحقیق کنید و اونها رو هم زیر دسته بندیهایی که کرده بودید قرار بدید.

5- ببینید رقباتون از چه کلیدواژه هایی است??اده کرده اند.

6- ??هرستتونو کمتر کنید.

با خوندن این پست و است??اده از این 6 مرحله ای که گ??ته شد میتونید کلیدواژه های مناسبی پیدا کنید و با کمک اونها به مخاطب مناسبتونو پیدا کنید، و با بکارگیری یک استراتژی قوی، بهتر در نتایج جستجو دیده بشید.

قبل از اینکه بریم سر ??رایند 5 مرحله ای که وعده دادم، باید Google AdWords Keyword Planner رو بشناسید. اصولا روش گوگل ادوردز اینه که میگه چقدر از کارتون راضیه و چقدر میخواد بهتون کمک کنه، اما کیورد پلنر برای کلیدواژه بهتون ایده میده تا بتونید کمپینهای بهتر و استراتژی بازاریابی محتوای مؤثرتری بسازید.

گوگل ادوردز پلنر تو سه چیز مهم به مدیران صنایع کمک میکنه:

1- پیدا کردن کلیدواژه های جدید

2- مقایسه مدهای کلیدواژه ای

3- ایجاد و اشتراک گذاری برنامه کلیدواژه هاتون [h=2]گام اول: عناوین دسته ها رو بنویسید[/h]

اگه هنوز برای است??اده از گوگل ادوردز پلنر آماده نیستید، میتونید با یه برنامه ساده تر شروع کنید. عنوان های کلی مرتبط با کسب و کارتون رو بنویسید. پیشنهاد میکنم از یه Google Doc Spreadsheet است??اده کنید، چون

1- میتونید به هر کس که میخواهید (از جمله کارمندهای شرکتتون) دسترسی بدید.

2- چند ن??ر همزمان میتونن روی یک ص??حه گسترده کار کنند و دوباره کاری به حداقل میرسه.

3- دیگه مجبور نیستید هر بار که یکی تغییری روی ص??حه گسترده بوجود آورد، شما هم ص??حه گسترده خودتونو بروز کنید، همه به یک ص??حه گسترده دسترسی دارن و روی همون کار میکنند و همه چیز در یک مکان مرکزی ذخیره میشه.

من اینجا برای مثالهایی که میزنم از کلیدواژه های کار خودمون است??اده میکنم، شما هم باید عناوینی که مینویسد با توجه به کلیدواژه های کار خودتون انتخاب شده باشند. کلیدواژه های کار ما تو سه دسته کلی جا میشن (که هر کدوم رو تو یه ص??حه گسترده جدا میذاریم):

1- طراحی و توسعه وبسایت: توسعه وبسایت ??روشگاهی، توسعه وبسایت CMS، نرم ا??زار آنلاین س??ارشی و نگهداری وبسایت.

2- بازاریابی دیجیتال: بازاریابی ایمیل، بازاریابی محتوا، سئو، شبکه های اجتماعی، رسانه های اجتماعی غیررایگان، بازاریابی موتورهای جستجو و وبلاگ نویسی.

3- مشاوره و آموزش: کمک برای ر??ع جریمه های گوگل، مشاوره تجارت آنلاین، مشاوره استارتاپ، بررسی های بازاریابی موتور جستجو و نگهداری وبسایت. [h=2]گام دوم: کلیدواژه هاتونو انتخاب کنید[/h]

حالا وقت اینه که کلیدواژه های مرتبط با هر دسته رو بنویسید. من ??قط روی دسته اول، یعنی طراحی و توسعه وبسایت، مثال میزنم. این کلیدواژه ها نشون دهنده کلمات و عبارتهایی هستند که کاربران اینترنت (بخصوص کسایی که شما برای کسب و کارتون هد?? قرار میدید) تو نوار سرچ موتورهای جستجویی مثل گوگل تایپ میکنند. موتور جستجو هم برای هر کدوم از این عبارتها یا واژه های کلیدی مرتبط ترین نتایج رو نمایش میده.

مثال کلیدواژه هایی که میشه برای طراحی و توسعه وبسایت و خدماتی که ما در این رابطه ارائه میدیم است??اده کرد:

  • توسعه دهنده وب مجنتو
  • توسعه دهنده مجنتو
  • برنامه نگهداری وردپرس
  • نگهداری وبسایت
  • توسعه دهنده وب وردپرس
  • برنامه نگهداری وردپرس
  • طراحی وبسایت وردپرسی
  • وبسایت ??روشگاهی
  • شرکت طراحی وب

میدونید که این ??هرست میتونست با ترکیب کلمات مختل?? طولانی تر هم بشه. میتونید با است??اده از ابزارهای تحقیق کلیدواژه مثل UberSuggest براحتی یه ??هرست بلند بالا بنویسید. [h=2]گام سوم: در مورد عبارتهایی که سرچ میشه و حجمشون تحقیق کنید[/h]

چون گوگل خیلی شما رو دوست داره، همیشه وقتی یه عبارت خاصی رو سرچ میکنید، خودش هم یه ??هرست از سرچ های مرتبط در پایین و سمت چپ ص??حه نتایج براتون ارائه میده. مثلا اگه کلیدواژه مجنتو رو گوگل کنید، پایین ص??حه اول نتایج نوشته "مجنتوSearches related to " و زیرش چند تا عبارت کلیدی به رنگ آبی لینک شده میبینید.

اگه از کیورد پلنر است??اده کنید میتونید حتی برای هر عبارت کلیدی حجم سرچ شده، اینکه از هر دستگاه چقدر سرچ شده و از هر منطقه چقدر سرچ شده رو هم ببینید و حتی با دامن های رقیب هم مقایسه کنید.

مثلا وقتی تو کیورد پلنر عبارت "توسعه وبسایت ??روشگاهی" رو سرچ میکنید (اگه از هیچ ??یلتری است??اده نکنید، تعداد سرچ این عبارت رو در امریکا بهتون میده، پس ایران رو انتخاب کنید) تعداد میانگین ماهانه سرچ ها رو روی نمودار بهتون نشون میده.

از این منابع هم میتونید است??اده کنید:

Google Trends

Google Search Console (Webmasters Tools)

Query Explorer [h=2]گام چهارم: در مورد کلیدواژه های طولانی تحقیق کنید[/h]

منظور از کلیدواژه های طولانی عبارتهای سه چهار کلمه ایه که به طور خاص و دقیق به یکی از محصولات یا خدماتتون اشاره دارند. معمولا این مدل عبارتهای کلیدی برای تبلیغات ادوردز یا استراتژی محتوا بهترند چون کسایی که این مدل عبارتها رو سرچ میکنند معمولا دقیقا میدونن دنبال چی میگردن و احتمال اینکه چیزی بخرند یا خدماتی رو س??ارش بدن بیشتره.

کلیدواژه های طولانی برای توسعه وب میتونه اینها باشه:

  • طراحی وب سایت ??روشگاهی مجنتو
  • توسعه دهنده های وبسایت مجنتو در منطقه من
  • راهنمایی برای امنیت وبسایت وردپرسی
  • چطور وبسایت وردپرسیم را از هکرها ح??ظ کنم
  • توسعه وبسایت سیستم مدیریت محتوا
  • آیا مجنتو برای کسب و کار من پلت??رم ??روشگاهی مناسبی محسوب میشود

میشه جای کلمات رو تو این عبارتها هم عوض کرد یا عبارت رو از نو یه مدل دیگه نوشت. اگه میخواهید این تحقیق کلیدواژه رو برای تبلیغات ادوردز انجام بدید، میتونید گزینه target broad match keywords رو انتخاب کنید تا تبلیغتون برای عبارتهایی که مشابه این عبارتها باشه، مدلهای جمع و م??رد نوشته هاتون، اشتباهات تایپی از این عبارتها یا عبارتهای مرتبط باهاشون هم نمایش داده بشه.

برای تحقیق کلیدواژه های مرتبط با استراتژی محتواتون، اگه یه عبارت کلیدی طولانی رو انتخاب کنید، ترا??یکی که میگیرید با کی??یت تر از وقتی میشه که ??قط یک واژه تنها رو انتخاب کنید. [h=2]گام پنجم: در مورد کلیدواژه های رقباتون تحقیق کنید[/h]

تحقیق از رقبا خیلی سرگرم کننده است، برای من که اینطوریه. اگه از SpyFu یا یه چیز مشابه دیگه است??اده کنید کارتون خیلی راحتتر میشه. با اسپای??و میتونید بدون اینکه رو سایت رقیبتون اکانت ایجاد کنید، یکم رو سایتشون بچرخید، اما بعضی جاها هم مجبورید عضو بشید. البته این برنامه رایگان نیست و مبلغی رو ماهیانه ازتون میگیره.

حتما یادتون باشه ممکنه رقیبتون به دلایلی که برای شما وجود نداشته باشند، کلیدواژه هایی رو انتخاب کنند. مثلا من شرکتهایی رو دیدم که برای تبلیغات ادوردزش هر کلیدواژه ای رو که رو زمین پیدا میشه گذاشته بود، حتی شاید اصلا اون کالا رو هم نداشته باشه.

به نظرتون چرا این کارو میکنند؟ در ظاهر به نظر میاد دارن کلی پول برای کلیدواژه هایی هدر میدن که براشون ترا??یک باکی??یتی هم نمیارن. اما در اصل هد??شون اینه که با این روش و پولی که خرج میکنند برندشونو معرو?? کنند و تو اذهان عمومی بشینند. پس شما تو تحقیقی که میکنید به کلیدواژه های خیلی گسترده ای خواهید رسید که بعدا اونها رو محدود میکنید. اما اگه متوجه نشدید چرا یه سری کلیدواژه ها رو هد?? گر??تند و یا دارن چی کار میکنن، اصلا ازشون تبعیت نکنید!

دونستن ??هرست کلیدواژه هایی که رقیبتون براشون رتبه گر??ته روش خوبیه که بتونید کلیدواژه های خودتونو محک بزنید و در عین حال روش اونها رو هم ب??همید. اگه دیدید برای یه سری کلیدواژه های مرتبط با شما به طور طبیعی بیشتر از شما رتبه گر??تند، باید یه کاری بکنید. با این روش میتونید کلیدواژه هایی رو که از چشم رقیبتون دور مونده رو پیدا کنید و با است??اده از این ??رصتی که براتون پیش اومده، خودتون روشون مانور بدید. [h=2]گام ششم: ??هرستتونو محدود کنید[/h]

اولش به نظر میاد واژه هایی که میشه در ارتباط با هر کسب و کاری سرچ کرد نامحدودند و برای همین آدم براحتی میتونه تو ??هرست کلیدواژه هاش غرق شه و تو نوشتنشون زیاده روی کنه. اما گامهای 3 تا 5 کمک میکنند تا ب??همید کدوم کلیدواژه ها ارزش وقت گذاشتن و تولید محتوا دارند یا کدومها ارزششو ندارن که برای تبلیغات کلیکی روشون هزینه کنید.

اینم از تحقیق کلیدواژه ای که قولشو دادم.

اگه سوالی داشتید یا برای ارزیابی کلیدواژه ها و پیدا کردن کلیدواژه های جدید و حذ?? کلیدواژه های اضا??ی کمک لازم داشتید باهامون تماس بگیرید.

 

 

http://sitedar.com/

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...