رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
darkoobco

اشتباهات رایج در تبلیغات آنلاین چیست؟

پست های پیشنهاد شده

با اینکه تبلیغات اینترنتی به روز ترین راه گسترش کسب و کارها است اما ا??زایش است??اده از این روش باعث شده که خیلی ها بدون رعایت اصول و استاندارد تبلیغات با صر?? هزینه های بالا به بازاریابی اینترنتی بپردازن. جدیدا بازاریابی خصوصا در شبکه های اجتماعی و ??ضاهای مجازی مثل تلگرام به یه کسب و کار خوب تبدیل شده و ذهن خیلی از کار??رماها رو به خود مشغول کرده تا از طرق مختل??ی وارد میدون رقابت بشن.

 

قبل ها بیشتر از تبلیغات محیطی مثل بیلبوردها و ایستگاه های مترو و اتوبوس و یا روزنامه ها و مجلات بیشتر برای بازاریابی است??اده می شد، اما با همه گیر شدن گوشی های هوشمند و است??اده از اینترنت تبلیغات اینترنتی گسترش پیدا کرد و بنرهای تبلیغاتی بسیاری در سایت های پربازدید دیده میشه.

تبلیغات اینترنتی یه ??رق اساسی با بقیه ی مدل های تبلیغات داره و اونم اینه که یه ارتباط دو طر??ه ایجاد می کنه در حدی که خود ??رد از منا??ع آن محصول آگاه بشه و یا خرید آنلاین انجام بده. البته حواستون باشه که ارزش تبلیغات در اینترنت مت??اوت است و به معیارهایی مثل جایگاه اون و نوع تبلیغات بستگی داره. پس بهتره در انتخاب شیوه ی تبلیغات اینترنتی مناسب محصول و یا خدمات خودتون تمرکز کنید تا اینکه در کسب و کار خود به نتیجه ای مطلوب برسید.

تبلیغات در ??ضای آنلاین و اینترنتی اگه به طور صحیح انجام نشه می تونه اثربخشی اون ها رو کاهش بده و ??قط صر?? هزینه کردن های گزا?? باشه. به همین خاطر با توجه به اهمیتی که این تبلیغات دارن و اشتباهاتی که در این خصوص انجام میشه به چند مورد از آن ها در این مقاله خواهیم پرداخت.

 

 

 

نداشتن زمان بندی در تبلیغات:

حواستون به زمان های اوج باشه. مثلا برای برخی از کسب و کارها نزدیک عید نوروز بسیار حیاتیه و تلاش می کنن در اون زمان بیشترین بازدید رو داشته باشن. پس ??صل ها و حتی ماه ها و روزها و مهم تر از همه مناسبت ها می تونن نقش بسیار موثری در تاثیر تبلیغات اینترنتی روی پیشر??ت شما داشته باشن. این زمان های مناسب و پر بازدید رو بررسی کنید تا بتونید بیشترین بازدهی رو برای کسب و بار خودتون به ارمغان بیارید.

 

 

 

تبلیغات برای گروهی از مشتریان:

خیلی از شرکت ها به محض پیشی گر??تن از رقبای خودشون به طور کلی تبلیغات یادآوری کننده رو ??راموش می کنن و به همین خاطر خیلی از مشتریان جدی خودشون رو از دست میدن و بیشتر سعی می کنن که مشتری جدید بگیرن. اگر در امر تبلیغات دستی داشته باشین می دونین هزینه ی جذب مشتری جدید چندین برابر ح??ظ مشتریان قدیمی است. پس این اشتباه رو کنار بذارید و حواستون به مشتریان بال??عل خودتون هم باشه و بوسیله ی شیوه های تبلیغاتی جدید می تونین از تبلیغات یادآوری کننده است??اده کنید و مشتریان قدیمی خود را در مورد ویژگی های محصولات جدیدتون باخبر کنید.

 

 

 

است??اده نکردن از کلمات کلیدی:

بی شک به عنوان کار??رما و صاحب سایت در مورد اهمیت کلمات کلیدی شنیده اید. شما می تونید خودتون از کلمات کلیدی جهت ارتقای وضعیت سایتتون است??اده کنید یا این کار رو به شرکت های دیگه ای مثل دارکوب بسپارید. همین کلمات کلیدی می تونه در جذب مشتریان بیشتر تاثیر بسیار زیادی داشته باشه و باعث بیشتر دیده شدن برند شما در ??ضای مجازی بشه. خصوصا در ??ضای موتورهای جست و جو تلاش کنید که وب سایت و محتوای اون رو بهینه کنید تا در رتبه های بالا قرار بگیرید و بهره وری بیشتری داشته باشید و نام شما در اذهان مردم نام آشنا شود.

 

 

 

است??اده ی صر?? از تبلیغات اینترنتی و آنلاین:

با اینکه تبلیغات اینترنتی بسیار کارساز است اما در بعضی از کسب و کارها نباید تنها روش تبلیغ باشه و کنار گذاشتن روش های سنتی تبلیغ ممکنه اثرات مخربی روی کسب و کار بذاره. مثلا اگه کار شما مثل دارکوب طراحی سایت است قطعا بخش عمده ای از تبلیغات روی دوش اینترنت است اما اگه صاحب رستوران و یا قطعات خودرو هستید باید حواستون به حوزه های دیگه ی تبلیغات باشه و اون ها رو نادیده نگیرید.

 

 

 

ا??راط در تقلید از نحوه ی تبلیغات رقبا:

خیلی از شرکت ها در زمینه ی تبلیغات اینترنتی از رقباشون تقلید می کنن و خودشون به دنبال تلاش و نوآوری نیستن. اگه شما هم چنین برنامه ای رو در پیش گر??تید بهتون پیشنهاد می کنیم که تغییر رو از همین الان ایجاد کنید و بهتون توصیه میشه که از روش های رقبا و ایده ها و تجربیات خودتون باهم به ??کر تبلیغات اثربخش تری باشید. به این توجه کنید که به علت تبلیغات ??راوان در ??ضای مجازی اگه در مت??اوت بودن و تمایز با رقبا تلاش نکنید عملا باخته اید.

 

 

کم بودن تبلیغات اینترنتی:

اگه به جای ایجاد کردن یه کمپین تبلیغاتی ??قط قصد دارید چندتا تبلیغ آنلاین رو در برنامه ی خودتون بگنجونید و نمی خواید بیشتر در این زمینه هزینه کنید بهتره که اصلا این کار رو نکنید. این گونه بازاریابی در طولانی مدت جواب میده و ممکنه با کم کردن د??عات تبلیغ اصلا به مو??قیت نرسید.

 

 

 

است??اده از تبلیغات pop-up:

حتما در سایت های مختل??ی دیدین که بلا??اصله با باز کردن سایت از بالا و پایین یه پنجره های تبلیغاتی کوچکی باز میشه که 99 درصد مواقع هم به درد بخور نیستن. با اینکه این روش می تونه مخاطبان هد?? بیشتری برای شما شناسایی کنه اما اکثر اوقات بازدیدکنندگان سایت هد?? کمتر به اون ها توجه می کنن.

 

 

 

ارزیابی نکردن اثربخشی تبلیغات:

قطعا همه ی شرکت ها به دنبال بازگشت سرمایه ی خودشون هستن و حواسشون به هزینه های سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه هست اما خیلی از اونها نه بازخوردی از تبلیغات انجام شده می گیرن و نه هزینه هاشون رو ارزیابی می کنن، پس بهتره که بوسیله ی میزان بازدیدها و روش ورود و نحوه ی آشنایی کاربران شما با سایتتون مطلع باشید و با گزارش های اون ها تصمیمات هوشمندانه ای بگیرید و در صورت مشاهده ی عدم نتیجه ی مطلوب بعضی از تبلیغات سرمایه گذاری روی اون ها رو کاهش بدید و در حقیقت رویکرد خودتون رو تغییر بدید تا جلوی از بین ر??تن سرمایه ی خود رو بگیرید.

 

 

 

است??اده از بنرهای تبلیغاتی کم ارزش:

اهمیت بنرهای سایت ها اگه بیشتر از بنرهای شهری نباشه قطعا کمتر هم نیست. ممکنه بدونید که طراحی بنر سایت ها بسته به ??عالیت شرکت ممکنه مت??اوت باشه. اکثرا از رنگ های لوگوی شرکت در بنرها است??اده میشه و از ??ونت های مناسب و اشکال معر?? سازمان و قالب هایی جذاب که باعث میشه کاربران به آمدن در سایت شما ترغیب بشن. بنرهای خوب و جذاب اون هایی هستن که کاربران رو گمراه نمی کنن و تلاششون جلب اعتماد اون ها است و بیشتر از اطلاعات ضروری در آن است??اده میشه و گونه ای است که مخاطبان رو به بازدید از سایت ترغیب می کنه.

 

 

 

محدود کردن بودجه در تبلیغات آنلاین:

در چنین ??ضاهایی باید به طور پیوسته و دائم تبلیغ داشته باشید و همیشه توی دید باشید تا ??راموش نشید. به خاطر کم کردن هزینه ها تبلیغات خودتون رو در سایت های مختل?? ولی به صورت کوتاه مدت نگذارید. این تبلیغات پراکنده یکی از راه های شکست در امور تبلیغاتی است.

 

 

 

همیشه بالا بودن بازدید سایت منجر به ا??زایش ??روش می شود:

خیلی از صاحبان کسب و کار ??کر می کنن که چون بازدید از وب سایتشون بالا است به همون اندازه هم باید محصولاتشون رو ب??روشن. این تصور باعث میشه که نگرش نادرستی بین کارمندان و کار??رمایان بوجود بیاد و باعث نگرانی بیش از حد اون ها بشه. گاهی ممکنه سایت پربازدیدی داشته باشید و ??روشتون خوب نباشه یا حتی ??روش بالایی داشته باشید ولی تعداد بازدیدکنندگان سایتتون در حد مطلب نباشه. پس حتما در همه ی این حالت ها میزان بازدید از سایتتون رو نسبت به ??روش ارزیابی کنید تا راحت تر بتونید تصمیم گیری کنید و به پیشر??ت کارتان کمک بیشتری بکنه.

 

 

 

است??اده ی صر?? از یک مدل تبلیغاتی:

بازاریابی و تبلیغات اینترنتی مدل های مختل??ی دارن و سعی کنید که صر??ا از یک مدل در تبلیغات خود است??اده نکنید. پس حواستون باشه بسته به نوع کسب و کارتون از مدل های تبلیغاتی مت??اوتی است??اده کنید مثل بنرها، ارسال انبوه ایمیل، خبرنامه و غیره و غیره. خیلی از شرکت ها بدون اینکه علایق مخاطبان خود رو بدونن و یا بازار هد?? خود رو به درستی بشناسن دست به یه تبلیغ خاص می زنن با اینکه باید ر??تار مصر?? کننده و نوع علایق اون ها بررسی بشه تا به جای اینکه تمام سرمایه ی خودتون رو برای یه شیوه ی تبلیغاتی خاص بذارید، در مدل های دیگه تقسیمش کنید تا ??رصت های خوب دیگه رو از دست ندید.

 

 

 

??رستادن ایمیل های اسپم:

اگه نگران شرکتتون و ح??ظ اون هستید دور ایمیل های اسپم رو به طور کلی خط بکشید که ممکنه باعث از بین ر??تن شرکتتون بشه. خیلی از شرکت ها از بازاریابی ایمیلی برای یادآوری محصولات به مشتریان قدیمی خود است??اده می کنن ولی خب یه شیوه ی حر??ه ای برای این کار وجود داره که بهتره از اون ها تبعیت کرد. خیلی از شرکت ها درک درستی از این روش ندارن و با ارسال ایمیل های اسپم یا ناخواسته باعث خراب کردن دید مشتریان بالقوه خواهند شد و ممکنه تعداد زیادی از اون ها رو از دست بدن.

 

 

 

تبلیغ در سایت های نامربوط:

شما به عنوان کار??رما و صاحب سایت قطعا قصد پول دور ریختن و تبلیغ در سایت های نامرتبط رو ندارید اما خیلی های دیگه کاملا با بی توجهی در وب سایت های نامرتبط با هزینه های بالایی حاضر به تبلیغ میشن که اکثر اوقات ثمره ای ندارن. پس باید با آگاهی کامل از بازار هد?? اقدام به تبلیغ بکنید و بدونید که سایت های پربازدید همیشه مکان خوبی برای گذاشتن بنرهای تبلیغاتی شما نیستن و گاهی ممکنه اثر ضد تبلیغ داشته باشن. یکی از راه های مقابله با این ات??اق این است که در سایت های مرتبط با حوزه ی کاری خودتون که در صنعت خاصی ??عالیت می کنن، تبلیغ کنین و بعد از پیدا کردن اون ها قسمت های پربیننده ی سایت رو هد?? قرار بدید.

 

 

 

است??اده از طراحی های ضعی?? در تبلیغات:

تبلیغات کسب و کار شما معر?? برندتون هستن و کاربران اکثر اوقات از همین بنرها شما رو قضاوت می کنن. این تبلیغات و مخصوصا نمای ظاهری اون ها و نحوه ی طراحیشون خیلی روی ذهنیت کاربران و کلیک کردن اون ها تاثیر داره. بنرهای با طراحی ضعی?? قاعدتا شانس جلب توجه و ا??زایش بازدید از سایتتون رو از دست میدن.

 

 

 

اقدام به تبلیغات اینترنتی پیش از راه اندازی و تکمیل سایت:

یه اشتباه دیگه وجود داره که قبل از راه اندازی کامل سایت برخی از کار??رماهای کسب و کار تبلیغات خودشون رو شروع می کنن. قاعدتا در استراتژی های بازاریابی اینترنتی به این شکل است که کاربران رو به سمت سایت بکشونن اما اگه عملا سایتی در کار نباشه یا با باز کردن سایت به قولی عبارت نام آشنای "در دست ساخت" نمایان بشه واقعا اعصاب آدم خورد که میشه هیچی، یه حس ??ریب خوردن هم بهت دست میده و در آینده حتی با تکمیل شدن سایت هم خیلی راغب به دیدن و یا خرید از چنین سایتی نیستن و مطالعات نشون داده که کاربران چنین سایت هایی رو به نسبت دیگر سایت ها با احتمال کمتری در بخش علاقه مندی های خودشون قرار میدن.

 

 

نادیده گر??تن مزایای محصولات و خدمات شما در تبلیغ:

خیلی روی ویژگی های محصولتون تمرکز نکنید و کمی هم از مزایا و منا??ع محصول یا خدماتتون بگید. توی بنر تبلیغاتی خود اصلا نیازی نیست راجع به جزئیات کاری که در شرکت انجام میشه صحبت کنید و بیشتر کاربران دوست دارن بدونن است??اده از برند شما چه مزایایی نسبت به رقبای شما برای اون ها خواهد داشت.

 

 

 

رعایت نکردن اصول ابتدایی در تبلیغات:

شما به عنوان یه کاربر اگه یه بنر تبلیغاتی ببینید که اشتباه نوشتاری داشته باشه چه حسی پیدا می کنید. خب این موضوع کاملا پیش پا ا??تادس و واقعا نباید ات??اق بی??ته. در برخی از شرکت های تبلیغاتی ذکر کردن همه ی راه های ارتباطی و غلط گیری از جمله نکاتی است که باید رعایت شود.

 

 

 

است??اده از روش های قدیمی:

دنیای بازاریابی اینترنتی و دیجیتال دائما در حال تغییر است و اگه شما از این تغییرات آگاه نباشید عملا از رقبا عقب می مونید. پس همیشه باید در این زمینه به روز باشید و یا از شرکت های تبلیغاتی ای است??اده کنید که از این به روز رسانی ها مطلع باشن.

 

 

 

در آخر باید گ??ت که امروزه اهمیت تبلیغات اینترنتی و آنلاین بسیار مهمه. پس اگه خودتون یا همکاراتون این کار رو انجام میدن یا از شرکت های تبلیغاتی برای این کار است??اده می کنید باید حواستون باشه که این موضوع رو جدی بگیرید و بدونید که این روش بازاریابی می تونه شدیدا کسب و کارتون رو رونق بده. پس شما هم مثل دارکوب از این روش است??اده کنید تا خطر کمتری برند شما و کسب و کارتون رو تهدید کنه. اگه جایی رو برای انجام این کار نمی شناسید نگران نباشید، کا??یه به سایت دارکوب سر بزنید.

 

 

 

http://darkoob.co.ir

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...