رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
amuzeshtak

سیستم های رندر فارم یا Render farm چیست ؟؟؟

پست های پیشنهاد شده

در این تایپیک قصد داریم دوستان علاقمند به انیمیشن را با سیستم های رندر ??ارم یا Render farm آشنا بکنیم .

 

همانطور که میدونید مرحله رندرینگ یکی از سنگین ترین و زمان بر ترین مراحل تولید یک پروژه انیمیشن و جلوه های ویژه میباشد به این دلیل که در این مرحله محاسیات بسیار زیاد و سنگسن نور پردازی و متریال باید توسط کامپیوتر انحام شود. در بسیاری از پروژه های بزرگ ممکن است رندر هر ??ریم از پروژه روزها به طول بیانجامد!!!!!!

??رض کنید 2 دقیقه کار ساختید و میخواهد آن را با ??ریم ریت 24 رندر بگیرید به دلیل است??اده از مدلهای بسیار زیاد و متریالها و نور های پیچیده ؛ رندر هر ??ریم از پروژه شما 1 ساعت طول میکشد بنابراین شما با یک سیستم معمولی در یک روز کامل تنها میتوانید 1 ثانیه از کار رندر کنید و برای رندر کل پروژه به 120 روز یا 4 ماه زمان نیاز دارید اونم ??قط واسه 2 دقیقه از کار!!!!!!!!!!!

خب اگر بخواهید یک پروژه سینمایی که 90 دقیقه است رندر بگیرید چیییی؟؟؟؟؟ احتمالا تنها نوادگان شما میتوانند نتیجه کار شما رو ببینند!!!

اگر چه روز به روز سخت ا??زار های کامپیوتری بسیار قدرتمند و پیشر??ته تر از دیروز میشوند ؛ ولی نکته جالب اینکه سطح توقع ما هم از لحاظ کی??یت و پیچیدگی از کارهای انیمیشن و جلوه های ویژه نیز بیشتر و بیشتر میشه ؛ دوستانی که صنعت انیمیشن و جلوه های ویژه قدیمی تر هستند حتما به این مسایل توجه کرده اند که اگر برای رندر یک ??ریم از کار در 10 سال پیش حدود 5 تا 30 دقیقه زمان نیاز داشتیم ؛ امروز هم با پیشر??ت تکنولوژی باز هم برای رندر یک ??ریم متوسط بین 5 تا 30 دقیقه زمان نیاز است در صورتی که سخت ا??زار های امروزی شاید صد برابر از سخت ا??زار های 10 سال پیش قویتر شده اند !! دلیش همین سطح توقع و بالا بردن کی??یت میباشد ؛ اگر سیستم خیلی قویی داشته باشیم به دنبال آن قدرت ریسک بیشتری هم داریم و دوست داریم عناصر پیچیده تر در پروژه امون است??اده کنیم!!

در تایپیک های بعدی بیشتر با رندر ??ارم آشنا خواهیم شد

 

Amuzeshtak.com

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...